Ik draag bijna geen handschoenen. Bij de paarden sowieso niet. op de fiets zo af en toe.
Polderpaard
Geplaatst: 08-12-12 15:07
Ik draag met mesten goedkope niet zo dikke leren handschoenen, anders bevries ik toch wel een beetje Met zadelen en poetsen draag ik geen handschoenen, dan voel ik onvoldoende. Voor het rijden heb ik gewone en winterrijhandschoenen, ligt er aan hoe koud het is. Ik loop dus wel veel te wisselen en ben regelmatig wat kwijt
Tigra_
Geplaatst: 08-12-12 15:29
Met het werk rondom stal soms wel, mesten, eten geven en dat soort zaken. Maar voor het werk met het paard nooit, dus poetsen, opzadelen en rijden niet. Grondwerk dan weer wel maar die doe ik dan pas aan als ik ga beginnen. Maar dat helpt niet tegen de kou want het zijn vingerloze. Ik kan heel slecht werken met handschoenen, laat staan rijden dat gaat helemaal niet.
Alleen met rijden. Ze staan aan huis dus de verzorging komt neer op meerdere keren korte stukjes dat ik bezig ben, 5 minuten hooi en water geven, 15 minuten buiten zetten en uitmesten en ga zo maar door. Dat kan prima met blote handen. Ik heb ook geen geschikte handschoenen, hele kleine handen dus meestal is zelf xs te lang bij de vingers dat maakt het super onhandig. Die vingerloze zijn nog wel een idee als het eens echt koud wordt.
Ik draag bijna altijd handschoenen anders krijg ik blaren;-)
kleinvosje
Geplaatst: 09-12-12 00:03
Ja, ik draag handschoenen met deze kou, maar als ik iets moet doen waarbij ik het gevoel van mijn vingers nodig heb, zoals invlechten, doe ik halve handschoentjes aan, zonder vingertoppen.
PinkHorse
Geplaatst: 09-12-12 00:03
normaal wel maar raak altijd mijn linker kwijt weet niet waarom.... ik ben namelijk nogal mietje in de kou
Nee, eigenlijk nooit. Misschien dat het weer tijd wordt.
Joey
Geplaatst: 09-12-12 00:04
Altijd in de winter! Veel te koud zonder Alleen soms bij aansingelen / hoofdstel omdoen niet. Meestal zijn het wel dikke handschoenen, zitten soms in de weg, maar heb ik t in ieder geval lekker warm
jetmalik
Geplaatst: 09-12-12 00:11
Soms, maar de teugels gleiden dan wel een beetje !
Enige situatie dat ik handschoenen gebruik is als ik een jong beest aan de lijn heb. Anders nooit. Ik voel niks met handschoenen, niet handig.
LukieBradley
Geplaatst: 09-12-12 00:14
Nee vrijwel nooit, laatst bedacht ik het is wel erg koud dus ging op mijn werk met handschoenen aan vegen. Nou dat heb ik geweten. Blijkbaar toch een andere houding voor je armen ofzow want ik had dagenlang last van mijn polsen. Met rijden vermijd ik ze eigenlijk ook altijd.. mits bij extreme kou ik rustig aan het rijden ben maar ik ben ze ook eigenlijk altijd kwijt
Dorith
Geplaatst: 09-12-12 00:18
.
Laatst bijgewerkt door Dorith op 21-03-25 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Soms wel soms niet, maar ik kroel veel liever met mijn blote handen door mijn paard zijn haar. Tijdens het rijden of stal uitmesten of rondlopen op erf doe ik ze soms wel aan, maar vaak vergeet ik het dan gewoon.
eigenlijk bijna nooit , met het rijden bij 1 paard, en de rest rij ik ook gewoon zonder handschoenen! koude handen hou ik even in mijn zakken, of tegen een kopje thee en dan gewoon weer verder! vind handschoenen niet echt handig bij de paarden.. of terwijl, ik ben er niet handig mee :p
Ik gebruik (bijna) nooit handschoenen bij de paarden, bovendien heb ik thuis nog steeds geen goed passende handschoenen (voor op de scooter wat grotere dat is toch wat warmer) dus dat is al helemaal onhandig voor bij de paarden. Als ik koude handen heb houd ik ze meestal even tussen de vacht onder de manen bij de paardjes en zijn ze zo weer warm !
Ik ook nooit, terwijl mijn handen er wel zowat afvriezen. Ik vind het erg irritant. Met waterdichte kan ik niks, die dunnige waterdichte zitten totaal niet lekker. De enige die lekker zitten zijnv an die kleine niet waterdichtje handschoentjes, maar die worden gauw nat en blijven dan ook koud
Klimop
Geplaatst: 09-12-12 15:17
Ik probeer het zo lang mogelijk zonder handschoenen uit te houden omdat ik het zwaar onhandig vind werken... maar gisteren met -5 toch een paar fleece handschoentjes aan gedaan, wat inderdaad nat wordt en dan worden ze juist nog kouder met rijden heb ik normaal gesproken ook niks om m'n handen, behalve als het echt niet anders kan en dan draag ik stroeve rijhandschoenen (ook niet echt warm ofzo ) want met fleece glijdt alles langs je vingers