Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shirley schreef:En ik zou toch ( eigenwijs als ik ben ) als het schot niet helpt, ook eens een piepklein proefritje maken zonder de stekker in te pluggen ...
Ariebren schreef:Wat is de onderhouds status van de trailer ??
En dan doel ik de remmen ?
Geen piepende remmen ??
Ga zelf een keertje achterin staan en laat iemand een stukje rijden.
Wat is jouw bochten techniek ??
Op het laatste moment afremmen ?
In een te hoge versnelling met lage toeren door de bocht, dus automotor gaat bonken ?
Probeer je op rotondes bij veranderen van richtingen steeds een stukje rechtdoor te rijden ?
Deken aflaten, raampjes en achterzeiltje open laten.
Paard heeft transport beschermers om ??
LBLGypsyCobs schreef:Paard van m'n collega doet het sinds kort ook.
Is een vrij breed paard en op het moment dat ze haar achterbenen niet voldoende wijd kan zetten door het tussenschot, wordt ze topzwaar en dreigt te vallen.
Dat is nooit een probleem geweest, ze wist zich toch schrap te zetten, tot haar weidegenoot met een andere trailer weg ging, ze daardoor waarschijnlijk even niet oplette en de trailer net een bocht maakte.
Ze zal toen geschrokken zijn, wat steeds wel net goed ging, ging nu ineens niet.
Laden is geen probleem, bij geen enkele trailer, maar met rijden blijft ze alleen rustig op een anderhalfs of een 2paards zonder of opzij gezet tussenschot.

Dressuur_Gek schreef:1. Als ie alleen staat, zet er een shetlander bij ofzoo of een ander paard misschien vertrouwt hij het dan meer
2. Als je zo'n luikje hebt voor boven de klep van de trailer dicht te doen, laat het OPEN
3. Probeer hem eens aan de andere kant te zetten
4. Ga eens bij in de trailer staan/zitten en kijk waar hij onrustig van word, zoja kalmeer hem met wat lekkers
5. Geef hem te eten onderweg
RobPeereboom schreef:Nou, een berichtje van een blij mens! Gisterenavond dus weer met de paardjes op stap geweest, de probleemmerrie in de tweepaardstrailer, maar nu dus zonder tussenschot. Een wereld van verschil! Zeker 80% rustiger, en gewoon droog aangekomen op de plek ven bestemming. Ook een paar uur later op de terugweg gewoon prima! Tijdens het erf af rijden (=scherpe bocht) is er hangend aan de achterklep nog even naar haar gedrag gekeken, inderdaad gaat ze in de eerste bocht zo breed staan dat ze meer ruimte gebruikt dan er is met tussenschot. Het lijkt hiermee dus opgelost. Iedereen bedankt voor de adviezen en het meedenken
Fijn dat jullie veilig op pad kunnen nu!
RobPeereboom schreef:LBLGypsyCobs schreef:Paard van m'n collega doet het sinds kort ook.
Is een vrij breed paard en op het moment dat ze haar achterbenen niet voldoende wijd kan zetten door het tussenschot, wordt ze topzwaar en dreigt te vallen.
Dat is nooit een probleem geweest, ze wist zich toch schrap te zetten, tot haar weidegenoot met een andere trailer weg ging, ze daardoor waarschijnlijk even niet oplette en de trailer net een bocht maakte.
Ze zal toen geschrokken zijn, wat steeds wel net goed ging, ging nu ineens niet.
Laden is geen probleem, bij geen enkele trailer, maar met rijden blijft ze alleen rustig op een anderhalfs of een 2paards zonder of opzij gezet tussenschot.
Ik herken me volledig in dit verhaal, ik hoop dat de oplossing bij ons ook zo simpel is!