Onverwachts van stal weggegaan, maar 1,5 maand vooruit bet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:24

suuzepuus schreef:
De maand borg is anders dan de maand huur. ik neem aan dat hij de stal per 1 januari weer mag verhuren. Borg is geen huur!

Dat klopt, borg is geen huur. Maar als je geen schade hebt gemaakt moet de stalhouder je die borg teruggeven wanneer je weggaat. Dat doet de stalhouder nu niet, aangezien TS dit bedrag laat verrekenen met de stalhuur van januari (wat hetzelfde bedrag is zoals ik het begrijp). Ergo, hier komt de borg overeen met de huur van januari èn mag de stalhouder de stal dus niet aan een ander verhuren zonder TS haar geld terug te geven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:15

anne_bento schreef:
tja wat ik zeg, normaal gesproken snap ik dat je het kwijt bent, als ik de kans had gehad had ik gebleven en was ik al dat geld niet kwijt geweest. De gezondheid van mijn pony gaat voor.

Maar normaal gesproken mag de verhuurde de stal dus weer verhuren ondanks dat ik ervoor betaald heb en het eigenlijk mijn stal nog is, ondanks dat mijn pony er niet in staat?

Nee, die stal mag jij gebruiken tot de datum dat je ervoor betaald hebt. Als je je borg terugkrijgt mag de stal per 1 januari worden verhuurd aan iemand anders, wat NiFallor ook al zegt.

Per wanneer wordt de stal aangeboden in de advertentie?