Veiligsheidhoed in de klasse B/L/M

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Veiligsheidhoed in de klasse B/L/M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:12

Als ik het geld had, dan deed ik het. Staat echt veel beter.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:37

Persoonlijk vind ik het bij het Z horen en zou het raar vinden wanneer mensen in bijvoorbeeld de B zo n veiligheidshoedje dragen. Maar het mag dus wel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:41

Eh, hoezo raar? Het is gewoon een cap hoor. Dus ik vind het niet raar. Een hoedje is gewoon veel mooier dan een cap. Ik heb nog een prachtig blauw normaal hoedje, en die gaat ook niet weg, is voor foto's in tenue gewoon prachtig.

Maar het is nog even wachten totdat ze in een normale prijsklasse vallen (max. 80 euro geef ik uit aan een cap). Ik vraag me af of ze ooit betaalbaar worden. Ik hou van betaalbare luxe :) wat ook nog een doel moet hebben. En zo'n hoedje voldoet dan: Veilig en mooi. En dan zou ik er ook mee pronken. :D

In de korte periode dat er in het noorden van het land met een hoedje in de B en L gereden mocht worden heb ik het wel gedaan. Als 1 van de weinigen. Sommigen keken je dan raar aan. Maar wat reglementair mag, waarom zou je het dan niet doen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:48

Met rijden niet zo'n behoefte aan een helmhoedje.
Maar met mennen vind ik het dan wel weer chique bij de dressuur, omdat je daar ook in nette kleding start.
Je mag daar nog met een gewone hoed (als in sierlijke bij je kleding passende) rijden, ik heb dan vrolijk een rok met jasje aan en cap... op mijn hoofd.
Dan zou vieligheids hoedje wel weer leuk zijn, mits die 1. betaal baar worden en 2. er niet uitzien als dubbel dik isolatie, anders rij ik wel verder met cap.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:50

Ja maar je bent het zo gewent dat iemand die Z rijdt een hoedje draagt dat is iemand waar ik tegenop kijk. Wanneer iemand B rijd met zo n hoedje vind ik dat apart doordat het niet veel voorkomt. Daarnaast ben ik het volkomen met je eens dat een hoedje mooier is dan een cap.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:02

Ik men ook met hoedje, in de L en M gedaan. Nu start ik straks B dubbelspan maar denk dat ik toch terug ga naar de cap. Volgens mij wordt het voor mennen dressuur straks ook verplicht.

Om ontopic terug te gaan.. Ik hoop niet dat het hoedje straks ook voor B M en L dressuur ohz mag, vind het ohz toch echt alleen vanaf Z.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:47

Misschien worden ze wel goedkoper als iedereen er mee mag rijden, en er dus veel meer van verkocht worden.
Op dit moment vind ik ze ook niet mooi nog. Een helm met een hoedje er omheen geknutseld. Hopelijk kunnen ze nog iets aan het design verbeteren. Maar de charme vond ik juist dat je het hoedje moest verdienen, mocht alleen vanaf Z.

Nu mag iedereen het, voor mij is de charme er vanaf. Dan zie ik net zo lief een gewone cap.

JoLaeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:27

Neemt een beetje het extra van het hoedje weg als je hem niet meer moet 'verdienen'
Duidelijkste antwoord krijg je als je even naar de knhs zelf mailt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:32

De helmhoeden van l'Hiver zien er nog wel aardig uit, afgezien van dat foeilelijke tuigje.
Als ze nu dat foeilelijke tuigje van doorzichtig plastic maken is het misschien nog te doen. Vooralsnog vind ik ze niet charmant met dat tuigje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:40

Zo lang geleden is het anders niet dat je gewoon nog mocht kiezen.
Ik heb vroeger ook nog met hoedje in lagere klasses gereden en dat was echt niet geheel vreemd.
Vervolgens mocht het pas vanaf M geloof ik en pas recenter vanaf Z.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:45

Ik heb hier al lang geleden een topic over geopend (heb toen wel KNHS gebeld). Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen met de veiligheidshoedjes, zeker niet nu Adelinde en Charlotte bijv. duidelijk voor een cap hebben gekozen. Time will tell.