Op welke d-pony/e-pony pas ik ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:37

67 kg bij 1.67? Dat is toch een nagenoeg perfect gewicht waarmee je makkelijk op een grote pony of klein paard kan?
Fjord, Haf, tink, grote IJslander, paint, quarter. Met 67 kg kan je denk ik ook nog wel op een luxe type D/E pony.
Of zoek een paard gefokte die te klein is gebleven.

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 11:47

MiReRe schreef:
67 kg bij 1.67? Dat is toch een nagenoeg perfect gewicht waarmee je makkelijk op een grote pony of klein paard kan?
Fjord, Haf, tink, grote IJslander, paint, quarter. Met 67 kg kan je denk ik ook nog wel op een luxe type D/E pony.

Ja maar het zadel moet ook passen he. Maar ik ben bang dat ik voor een luxe d toch iets te zwaar zal zijn of niet ?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:24

Ik ben ietsje kleiner dan dat jij bent (1.60) en ik vind mijzelf niet heel mooi meer op een luxe d,
maar dat wil niet zeggen dat het niet past natuurlijk.
Nou moet ik zeggen dat ik ook wel vrij stevig ben, dus dat weegt bij mij ook deels mee hoor. Misschien past het jou prima.

Van wat voor soort karakter houd je? Ik denk namelijk dat dat het belangrijkste is om te bekijken.
En wat is de precieze reden dat je graag een pony wilt?

Valerie_V

Re: Op welke d-pony/e-pony pas ik ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:52

Ik ben zelf ongeveer 1.65 en ik heb gewoon een klein paard die rond de 1.62 is.

Is het dan misschien niet een idee om gewoon een klein paard te nemen?

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:54

ik weeg 68 kg en ben 1.72 lang. Mn e-pony is 1.55 en luxe gebouwd. Ik vind het nog wel passen.
Mn beugels zitten hier een beetje kort ;)
Afbeelding

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:04

Afbeelding
hier ben ik 1.70 lang en ook zo rond de 68 kg :) en dit is een D pony van 1.48 (rijd er trouwens niet meer op!)

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 14:17

Kaula schreef:
Ik ben ietsje kleiner dan dat jij bent (1.60) en ik vind mijzelf niet heel mooi meer op een luxe d,
maar dat wil niet zeggen dat het niet past natuurlijk.
Nou moet ik zeggen dat ik ook wel vrij stevig ben, dus dat weegt bij mij ook deels mee hoor. Misschien past het jou prima.

Van wat voor soort karakter houd je? Ik denk namelijk dat dat het belangrijkste is om te bekijken.
En wat is de precieze reden dat je graag een pony wilt?

Ik hou van een brave pony , waarmee je samen bv op buitenrit kan , ook vooral om recreatief rijden , een paar sprongetjes , niet voor op wedstrijd ofzo. Eigenlijk echt een eerlijke pony. Waarmee ik samen nog veel plezier mee kan beleven.
De reden ligt niet bij mij maar bij mijn ouders, ik zelf snap de reden ook niet maar we hebben al een paard en van men ouders moet het nu een pony zijn..
Maarja als het zo moet zijn dan kan ik maar zoeken he.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:11

Ach als je een volwassen paard/pony koopt kan je meteen wel zien of jouw maat zadel er op past of niet.
Ik tuf ook rond met mijn fjord met een 18 inch zadel (en ben zelf 1.84) en heb ook op mijn zwartje een 18 inch liggen.
Zijn wel beiden pony's/paarden met dekenmaat 1.95, dus korte pootjes maar lijfje lang genoeg.
Gewoon voor aankoop al goed op ruglengte letten (dekenmaat zegt niet zomaar dat een 18 inch zadel past hoor,
maar wil ik mee zeggen dat een pony... van 1. 47 groot/klein, soms groter lijf heeft dan velen denken)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:33

Ik ben 176 en rijd ook op haflinger van 145 en heb klein paard van 165. Ik heb wel zadels van 16/17 inch

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 18:55

Sjolvir schreef:
Ach als je een volwassen paard/pony koopt kan je meteen wel zien of jouw maat zadel er op past of niet.
Ik tuf ook rond met mijn fjord met een 18 inch zadel (en ben zelf 1.84) en heb ook op mijn zwartje een 18 inch liggen.
Zijn wel beiden pony's/paarden met dekenmaat 1.95, dus korte pootjes maar lijfje lang genoeg.
Gewoon voor aankoop al goed op ruglengte letten (dekenmaat zegt niet zomaar dat een 18 inch zadel past hoor,
maar wil ik mee zeggen dat een pony... van 1. 47 groot/klein, soms groter lijf heeft dan velen denken)

Oke danku :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:14

MiReRe schreef:

qua gewicht en lengte lijk je me helemaal niet te zwaar ofzo hoor!

ik weeg hetzelfde ongeveer en ben 1.72 lang, en pas volgens mij prima op mijn haflinger van 1.50, wel luxe type.
Zou gewoon eens lekker rond gaan kijken en proberen, qua bouw zit er ook nog flink wat verschil in per paard/pony dus daar kan je denk ik zo niet zoveel over zeggen!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:52

PasAn33 schreef:
yfkelover schreef:
Een fjord kan echt wel en zijn leuke paardjes waar je echt een band mee kan opbouwen.
Staat er nog een te koop hier op boktmarkt een leuke ruin van zeven jaar goede afstammeling namelijk een Manus paardje is 1.50 zou een mooie maat voor jou zijn maar ik weet natuurlijk niet wat je precies zoekt.

Die ruin van op de boktmarkt ziet er wel leuk uit , alleen jammer van zijn zommereczeem. Ik zal eens verder kijken op de boktmarkt.

Ligt eraan waar je woont als er geen mugjes zijn is het geen probleem en ik weet ook niet hoe erg hij het heeft anders heb je gelijk dat je een ander paardje zoekt

Norelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:18

Ik ben 168 en 54 kg. Mijn pony is ong 150, en is een Welsh NWR. In jou geval zou ik een iets breder gebouwde grote D of Epony zoeken. Qua hoogte vanaf 148 ofzo. grote Welshcobs zijn wel leuk en ook iets stevigere ponys.

krijg geen foto dr bij op. iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:02