_Esther_87_ schreef:Maar...Schwung is toch helemaal niets anders dan losgelatenheid? Een paard dat zijn lijf volledig loslaat, in balans en over vier benen beweegt en waarbij de beweging zonder ergens te blokkeren door het lichaam heen vloeit, dan gaat een paard swingen. Dus naar mijn mening is het gewoon een onderdeel van het scala en hoe beter je dat beheerst, hoe hoger je punten zullen worden.
Maar niet elk paard kan dat swingen hoor. Heb hier een tinker op stal staan die écht ontzettend los in zijn lijf staat.. Maar de swung zoals andere paarden op stal heeft hij gewoon niet. Zeker zwaardere paarden zullen minder snel een "dans" krijgen, maar dat houdt niet in dat ze niet los zijn.
. terwijl dit paard veel fijner in aanleuning loopt en ik er weinig op hoef te werken
) Er word kritischer gekeken ja.. een jury kan niet zien of jij 1x B rijd of al bijna naar het L door mag stromen.
. Ik heb beide keren de jury gesproken de eerste keer liep ze achter niet actief genoeg en moest ze meer bergop(b). Afgelopen keer vond zij ze alleen dat me midden gangen er niet genoeg uit kwam.