Les met losrijden concours mag dat gewoon??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:39

dat mag gewoon,en ik moet toegeven als mij instructrice kotm geeft ze mij ook les met losrijden Bloos

maar er is altijd een meisje op een hele mooie pony moet ik zelf toegegeven,en die heeft altijd zo'n oortje in,en zo'n man zit altijd bij de rand in zo'n dingetje te praten,zelf zou ik me dan schamen en beetje snobjes voelen Haha!

maar goed ergens beter dat oortje dan 10 mensen die door die bak aan het schreeuwen zijn Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:16

Waarom zou je je schamen omdat je aan je medemens denkt? Is toch een schitterende uitvinding, zo'n headset?
Maar goed, iedereen die wel eens aanwijzingen krijgt vanaf de zijlijn hoeft echt geen headset aan te schaffen hoor, als er gewoon af en toe wat gezegd wordt is dat helemaal niet zo storend.
En wat betreft dat voorrang: Daar doe ik dus niet aan mee. Links heeft voorrang en draf gaat voor stap en zijgangen gaan voor rechtuit. Dus als het zo uitkomt, ga ik wel eens lekker per ongeluk in de weg rijden, kom op zeg, zo'n ruiter is niets beter dan ik hoor, iedereen heeft even veel recht op de ruimte in het losrijterrein als een ander en moet zich dus aan dezelfde regels houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:18

KarinvdM"]
[quote="Picasso"][quote="KarinvdM schreef:
Ik heb daar ook een ontzettend hekel aan. Les neem je maar in de week vóór de wedstrijd en niet tijdens het losrijden. Als je op dat moment nog aanwijzingen nodig bent, dan ben je imo te laat.
Maar het is niet verboden.

Ik persoonlijk had het over aanwijzingen, vanaf de zijlijn.
[/quote]

Ja, dat begrijp ik ook wel. Ik vind dat gewoon irritant. Wat is iedereen zo iemand bij zich heeft? Gezellig geschreeuw gaat het dan worden tijdens het losrijden. Persoonlijk rijd ik liever in alle rust m'n paard los. Vaak hebben de mensen die "aanwijzingen vanaf de zijlijn" hun hoofd bij hun instructeur (of wie er ook maar staat) en kijken vaak minder goed waar ze rijden. Mijn lessen volg ik doordeweeks, op concours probeer ik het in m'n eentje te doen. Tijdens je proef moet je het er ook zonder doen.
[/quote]

Ik had het ook niet over geschreeuw vanaf de zijkant. Gewoon een losse tip hier en daar. Maarre, ik zal de headset gaan aanschaffen; wil niemand in de weg lopen/rijden/zitten Haha!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 13:03

Hallo Odessa/Miranda,

Het klopt inderdaad ........ik denk dat wij dezelfde mensen bedoelen.
Ze hebben meerdere paarden en rijden in verschillende klassen.

Het meisje op het paard reed inderdaad op de volte en de man die haat les gaf stond midden in.

Voorwaarts hup voorwaarts.........geef hem een por........paard werd knettergek en ik had er echt last van.

Vind dat het eigenlijk niet zomaar kan.........midden in de bak zou gewoon verboden moeten worden.

Aanweizingen vanaf de kant daar heb ik niet zoveel problemen mee.

Ik had inderdaad op zondag concours in Almelo.

Groetjes: Corina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:06

Ik heb er een grote hekel aan.
Ze cirkelen dan steeds om hun instructeur heen en de rest moet maar opzouten.

Een paar aanwijzingen oke, maar les, nee.
Heel irritant voor de mede ruiters.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:43

Idd als de instructie in het midden staat en de ruiter de hele tijd rondjes eromheen blijft draaien is dat onwijs irritant.
Ik heb ook wel eens "les" met losrijden. Wil het niet echt les noemen maar gewoon wat aanwijzingen. Nu in het binnen seizoen staat mijn instructrice gewoon aan de zijkant en geeft me wat aanwijzingen als ik langsrijd ofzo. Buiten stond ze soms wel bij me maar dan hadden we wel een onwijs groot losrijdterrein en had niemand daar last van.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:13

Als er echt les gegeven wordt met een instucteur die midden in de losrijbak staat, dan zou ik daar ook flink chagrijnig van worden.
De ruimte is vaak al zo beperkt en als je dan ook nog met tig combinaties in zo'n binnenbakje gepropt wordt met daarbij een "schreeuwende" instructeur..... daar word je niet blij van.
Eigenlijk vind ik het knap aso Scheve mond

Ik ga weleens met Mickey mee naar wedstrijden, maar mij zul je echt niet schreeuwend midden in de bak aantreffen.
Ten eerste heeft ze goede instructie van haar zus (thuis, waar het hoort Knipoog ) en ten tweede vind ik dat je het niet maken kan ten opzichte van de andere combinaties; die hebben evenveel recht op het schaarse stukje losrijterrein.

Een korte aanwijzing vanaf de zijlijn vind ik een ander verhaal.
Als je die aanwijzing geeft terwijl de ruiter zich vlakbij je bevindt, hoef je ook niet te schreeuwen en heeft niemand er last van.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:31

Ik zou er gewoon wat van zeggen...Bloos Krijg hooguit een grote bek en ergeren doe ik me dan toch al

Aanwijzingen vanaf de zijkant vind ik prima en buiten op een rustig plekje heb ik met lesgeven ook geen problemen, maar als het buiten krap is of binnen moet je gewoon aan de kant blijven!
Met springen hebben we hier gelukkig weinig last van Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:36

gomir schreef:
Met springen hebben we hier gelukkig weinig last van Haha!

Nee, dan heb ik een andere ergernis: mensen die hun paard nog moeten leren springen op het inspringterrein. Die springen op het inspringterrein al een half uur lang achter elkaar over de sprongen, variërend in hoogte, soms beginnend op 30 cm ofzo en dan eindigend op 1.10, terwijl ze een parcours in moeten van 80 cm (oefenparcours).
Dan rijd ik gewoon dressuurmatig warm, spring een paar keer (meestal 2x) een stijltje en een paar keer een oxertje van ongeveer de hoogte die ik in het parcours ook spring (soms begin ik de eerste keer iets lager) en dan vind ik het wel best, hij moet in het parcours springen en dat hij het kan dat heb ik thuis al wel geoefend.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:54

euhm, van dat sprongetje van 30 cm, dat kan zijn omdat hun paard veel tijd nodig hebbebn om op te warmen, of omddat ze niet genoeg zelfvertouwen hebben om bij de eerste spron g al een meter te moeten springen ofzo he...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:59

Maar moet je dan een half uur lang onafgebroken je paard over een hindernis heensturen? Ieder rondje weer 2 sprongen? En als het parcours op 80 staat, zou ik misschien een inspringsprong op 90 springen, maar hoger niet. Dat was mijn probleem, lager beginnen op zich niet, al vind ik de reden van opwarmen niet zo'n goede, moet je maar wat meer loswerken voor je gaat springen.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:11

ahja zo, ik dacht dat je wilde zeggen dat ze er veel te lang over deden om aan die 80 cm te geraken (beginnen op 30, daar 2 maal over, dan 4 weer 2 maal er over, enz.)
dan heb je wel gelijk
maar over dat opwarmen, een paard gebruikt bij het springen toch andere speieren dan bij stappen, draven ,galopperen?
en als jij moet hoogspringen(zeg maar iets he ) bv vroeger in de LO les, dan had je toch ook graag dat ze je niet direct over 1 m sturen? ook al heb je 10 toertjes "ingelopen"

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:14

corina"]
Hallo Odessa/Miranda,

Het klopt inderdaad ........ik denk dat wij dezelfde mensen bedoelen.
Ze hebben meerdere paarden en rijden in verschillende klassen.

Het meisje op het paard reed inderdaad op de volte en de man die haat les gaf stond midden in.

Voorwaarts hup voorwaarts.........geef hem een por........paard werd knettergek en ik had er echt last van.

Vind dat het eigenlijk niet zomaar kan.........midden in de bak zou gewoon verboden moeten worden.

Aanweizingen vanaf de kant daar heb ik niet zoveel problemen mee.

Ik had inderdaad op zondag concours in Almelo.

Groetjes: Corina
[/quote]
[quote="runningkawa schreef:
Ik heb er een grote hekel aan.
Ze cirkelen dan steeds om hun instructeur heen en de rest moet maar opzouten.

Een paar aanwijzingen oke, maar les, nee.
Heel irritant voor de mede ruiters.

Zeggen jullie hier nix van dan??? Ik zou gelijk naar ze toe gaan hoor! Ze hoeven echt niet zo in de weg te rijden zodat ik er last van heb!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:41

beautyfull_mickey schreef:
maar er is altijd een meisje op een hele mooie pony moet ik zelf toegegeven,en die heeft altijd zo'n oortje in,en zo'n man zit altijd bij de rand in zo'n dingetje te praten,zelf zou ik me dan schamen en beetje snobjes voelen Haha!

Is dit eigenlijk wel toegestaan? Want ik heb een keer gehoord dat een meisje zelfs minpunten kreeg voor stemhulpen. ze had alleen gezegd: hoooo (moest terug in draf Tong uitsteken)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:13

Op het losrijterrein is dat wel toegestaan, maar in de proef moet het oortje wel uit, uiteraard.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:55

Heej Corina,
Ik denk dat we de volgende keer als we op concour gaan die oude vent eens even vragen of hij zo "vriendelijk" wil zijn om lekker aan de kant te gaan staan.... net als de rest! Tong uitsteken

Echt irritant he ...en het vervelende is dat we ze steeds weer op elk concour tegen komen. Boos!.

PS: Oude vent is dus die kerel die les geeft midden in de bak

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:23

Van de zomer zag ik ook op een wedstrijd iemand starten zonder voorlezer en omdat het er wel leuk uitzag stond ik even te kijken.Achter de jury auto stond iemand verdekt opgesteld in een microfoontje te praten.
Toen de amazone langsreed keek ik eens goed en zag een draadje lopen via haar hals naar haar oor.
Ik ben dichter bij de dame bij de auto gaan staan en behalve de proef werden er ook allerlei aanwijzingen tussendoor gegeven.
Ik denk dat headsets binnenkort verboden gaan worden dus bespaar je de aanschafkosten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:54

proudmama schreef:
Ik denk dat headsets binnenkort verboden gaan worden dus bespaar je de aanschafkosten.

In de proef is het gebruik van een headset verboden hoor! Dus als je zoiets ziet, moet je dit in principe aangeven bij de bondsvertegenwoordiger. Het is dus verboden, om de reden die jij hierboven schetst, dat je allerlei extra aanwijzingen kunt geven, terwijl de jury dat niet hoort.
Op het losrijterrein mag het wel, daar doe je er niets verkeerd mee, sterker nog, je zorgt voor wat rust op het inrijterrein.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:19

Picasso schreef:
En ik denk als mijn vriendin/groom en ik met een headset aankomen, we heel raar worden aangekeken *LOL*

Wij hebben ook bewust een headset aangeschaft (weet niet of we raar worden aangekeken Knipoog , maakt me eigenlijk ook totaal niet uit), omdat sommige mensen zich leken te storen als mijn instructeur wat aanwijzingen gaf. En dan heb ik het echt over af en toe een aanwijzing, dus er was totaal geen sprake van les. En die aanwijzing wordt gewoon gegeven aan de kant en niet met een harde stem.
In ieder geval zijn die headsets een verademing. Lekker aanwijzingen krijgen, ook al ben je aan de andere kant van de bak, heerlijk.

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:23

wat ik dan niet snap:

je gaat toch op concours om te laten zien wat je thuis en in de les geleerd hebt, waarom zou je dan nog uitgebreid les moeten hebben op het losrijterrein?

Een paar aanwijzingen, ok, maar echt les vind ik zo flauw/irritant/storend.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:12

Taaclover schreef:
Er mogen gewoon instructies gegeven worden op het losrijterrein.
Er mag alleen niet iemand op je paard zitten met op maat gemaakte teugels (deze in de zin om het paard los te werken).

De intructies op het losrijterrein zijn tot daar aan toe, maar waarom zou er niemand op mijn paard mogen zitten terwijl de teugels gewoon op maat zijn Verward (is veel veiliger als een paard op een vreemd terrein loopt)
Mijn groom stapt mijn paard altijd tussen de 2 proeven in, met op maat genomen teugels.... het paard loopt dan wel met een langere nek, maar ze heeft wel contact met de mond.

Vind het een beetje overdreven allemaal... kijk als ze nou gaat rijden of hem echt erbij rijdt is het iets anders.

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:27

biepp schreef:
wat ik dan niet snap:

je gaat toch op concours om te laten zien wat je thuis en in de les geleerd hebt, waarom zou je dan nog uitgebreid les moeten hebben op het losrijterrein?

Een paar aanwijzingen, ok, maar echt les vind ik zo flauw/irritant/storend.

Nou ik heb dat het idd op de les en thuis goed gaat en op wedstrijd niet! Dus wil mijn instructrice graag weten wat er dan fout gaat en dan gaat ze dus mee...Maar ik zie niet echt heel veel verschil dan tussen aanwijzingen geven en 'les' geven. Naja misschien is lesgeven dan wat uitgebreider, maar goed aanwijzingen dan maar denk ik of zoiets voor mij Verward ... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:53

Appie"]
[quote="Picasso schreef:
En ik denk als mijn vriendin/groom en ik met een headset aankomen, we heel raar worden aangekeken *LOL*

Wij hebben ook bewust een headset aangeschaft (weet niet of we raar worden aangekeken Knipoog , maakt me eigenlijk ook totaal niet uit), omdat sommige mensen zich leken te storen als mijn instructeur wat aanwijzingen gaf. En dan heb ik het echt over af en toe een aanwijzing, dus er was totaal geen sprake van les. En die aanwijzing wordt gewoon gegeven aan de kant en niet met een harde stem.
In ieder geval zijn die headsets een verademing. Lekker aanwijzingen krijgen, ook al ben je aan de andere kant van de bak, heerlijk.
[/quote]

Oke dan, nou misschien wel het overwegen waard..... Lachen

Nogmaals; ik sta niet uitgebreid les te krijgen van een instructeur hoor, soms krijg ik een tip van mijn vriendin die de laatste tijd vaak mee is als groom en mental coach Lachen En geschreeuwd wordt er al helemaal niet. Ik kan me er niet druk om maken als iemand af en toe een aanwijzing krijgt van een ander. Dat midden in de bak staan lesgeven slaat natuurlijk nergens op, dan zit je andere ruiters in de weg.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:26

Als ze dat bij mij doen midden in de bak les geven onder het losrijden zal ik echt wel met me grote mond zeggen van het is losrijden hoor en geen les en je staat behoorlijk in de weg. Als die dan nog niet weggaat zou ik hem gewoon de heletijd bijna over zijn tenen rijden heb daar echt een hekel aan. Ik vind een paar aanwijzingenlangs de kant wel goed. Maar niet gelijk dat geschreeuw als je iets wil zeggen doen ze het naar zachtjes waar andere geen last van hebben.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:00

Nou wat een gemene taal allemaal !!
Ik ga ook vaak op wedstrijd en dan komt mijn instructrice ook vaak lesgeven en dat vind ik heerlijk !!
en de mensen die daar last van hebben geen maar lekker aan de andere kant van de bak rijden !!!