Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:54

Ik heb ook geen merkkleding aan naar de paarden hoor! Die kleding blijft toch nooit schoon als ik de hele ochtend of middag bij de paarden uithang en stallen aan het mesten ben! De fleecetruien komen van de action en de broeken van eigen merk Divoza en FullerFillies ( en die altijd in de uitverkoop! ) Sokken eigenlijk ook van de action en shirts zijn oude, die ik toch moest afdragen! Ik vind de merkspullen wel erg mooi, maar die zijn er toch nooit in mijn maat! En vind het soms gewoon te duur!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:55

De enige echte merkkleding die ik momenteel draag zijn jassen en schoenen en een thermobroek.
Al die "paardrij"shirtjes en broeken en vesten e.d. vind ik maar niets :P

Ik loop gewoon lekker in mijn fleecetrui en een strech spijkerbroek :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:57

Ik draag meestal kleding naar de paarden die niet goed genoeg meer is voor dagelijks. Rijbroeken heb ik wel van Anky, omdat die me het best zitten en lang meegaan. Duur zijn ze niet trouwens, voor 15 a 20 euro koop ik ze op marktplaats of boktmarkt :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:00

Ik rij wel met dure merkbroeken, want die zitten zó veel lekkerder! Ik wil nooit meer anders! Ze gaan wel heel erg lang mee, dus ik denk dat je er per jaar ongeveer hetzelfde voor betaalt als een goedkope broek.
Ook heb ik leren rijlaarzen, ook niet om met het merk te showen maar gewoon voor het comfort.
Truien en shirts voor paardrijden koop ik gewoon bij de only of de H&M, daar hebben ze van die lekkere hoodies. Die houd ik strikt gescheiden van de rest van mijn kleding want ik vind het zonde om de kleding die ik normaal gesproken draag naar mijn paard te dragen.

mika11

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:10

Het hangt ook af, volgens mij op wat voor soort stal je staat.
Als je op een dressuurstal rijdt, waar iedereen setjes heeft en bijpassende kleding etc.
Dan zul je het waarschijnlijk vaker zien.
Zelf heb ik een paar broeken van eurostar, thermolaarzen van mountainhorse, 2 jassen van mountainhorse.
En verder gewone shirtjes, truien, vesten, ook van de Hema of Zeeman.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:15

Tja... er zijn laatste jaren gewoon meer van die merken op de markt gekomen. Aantal mensen hebben ingezien dat er gewoon geld te verdienen is. Er rijden vast ook veel meer mensen dan 10 of 20 jaar geleden. Veel van die merken zijn helemaal nog niet zo oud of hebben veel nieuwe lijnen erbij verzonnen.
Er is gewoon geld te verdienen met al die paardenmeisjes. ;)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:49

is niks mis mee hoor , ik heb merkkleding voor het paardrijden maar net zo goed hele goedkope sweaters.. intereseert me eigenlijk ook niet als het maar lekker zit.. maar voor me verjaardag enzo leg ik het geld bij elkaar om dan uiteindelijk toch een mooi vest/trui te kopen :)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:53

Ach, ik hobbel ook rond met een rijbroek, simpele jodphurs en een cap.. tshirt aan met mn 5 jaar oude jas :')
voor mij hoeft dat merk gedoe niet.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:54

regelmatig oude t-shirts en truien hier hoor, rubber rijlarzen zitten ook in de collectie, handig als je door de plassen en blubber gaat met buitenrijden. Maar een PK jas en mooie petries heb ik ook, je verzameld wat na jaren paardrijden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:58

Ik reed gewoon in normale paardrijkleren hoor, niks geen dure merken :n
Kan ik toch niet betalen. Daarnaast vind ik het zonde want mn kleren zijn altijd snel vies.

Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen zulke op elkaar afgestemde kleding koopt, want het zijn gewoon leuke kleuren en modellen :j

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:06

Ik ben basis begonnen, en naarmate ik de sport langer beoefen gaan investeren.
Ben begonnen op de oude rubberen laarzen van m'n nichtje. Vervolgens gedacht dat leren laarzen voor mij een fijn iets waren. Die al snel aan de kant gedaan en toch weer voor rubberen jodphurs met chaps gegaan onlangs.
Ik begon met een oude rijbroek en oude shirts. Ga nu ook in m'n gewone dure kleding naar stal. Zit wel zo lekker. En onlangs een fortuin aan een rijbroek uitgegeven. Die kan alleen hopelijk wel lang mee. Als beginnwr zou ik dat nooit uitgegeven hebben.
M'n oude jas heb ik ook ingeruild voor een goede paardenjas.
Goede outfit is wel belangrijk vind ik.
20 verschillende outfits is in mijn ogen dan weer overdreven.

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:09

Alleen mijn broeken zijn wel van harry's horse ofzo, maar verder interesseert het me eigenlijk heel weinig.
Als het maar lekker zit, toch?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:15

Ik heb 'per ongeluk' een dure rijbroek gekocht, was in de sale en toen mijn maximale budget voor een broek. Da's alleen wel ook meteen mijn fijnste broek geworden. Beetje jammer, omdat ik dus nooit zoveel geld voor een broek wil uitgeven als ie normaal kostte.. Verder wel leren laarzen, maar shirtjes, truitjes en vesten gewoon 'budget' of dat wat ik niet mooi genoeg meer vind voor gewoon dagelijks gebruik. Heb nu een ski-jas van de Lidl gekocht voor bij de paarden. Zit lekker en was niet duur.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:18

Ik snap je helemaal.
Hoe het ineens zo gekomen is begrijp ik ook niet helemaal.
vroeger reed je met rubbere laarzen of gewoon met oude nikes en chaps. had ik een merkloze rijbroek en liep ik in een waxjas met daaronder gewoon een versleten trui.
Ik ga nu ook gewoon nog lekker na me paardje in de kleren waar ik me fijn in voel. Het hoeft voor mij niet allemaal perse van een merk te zijn.
Wel ben ik overgegaan op leren jodphurs en chaps en me rijbroek heeft een kunstleren zitvlak maar is ook gewoon van een willekeurig merk.

Moet bekkenen dat ik die merk kleren soms heel erg mooi vind maar ik ga geen €180 voor een broek betalen terwijl ik prive nog niet eens zulke duren broeken draag.
Ik heb voor me paard wel dekens van Weatherbeeta omdat ik er werkelijk gek van werd dat ik al 4 a 5 verschillende 'goedkopere, merkloze' dekens op haar had geprobeerd en deze kwa pasvorm allemaal niet voldeden. Maar voor me paard heb ik het dan wel weer over om geld uit te geven.
Raar? vind ik niet. liefde voor je dier noemen ze dat geloof ik :P

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:30

Ik heb ook geen hele dure rijkleren hoor.
Mijn duurste rijbroek kostte normaal €80 maar kreeg hem met 50% korting dus mooie prijs. ;)

Heb zelfs een paar hele goedkope truien die ik in het dagelijks leven écht niet aantrek, maar voor op stal zijn ze perfect.
Moet ook eerlijk toegeven dat ik ook geen geld heb voor hele dure spullen, maar als ik dat wel zou hebben zou ik het nog niet kopen.
€150 voor een rijbroek (of nog meer) vind ik persoonlijk echt teveel geld, koop dan liever iets anders leuks voor mezelf.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:34

Tja ieder zijn ding. Zelf heb ik een bloedmooi paard (vind ik dan he). Heb een mooi tuig erop liggen. Sta op een keurig bedrijf waar alle voorzieningen zijn. En breng meer tijd door in mn rijkleding dan in welke andere broek dan ook. Dus ja ik zie er altijd keurig uit. Alles schoon gewassen en gepoets. Daar komt nog bij dat ik geen maatje 36 heb. Een goed passende outfit van mooi materiaal maakt dat het dan toch nog wat lijkt. Mijn stalgenootjes zeggen vaak dat ik niet door het bos rij maar flaneer :D . En krijg daarover ook vaak complimentjes van wandelaars. Toch heb ik niet tig setjes hangen maar dat wat er is past wel perfect bij elkaar.

saskia80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:40

antje_vip schreef:
Ik moet zeggen dat het wel aantrekkelijk wordt gemaakt om paardrij outfits te gaan kopen. Het zijn best mooie kleren en het ziet er leuk uit op de advertenties := De enige reden dat ik er (bijna) niks van koop is omdat ik het geld er niet voor heb.

het ziet er in de advertentie inderdaad mooi uit maar ga je stal eens uitmesten met die mooie kleren! dan is het toch al snel iets minder mooi.(zonde van het geld)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:43

Bij mij is het verschillend.
Ik heb het geld niet voor de allerduurste merken, maar ik zie soms wél het verschil in kwaliteit.
Mooie hoge tailles en kunstleren zitvlak op je rijbroek met prachtig afgewerkte stiksels en een net wat dikkere stof, *kwijl* ja hoor, ik zou best wel Cavallo of Pikeur broeken willen. Maar daar heb ik écht het geld niet voor.
Dus ik rijd in broeken van tussen de 40 en de 80 euro, of tweedehands.
Laarzen, wel leer mar tweedehands. Jodphurs en chaps wel nieuwe gekocht, goedkope.
En dan zie ik echt wel het verschil met die prachtige Ariats.
Als ik geld genoeg zou hebben zou ik die echt wel willen kopen.

Truien en shirts koop ik expres speciaal voor paardrijden bij de Zeeman, komt toch onder de paardenkwijl, als het goedkoop is mag het vies worden.
Maar ja, als ik geld zat had, dan zou ik denk ik toch wel paardrijmerken kopen omdat het er mooi uit ziet.

Oké, ik heb één HV Polo vest gekocht, in de uitverkoop voor de helft van de prijs.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:49

alleen mijn rijbroeken en laarzen zijn merk en wat duurder, verder rij ik in de shirts die ik op school ook aanheb. :+ dus gewoon shirts en truien. ik rij trouwens ook vaak met mijn spijkerbroek en laarzen en soms alleen met jodphurs zonder caps.
alleen op wedstrijd ga ik merken aandoen, ik heb echt geen geld om de hele dag in merken rond te lopen, vind ik sowieso ook zonde want uiteindelijk gaat het toch stuk en het wordt vies :+

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:06

Ik rij nu zo'n 12 jaar, en kruip nog steeds in een rijbroek van 6 jaar geleden :+ Ondertussen heb ik er ook wel een aantal nieuwere, de recentste heb ik bijna een jaar geleden gekregen voor m'n verjaardag van m'n papa. En weet je? Ze zijn nog in piekfijne staat, alleen in de zwarte zit aan mijn knie een klein gaatje :D

Allemaal van bij Decathlon, trouwens. Met Fouganza is niks mis. Jeetje, zelfs mijn oude zadel is een Fouganza! Heb ik wel niet in Decathlon gekocht maar van een stalgenootje. Ik heb een overbouwde quartermerrie, en de zadelpasser staat volledig achter mijn keuze. Maar het is dus wel 'maar' een Fouganza, van €175. Aan een Wintec van €600 zou ik niks hebben. Mijn toque is ook van Fouganza, so what? Hij is is niet alleen veilig, hij is ook mooi hoor :D

Ik heb ook wel setjes van HH en Scapa, maar mijn sokken zijn gewoon van de zeeman. Wat geeft dat nou, het zijn maar sokken hoor :+ Halsters koop ik overal, heb er van Fouganza, heb er ook van bij Kerckhaert. Als ik het mooi vind, en niet te duur, koop ik het. Mijn rijbroek van nog geen €20 (grootste kindermaat :+ ) zit goed, en gaat jaren mee. Lelijk zijn ze ook niet. Ze zijn misschien niet zo modieus of glamoreus als een broek van €100; maar ik mest m'n stal zelf uit en kom altijd onder de stront te zitten. Zo ook mijn paard, dus toen ik vorig jaar een deken (200gr) voor haar kocht kostte me dat €40 bij Decathlon. M'n vriendin was meer dan het dubbele kwijt, en het hare was na 2 maanden helemaal stuk. Moest het niet zo warm zijn, zou Bai dit jaar dat van vorig jaar terug op krijgen, maar ze doet het maar even zonder.

Oja, ik dender door de piste met rubberen laarzen die 2 maten te groot zijn, met stalen tip. Echt geen zicht, zeker niet in combinatie met m'n regenjas :+ Maar ik ben droog, warm, en vloek niet als m'n goedkope rijbroek vuil wordt. Mijn spullen van Decathlon, van peesjes tot borstels tot dekjes tot hoofdstellen, singels, halsters, dekens, ... gaan jaren mee. Ze zijn goedkoop, en dat is maar goed ook, want paardrijden is sowieso al duur. Ik ga me niet blauw betalen als het ook goedkoper kan.

Al kom ik soms wel in de verleiding haha. Maar er is niks mis met gaan rijden in oude, versleten kledij. Als het maar lekker zit en praktisch is. Paardrijden is geen modeshow, het is zowat de vuilste hobby ooit :+

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:08

Ben je gek, ik koop niet eens speciale paardrijdkleding (op laarzen/chaps en rijbroeken na). Hier gaan truien en shirts die niet mooi meer zijn op de 'paardrijstapel'. En dus rij ik altijd in afgedragen kleren.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:19

Hier wordt kleding die eigenlijk net niet meer kan maar nog zo lekker zit ook op den duur verhuisd naar de paardrijstapel :P Geen speciale paardrij-shirtjes of iets dergelijks dus.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:22

ik rijd ook gewoon in kleren van decathlon ook mijn wedstrijdkleren geloof alleen mijn broek niet die was van mijn moeder vroeger XD voor al de rijbroeken zijn goed maar 15 euro en gaan bij mij gemiddeld een jaar ofzo mee :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:24

Ik heb qua rijbroeken wel een sterke voorkeur qua merk, maar gewoon omdat die bepaalde soort broek gewoon heerlijk zit, niet om het merkje wat erop staat. Verder heb ik schoenen van Ariat. Maar qua shirts/truien/jassen ga ik echt niets speciaals kopen, gewoon wat te oud is geworden om 'gewoon' aan te trekken, gaat op mijn paardrijplank.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:25

Mijn rijbroeken zijn vooral van Mondoni (en een paar HH) omdat mij die echt goed zitten en in een leuke prijsklasse zitten. En verder rij ik ook in oude shirts, vesten en een oude jas. Niet veel bijzonders allemaal. 't Ziet er nog wel goed uit, maar geen merk kleding. Ik kan m'n geld wel beter gebruiken. :-)