Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
XxLMMxX schreef:Ik raad je aan de spullen pas aan te schaffen als het paard er is. Ongeschoren zou een regendeken genoeg zijn. Evt ook vliegendeken en fleecedeken. Scheer je je paard dan heb je verschillende gevoerde dekens nodig zodat je op en af kan bouwen qua diktes
JessicaD88 schreef:Ja dat klopt, ik gebruik die deken voor als ik op concours ga. Als ik m net mooi gepoetst heb maar nog even op stal wil zetten om nog wat dingen te kunnen doen voor we gaan dan is het handig dat je er even wat op kan doen, een zweetdeken is dan zomers te warm en er zitten geen singels aan dus dan heb je een probleem als ie onverhoopt toch gaat rollen. Ook is het handig als je paard bezweet is en de trailer op moet en het is te warm voor een zweetdeken maar eigenlijk ook net wat te koud voor niets.
annelieke92 schreef:Ik heb voor mijn paard
* zweetdekens (7 fleece en 2 wollen, maar 1 of 2 is prima heb gewoon te veel).
* regendeken
* winterdeken 220 gram
* winterdeken 300 gram
* 2 vliegendekens (1 voor in de wei en 1 voor als ik naar de les ga of concours in de zomer)
Klimop schreef:Vliegendeken + kap
Zweetdeken (evt nog een dikkere wollen deken voor in de winter)
0 grams/regendeken
Als je je paard kort(er) in z'n vacht wil houden voor de winter:
Nog een dunne deken van 200 grams, begin je mee rond oktober
Een winterdeken van 300-400 grams voor als het hard vriest (óf een onderdeken van 100/200 grams, die je dus onder de dunnere deken doet)
Wel/niet waterdicht ligt er natuurlijk aan of je paard buiten staat en of je 's ochtends en 's avonds dekens in staat bent om dekens wisselen.
salamaleque schreef:Ik heb een Horseware outdoordeken (waterdicht en ademend 200 grams) daar kun je onderdekens in verschillende diktes onderleggen en vastmaken. Verder een 0 grams regendeken, een fleecedeken, een zweetdeken een uitrijdeken en een vliegendeken. Deze dekens heb ik altijd gehad ook toen hij nog niet geschoren was. De uitrijdeken gebruikte ik toen alleen als het heel koud was en ook de onderdekens (overdag niet boven 0 en 's nachts flinke vorst) Mijn paard heeft het niet snel koud dus dat moet je zelf ervaren ... Kou is op zich nog niet zo erg maar wind ook een beetje afhankeli hoe de stalling eruit ziet.
Die zijn er dus ook nog! Dat stapt idd makkelijker uit zonder singels dan met 
Rhine_ schreef:Voor wat vinden jullie de ongevoerde allemaal zo belangrijk?
Luz_ElenaE schreef:gewoon de singels van je zweetdeken opknopen heb je er geen last meer van en kan je er zo ook mee uitstappen![]()
Ik heb ook een net cooler (soort zweetdeken voor als het erg warm is) heel fijn ook voor op transport en ze blijven er schoon onder bijv. met wedstrijd.