Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MiReRe schreef:67 kg bij 1.67? Dat is toch een nagenoeg perfect gewicht waarmee je makkelijk op een grote pony of klein paard kan?
Fjord, Haf, tink, grote IJslander, paint, quarter. Met 67 kg kan je denk ik ook nog wel op een luxe type D/E pony.
Of zoek een paard gefokte die te klein is gebleven.
Kaula schreef:Ik ben ietsje kleiner dan dat jij bent (1.60) en ik vind mijzelf niet heel mooi meer op een luxe d,
maar dat wil niet zeggen dat het niet past natuurlijk.
Nou moet ik zeggen dat ik ook wel vrij stevig ben, dus dat weegt bij mij ook deels mee hoor. Misschien past het jou prima.
Van wat voor soort karakter houd je? Ik denk namelijk dat dat het belangrijkste is om te bekijken.
En wat is de precieze reden dat je graag een pony wilt?
Sjolvir schreef:Ach als je een volwassen paard/pony koopt kan je meteen wel zien of jouw maat zadel er op past of niet.
Ik tuf ook rond met mijn fjord met een 18 inch zadel (en ben zelf 1.84) en heb ook op mijn zwartje een 18 inch liggen.
Zijn wel beiden pony's/paarden met dekenmaat 1.95, dus korte pootjes maar lijfje lang genoeg.
Gewoon voor aankoop al goed op ruglengte letten (dekenmaat zegt niet zomaar dat een 18 inch zadel past hoor,
maar wil ik mee zeggen dat een pony... van 1. 47 groot/klein, soms groter lijf heeft dan velen denken)
MiReRe schreef:67 kg bij 1.67? Dat is toch een nagenoeg perfect gewicht waarmee je makkelijk op een grote pony of klein paard kan?
Fjord, Haf, tink, grote IJslander, paint, quarter. Met 67 kg kan je denk ik ook nog wel op een luxe type D/E pony.
Of zoek een paard gefokte die te klein is gebleven.
PasAn33 schreef:yfkelover schreef:Een fjord kan echt wel en zijn leuke paardjes waar je echt een band mee kan opbouwen.
Staat er nog een te koop hier op boktmarkt een leuke ruin van zeven jaar goede afstammeling namelijk een Manus paardje is 1.50 zou een mooie maat voor jou zijn maar ik weet natuurlijk niet wat je precies zoekt.
Die ruin van op de boktmarkt ziet er wel leuk uit , alleen jammer van zijn zommereczeem. Ik zal eens verder kijken op de boktmarkt.