Wat geven aan hulpje op stal? Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 00:22

xSlvna schreef:
Sannert schreef:
2,50 vind ik ook netjes. Voor een 11jarige is dit een net 'uurloon'.
Wel lief dat je dit voor haar doet !

Dat is meer dan wat ik in de supermarkt verdien hoor, en ik ben 15 :')

Gewoon €2,50 spren maar niks zeggen, als ze de pony heeft 'hier, hebben we voor je gespaard.'

Dit vind ik een erg leuk idee!!! Dat ouders het wel weten, maar het meisje zelf pas later ineens als 'kado' het gespaarde bedrag krijgt

xSlvna

Re: Wat geven aan hulpje op stal? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:24

Jup, is wel een leuke verrassing voor haar :) Of indd zoals iemand al zei, samen gaan winkelen voor het bedrag, in een EJ od in de buurt? :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 00:26

:Y) Divoza op 10 minuten afstand

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:29

Ook goed toch, :)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:00

Lowara schreef:
:Y) Divoza op 10 minuten afstand

Je kan er ook voor kiezen om dan Divoza waardebonnen te kopen voor het gespaarde geld. Hoeft ze niet direct op 1 moment te verzinnen wat ze nodig heeft, maar is het wel heel specifiek bedoeld voor paardenspullen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:04

Zelf vond ik het als kind wel erg fijn en motiverend om na een dag werken contant geld in mn handjes te krijgen! Neem aan dat dit bij elk kind wel werkt.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:10

Wat een lief idee! Maar 25 euro is wel heel veel geld hoor, voor een 11-jarige. Ik verdien met 9 uur werken als 16 jarige 60 euro en dat is zeer goed betaald. Een tientje lijkt me stukken reëler en wordt toch ook als veel geld ervaren als je nog zo jong bent (ervaring ;) )

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:28

Voor een bijna 12jarige is 2,50 netjes!
Dit is voor hun al een hele mooie beloning. Ze vinden het al super dat ze mogen helpen en dit is een leuke extra er bovenop!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:42

wat leuk dit idee :) ik neem aan dat alles wat je geeft al leuk is voor zo meisje! ik meste vroeger op zaterdag bij een boer zo 15stallen uit , en daarna mocht ik gratis mijn lievelingspony pakken om lekker mee te rijden :D goh wat was ik blij

2,50 is inderdaad voldoende denk ik ook

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:02

Geef haar een leuk spaarpotje met daarin een paar tientjes en vertel dat je het geld voor haar hebt gespaard om haar te bedanken voor al haar hulp en inzet!

Ik weet niet hoelang het nog is tot het 'einde van het voorjaar' maar ik ga er even vanuit dat het nog een maand of 3-4 van ons verwijdert is. Leg je dan wekelijks tien euro voor haar apart dan eindig je dus met zo'n 120-150 euro. Leuk en aardig natuurlijk, maar persoonlijk vindt ik dat wel heel veel geld voor een meisje van haar leeftijd.
Als het een echt ponymeisje is vindt ze het waarschijnlijk al machtig mooi om te mogen helpen bij de paarden, ookal gaat het om het uitmesten van stallen enzo. Mijn ogen zouden vroeger zo ongeveer uit mijn hoofd zijn gevallen als ik dan nog geld toe had gekregen;)

Het gaat om het gebaar, niet om het precies uitbetalen van de 'gewerkte uren' als je het mij vraagt. Als je vijftig euro bij elkaar spaart voor haar heb je in mijn ogen een prachtbedrag! Dan kan ze bijvoorbeeld mooi een nieuwe halsterset, twee dekjes en een zak paardensnoepjes voor haar nieuwe pony kopen!