Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
echt niet stom bedoeld hoor!

nadja15 schreef:Als de bak shetlanderproof is, heb ik wel een tip voor je om respect van het dier te krijgen:
Jaag hem op in de bak en zorg er daarbij voor dat hij op ruime afstand van je blijft. Zodra hij zich gaat ontspannen (kun je zien aan bijvoorbeeld hals laten zakken, oren draaien, kauwbewegingen e.d.) keer je hem de rug toe en laat je hoofd hangen. Blijf zo staan in 1 vaste positie en je shet zal vanzelf (langzaamaan) naar je toe komen en aandacht zoeken. Op dat moment kun je door de bak gaan lopen en als het goed is zal hij je volgen. Doet hij dit niet? Herhaal dan alles vanaf het begin!
Deze oefening is goed voor vertrouwen, respect en een sterkere band. Je kan het meerdere malen herhalen, maar zorg dat de oefening altijd goed eindigt en als het is gelukt stop er dan mee voor die dag. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

nadja15 schreef:Ik heb geen heartland gelezen. Ook geen opleiding o.i.d. hiervoor gehad. Ik heb het ooit ergens gelezen geloof ik. Ik heb het bij meerdere paarden toegepast en ze zijn er allemaal niet slechter op geworden. Dus ik zou niet weten waarom TS het niet gewoon kan proberen?!
minajtje schreef:nadja15 schreef:Ik heb geen heartland gelezen. Ook geen opleiding o.i.d. hiervoor gehad. Ik heb het ooit ergens gelezen geloof ik. Ik heb het bij meerdere paarden toegepast en ze zijn er allemaal niet slechter op geworden. Dus ik zou niet weten waarom TS het niet gewoon kan proberen?!
zijn ze er wel beter op geworden dan?
dat is heus geen schande, ik was vroeger toen m'n shetlander op m'n rug sprong en dat soort gekkigheid, ook bang van hem. ik heb er ook hulp bij gevraagd, omdat ik toch een beetje bang van hem was, en het gewoon niet alleen kon uitvoeren.