Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.. '' Slaan, niet doen blabla'' .. Nee, de shet dood laten trappen
?? 1 keer een flinke mep is echt niet erg als het nodig is hoor
capopjekop schreef:Als ze elkaar meppen als ik erbij ben krijgen ze ook op hun flikker. Dat doen ze maar leuk in hun eigen tijd en niet als er mensen lopen die kans lopen om geraakt te worden.
flooredking schreef:Misschien nog een shet erbij kopen?een ruintje, of is dat iets te veel van het goede?
Ik zou er ook gewoon een draad tussen doen dat de shet zelf kan bepalen waar ze is.
ElineS schreef:Dus dit gaat nooit goed komen, denk je Koper? Ook niet als ik eerst dat draadje span? Of mijn paard straf als ze dit weer uithaalt?
Koper schreef:Shettenruil klinkt goed, ruil 'r dan wel in tegen een shet die van wanten weet. Zo eentje die je merrie meteen duidelijk maakt dat ze moet inbinden en die autoriteit uitstraalt. Dat zijn de intelligentere dieren die de verantwoordelijkheid (voor een ander paard/groep) aan willen gaan.
anneliesdj schreef:Koper schreef:Shettenruil klinkt goed, ruil 'r dan wel in tegen een shet die van wanten weet. Zo eentje die je merrie meteen duidelijk maakt dat ze moet inbinden en die autoriteit uitstraalt. Dat zijn de intelligentere dieren die de verantwoordelijkheid (voor een ander paard/groep) aan willen gaan.
Misschien is dat wel juist waar het nu mis gaat? Dat de shet te eigenzinnig en bazig is naar mening van het paard en daarom klappen krijgt. Dan zou een shetje die heel volgzaam is misschien een betere optie zijn.

Maar die ukkies zijn ook onwijs slim en als ze dan ook nog een dominant karakter hebben dan zijn het geduchte tegenstanders. Ik roep vaak dat het maar goed is dat Amber groter, ouder en sterker is dan de shetten, anders had ze geen leven
Nu zijn de shetten nog wel onder de indruk als ze met haar oren in de nek en ontblote tanden ze aan de kant jaagt, al daagt vooral Hans graag uit als hij wil spelen. Hans heeft overigens pas bij de fjord van mijn buurmeisje gestaan en haar kwpn'er. Hij at gewoon onverstoorbaar door, grootte van het paard deed hem niet veel
Hij is ook wel erg sociaal en makkelijk, hij wil met ieder paard spelen. Terwijl mijn merrie's dan altijd meteen de rangorde willen uitvechten met veel gepiep en gebok. Koper schreef:En daar heb je dus precies de angel beet. Want de shet van TS is niet dominant of assertief. 't Is er eentje die een ander paard nodig heeft die 'm bij z'n handje (hoefje) pakt en begeleidt in de wereld. En dat paard ontbreekt nou juist.