mijn paard gaat plassen als ik op stal kom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:29

Die van mij linkt eten altijd met plassen, dus vaak al op het moment dat ze weet dat ze eten krijgt. Op zich niet zo raar want ze pist ook altijd over d'r hooi heen omdat de andere paarden er niet bij mogen.... dat ze het zelf dan ook minder lekker vindt neemt ze dan maar op de koop toe :roll:

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:38

Ok, Naja misschien denk hij he ik moet aan het werk ;)

BruineWelsh

Re: mijn paard gaat plassen als ik op stal kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:17

Inderdaad, mijn paard doet het ook altijd als ze in de avond op stal staat. Heb je de stal op geruimd komt ze in de stal, psssssssssssssss. Ik: Aaah! Raika! :')

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:20

Klimop schreef:
Die van mij linkt eten altijd met plassen, dus vaak al op het moment dat ze weet dat ze eten krijgt. Op zich niet zo raar want ze pist ook altijd over d'r hooi heen omdat de andere paarden er niet bij mogen.... dat ze het zelf dan ook minder lekker vindt neemt ze dan maar op de koop toe :roll:

Haha hier idem !

karlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:50

hahaha geweldig om te lezen....
ik dacht dat ik de enige was met een gek paard :D

heerlijk zo een forum he .... zo kom je nog eens iets te weten hahaha

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:22

Mijn pony poept en of plast ook bijna altijd. Denk dat ze het fijner vind als we gaan rijden?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:26

Klimop schreef:

Mijn paard plast ook als ze gaan voeren. Mij werd verteld is dat hij dan "ruimte" maakt. Vind dat wel een geloofwaardig verhaal... Zelfs een heeeel klein plasje vindt ie al voldoende om te doen. Grappig!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:34

Ik zou willen dat mijn paard dat deed. Niet dus. Erg vervelend, vooral als we dan op concours moeten en ik dan merk dat ze nodig moet. Ze vertikt het om te plassen op vreemd terrein of in de trailer en houdt het dus op. En loopt dan soms ook niet heel lekker, begrijpelijk. Maar wel lastig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:47

De mijne plast met voeren, is volgens mij hetzelfde als het markeren wat honden doen hihihi

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:50

"Mijn" paardje ( heb haar pas verkocht) deed het altijd standaard na het rijden als ze weer in dr stal stond.
Lekker opgelucht plasje doen :D

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:50

maikeltje schreef:
Ik zou willen dat mijn paard dat deed. Niet dus. Erg vervelend, vooral als we dan op concours moeten en ik dan merk dat ze nodig moet. Ze vertikt het om te plassen op vreemd terrein of in de trailer en houdt het dus op. En loopt dan soms ook niet heel lekker, begrijpelijk. Maar wel lastig.

HIer ook.
ik ben hem dus aan het aanleren om te plassen op commando :o
Hij plast direct als hij terug komt op stal.

soms op de trailer ook. Dan voel ik hem achter in de trailer een pluk hooi uit zijn net schudden en schuift hij onder zich, zodat het niet zo spettert :+ er ligt ook 9 van de 10 x een pluk hooi onder zijn buik :D

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:54

Handig toch? :D

Mijn pownie doet dat altijd als ze net een super schone stal heeft terwijl ze buiten ook had kunnen plassen! :') Heb dr nu ook aangeleerd dat ze na het invlechten even op stal gaat zodat ze haar behoefte kan doen en daar met wedstrijd en in de trailer geen last meer van heeft. :P Ideaal!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:57

Mijn jonge paard doet dit ook voor t buitenzetten sochtends, op stal plassen is lekkerder dan op de wei ofzo :? Mijn oudje doet het juist als de stal vers is opgestrooid bij het naar binnenhalen savonds...

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:03

1 van mijn verzorg paarden ging bijna altijd op de trailer plassen. Nu merk ik daar niet zoveel meer van. Maar de trailer stonk op het laatste gewoon. Je zette haar erop, je deed de klep dicht.. en mevrouw ging plassen.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:58

Mijn pony plast bijna altijd als ik gereden hebt, wel in d'r stal dan, is ze dan blij dat ze klaar is met rijden :D?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:51

ik merkt nu dat mijn pony dat de afgelopen dagen ook doet :P

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:15

Blijkbaar herkenbaar, maar waarom doet een paard dat dan als hij jou ziet?

Capri10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:45

Eén van onze merries doet dit ook als wij op stal komen. Ook mesten. Weet dan ook dat er gevoerd gaat worden. Het is een sensitieve oudere dame die snel nerveus kan worden, is ook altijd bang dat de andere merrie weggaat! Als ze van de wei komt, plast ze ook gelijk in haar stal, vindt ze vast fijner. Het nadeel is dat haar stal altijd veel viezer is dan die van het ander paard. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:47

Dagmar_1995 schreef:
ik volg even, de mijne doet dit ook. Echter weet ik van de mijne dat ze niet durft te plassen wanneer ik op haar zit.. (zijn bezig met lichamelijk onderzoek).

Mijn merrie heeft ook nog nooit geplast als ik op haar zit.
Ook niet als ik afstap tijdens een tussen pauze.
Zo zijn er veel meer paarden die niet plassen tijdens het rijden.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:48

Mijn pony doet het niet als ik kom maar wel als ik hem terug op stal zet, is al van begin af aan zo.
Is echt het allereerste wat hij doet haha. Is zeker lekker om in een schone stal te plassen. :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:32

Hier ook, als ze na het werk weer terug in haar stal komt, gaat ze altijd plassen.

f_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:35

mijn pony plast altijd als ik dr na het rijden weer op stal zet :j