bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:44

ponypret123 schreef:
Waarom in de stal? Voor trappen ofzo?
:)

Mijn vader vind dat paardrijden een hele gevaarlijke sport is en volgens mij is hij ook een klein beetje overbezorgd....

ShenziMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:01

Ik reed jaren geleden alleen met body protector tijdens ponykampen, omdat ik de pony's niet zo goed kenden.
Maar nu helemaal niet meer.

XxLMMxX

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:06

Ik heb ook een bodyprotector.
Jaar of 5 geleden moeten kopen van moeders omdat ze t toch wel onveilig vond die paarden.
Moest m altijd dragen met rijden, en als t aan mn oma lag zelfs nog als ik de stal uit mest.
Ik heb m nu een keer of 10 omgehad.
Ik vind m redelijk zitten, beetje oncomfortabel, maar je hebt er wel een stukje veiligheid voor.
Ik draag m zelf als ik niet helemaal zeker van mn zaak ben.
Mn eerste pony de eerste keer erop.
Mn vorige bruikleenpaardje met de buitenritjes.
Bij mn huidige pony nog niet nodig gehad. Ligt wel in de kast. Als ik m nodig denk te hebben kan ik m zo pakken.
Cap daarintegen wel altijd op.

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:54

ik draag mijn bodyprotector meestal met springles en met springconcoursen! vind het zelf een fijner gevoel geven en zekerder, en het moet van m'n ouders met het springen :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:57

Ik heb er geen dus draag er ook geen :=

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:57

Ik draag eerlijk gezegd nooit een bodyprotector want je hebt een grotere kans dat je iets breekt!

SZCarlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:59

Mijn vriendin is bemoeilijk een keer gevallen. En heeft juist door haar bodyprotector wervels gebroken als ze die niet om had gehad dan had ze er met kneuzingen van af gekomen :(

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:18

waarschijnlijk passen de meeste bodyprotectors niet eens goed waardoor ze gevaarlijk zijn.
en dan gaat idd op dat je meer risico loopt met een bp dan zonder..

hoe vaak zie je niet van die kindjes met een ''op de groei'' gekochte bp?! levengevaarlijk dus..

als je bp goed aangemeten is heb je er alleen maar voordelen van en zit hij vaak ook nog comfortabel.

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:06

Ik heb 5 misschien iets minder of meer zonder bp gereden toen ik naar de manege kwam waar ik nu rij is t tijdens springen verplicht maar bij een gewone les niet maar toen heb ik een bp gekocht

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:20

ik draag mn bodyprotector bijna altijd! behalve met dressuurwedstrijden, en met dressuur op vzg pony als ik er even snel heen ga ook niet... voor de rest altijd, hij zit dan ook super fijn! :)

anneoffringa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:27

ik reed er mee toen ik mijn paardje nog niet zo goed kende maar nu ik mijn paardje gewoon vertrouw niet meer. vind het zelf niet lekker zitten. :)

Sterrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:45

Ik reed altijd tijdens het springen met bodyprotector. Voelde me toch wat fijner met dat ding aan. Nooit gevallen, maar ja. Ik spring nu niet meer, dus dat ding ligt nu in de kast..

superlisa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:44

ik draag zo'n ding iet maar heb in het begin wel gedaan hor.
ik draag dat ding alleen nog met springen en spring wedsrtijden dat wel want als je dan valt is da nie zo leuk

PaulienvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:24

Nee, ik draag er geen.
ook niet op buitenritten.
K heb der nog geen eens een ;$

xmaudieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:02

ik draag hem bijna altijd. je zit toch op een levend dier dat eens gek kan gaan doen. je hoeft er maar 1 keer hard af te vallen en je nek te breken... als je een goede bodyprotector hebt ga je er ook nog eens rechtop van zitten !(:

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:49

Ik heb er een alvast gekocht. Paardje wordt over twee maanden drie en wil hem na de zomer oppakken. Tot die tijd hangt ie hier mooi te zijn in de kast. Heb m nog niet aangehad met rijden maar hij sluit heel mooi aan en vormt naar mijn lichaam. Kan m iedereen aanbevelen :j : http://www.sir-lancelot.nl/Bodyprotectors.html Ik heb de kleur blauw en ik vind het een erg mooie kleur, een soort van glanzend. Zal m gaan gebruiken voor beleren en de eerste buitenritten en daarna met spring en crosswedstrijden

Sandrita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:51

Op mijn oude verzorgpony deed ik m altijd aan (vaak vanaf gevallen) maar op t paard waar ik nu op rij en op de manege niet.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:03

Ik heb er 1 waarmee ik mijn jonge pony heb beleerd. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan kan wennen, in mijn ogen zijn het vervelende rotdingen. Ik voel me onwijs opgesloten, waardoor mijn ademhaling heel erg oppervlakkig word en ik last van mijn rug krijg, ik moet mezelf echt dwingen om goed door te ademen. Ook kan ik heel moeizaam op en af stappen met dat ding, maar dat zal ongetwijfeld een kwestie van wennen/oefenen zijn.

Dus ik heb de bodyprotector echt zo min mogelijk om. Ben het met jullie eens dat het een stuk veiligheid (kan) geven, maar ik voel me er vreselijk onprettig en daardoor ook onveilig mee.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:07

Ik rij altijd met bodyprotector al zo'n 10jaar. Ooit moest het van mijn moeder en nu voel ik me leeg zonder. Dus heb hem ook gewoon aan me wedstrijden. Ziet er misschien wat minder mooi uit maar ik stoor me er niet aan.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:25

Ik draag hem bij een jonge pony die ik wel eens rijd. Mijn eigen welsh is heel braaf maar niet bomproof dus dan draag ik hem ook wel met springen en buiten rijden maar niet altijd.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:29

In mijn 7 jaar dat ik rij, heb ik dat ding nog nooit aangedaan, tot 2 dagen geleden moest ik het aan doen voor de springles :') Als ik cross ga beginnen doen ga ik hem wel aandoen denk ik. Maar dan is het ook verplicht geloof ik :=

Maar of het echt iets helpt,
je gaat juist minder soepeler vallen van je paard. Oké, als je dan hard op de sprong val of paardlief stapt per ongeluk op jou, kan het wel flink wat schelen :=
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 28-04-13 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:30

ik moet verplicht van mijn ouders een bp om tijden springen. mijn trainer heeft het ooit een x tegen mijn moeder gezegt dat het veiliger is sinsdien rij ik geen les zonder en dat is maar goed ook. ben di erg hard met rug nen hooft in een oxer van 120 gevallen. ik had zo vat kunnenbreken maar dat gebeude niet.

JessicaBe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:46

Ik heb mijn bodyprotector om tijdens het zadelmak maken van jongen paarden en altijd tijdens het springen. Op welk niveau dan ook.

Heb een keer het effect van de bodyprotector mee mogen maken en ben volledig overtuigd van het effect.
Was voorover van mijn pony gevallen. Hij loopt weg en staat boven op mijn borstkas. Minstens 30sec geen adem gehad en 4 zwaargekeusde ribben. De dokter verzekerde mij ervan dat als ik hem niet om had gehad dat ik 4 gebroken ribben en geperforeerde longen zou hebben.

Veiligheid gaat boven alles en als je hem maar vaak genoeg draagt (en een van goede kwaliteit) dan wen je er vanzelf aan.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:48

Ik heb er nog nooit een aan gehad in de 11 jaar dat ik paardrijd, en ook nog nooit gemist.. Al ben ik ook nog nooit echt hard gevallen

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:52

Vooral bij jonge paarden die net zadelmak zijn draag ik altijd bodyprotector, bij springen en cross zal ik ook altijd gaan dragen.

Edit: Als ik een buitenrit ga maken, dan draag ik ze ook.