Ontheffing chipverplichting is niet meer mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

Re: Ontheffing chipverplichting is niet meer mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:20

mijn Hongaarse merrie is in 96 geboren en heeft een brandmerk wat aan het Hongaarse staat paspoort is gekoppeld, die van mij hoeft dus ook geen chip? Hiermee mag ik haar ook officieel transporteren?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:26

1996, toen waren er nog niet veel paspoort uitgevende instanties.

Lipizz_AH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:41

dorientjuh schreef:
Het Lipizzaner Stamboek heeft de administratieve taken van de Gypsy Cob Society overgenomen.
Even voor de duidelijkheid, om misverstanden te voorkomen: de PVV bedoelde in haar antwoord het Engelse Lipizzanerstamboek: http://www.lipizzaner.org.uk.

De Lipizzanerstamboek Vereniging Nederland (LVN) heeft hier verder niets mee te maken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 14:50

Oke, dat is inderdaad handige informatie. :)

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:15

Ariebren schreef:
1996, toen waren er nog niet veel paspoort uitgevende instanties.

Ik heb afgelopen jaar een paspoort aangevraagd via de staat, deze had ze niet toen ik haar kocht.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 18:06

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:43

Ik zou je paard eerst even goed na laten kijken of er zeker weten geen chip in zit.

Ze zijn hier extreem streng met paspoorten en chippen en een paard mag zonder chip of paspoort niet vervoerd worden en het land niet uit.
Dit word gecontroleerd voor ze op de boot gaan dus ik kan het me echt niet voorstellen dat ze normaal extreem streng zijn en jouw paard zonder chip zomaar door mocht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:27

odilia schreef:
mijn Hongaarse merrie is in 96 geboren en heeft een brandmerk wat aan het Hongaarse staat paspoort is gekoppeld, die van mij hoeft dus ook geen chip? Hiermee mag ik haar ook officieel transporteren?

Hongarije is in 2004 pas EU-lid geworden. Als je haar dus al voor die datum hierheen gehaald hebt dan zou ze nu wel gechipt moeten worden. Heb je haar na 2004 hierheen gehaald dan hoeft dat niet.

Mijn Quarterhorse heeft 4!! brandmerken die uniek zijn (als in er is geen ander paard met dezelfde kombinatie van brandmerken) maar dat werd niet geaccepteerd als 'uniek'...ik kon haar mooi laten chippen. Gelukkig heb ik dus wel een ontheffing aangevraagd en gekregen.
Overigens is geen van mijn paarden gechipt wegens verkregen ontheffing.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 10:55

Raponsje: paard is uitgebreid gescand op een chip en in het paspoort staat ook dat ze geen chip heeft. De handelaar vond het inderdaad ook nogal apart dat ze op deze manier met de boot mee is gekomen, maar het is toch zo.