Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ach, daarna lekker warm douchen en klaar is kees. Eerlijk gezegd verwaarloos ik het invetten van 't tuig wel een beetje, heb 't nu 1x gedaan in 3 kwart jaar
Binnenkort toch maar weer 's doen, want 't begint wel wat stug te worden door alle regen die erover heen komt
Vankje schreef:Alle mensen die in de regen rijden; hoe doen jullie dat met je tuig? Vooral je zadel, als dat doorweekt is, laat je het dan gewoon in je kast drogen?
Grootste deel wordt natuurlijk door je zitvlak bedekt, maar kan me zo voorstellen dat het toch behoorlijk nat wordt als je lang in de regen rijdt. Dat is voor mij eigenlijk de reden om niet in de regen te rijden, vind het zonde van mijn tuig
Maar ik doe ze nooit aan, ik rij met regen namelijk altijd binnen. Eigenlijk zou rijden in de regen wel eens willen uitproberen, maar als ik dat voorstel gaan mijn moeder en mijn instructeur me heel raar aankijen denk ik
tenzij ik van plan was die dag te gaan wandelen, als het niet te erg regent ga ik toch. Droge kleren mee, handdoek (voor mij en paard) paardje een zweetdeken op en goed afdrogen en zelf droge kleren aan. Daarna begint het minder leuke werk, tuig poetsen
deze week al 2x in de regen gereden en nu heb ik het wel gehad! Mijn tuig ligt nog te wachten op een laagje vet, dat doe ik volgende week dan wel weer eens (hoop ik
)
Als ik al aan het rijden ben en het begint met regenen dan rijd ik meestal nog wel even door.