Bang voor paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:34

Als je gaat denken dat ie gaat bokken/rennen dan voelt hij het aan en gaat hij rennen, dus denken hierblijven jij luisteren zul je & gewoon rijden alsof er niets gebeurt.

*edit; probeer te denken dat je op je lieveling zit!

Flame_Flowe

Re: Bang voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:39

Als jij bang bent voelt je pony dat en zal dan denken dat er iets aan de hand is. Dus als jij er met vertrouwen opzit en gewoon denkt 'dit kan ik' ben je al een heel eind, en komt het vast goed :)

bracha013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:09

je kan gewoon rustig opbouwen, miss naar een pscycholoog gaan die kan je helpen van je angst voor paarden af te komen, omdat je bent gevallen ben je waarschijnlijk bang dat dat weer kan gebeuren. je moet proberen gewoon t leuk te hebben en niet zoveel zorgen te maken.
succes!

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:59

Ik ben ook bang geweest voor paarden omdat mensen mij zeiden: Pas op hoor, dit paard bijt tijdens het opzadelen. of; Pas op, hij trapt bij het aansingelen. Maar als iemand zou zeggen. Hij is heel lief hoor. Zou ik het niet eng vinden. Het is echt psychisch.

Ik heb een verzorgshetje gehad die mij inderdaad heeft getrapt, waardoor ik hem strak ging vasthouden en wat gespannen werd. Als hij maar een kik gaf. (hoofd opheffen bijvoorbeeld) Dan werd ik al erg gespannen waardoor een paard bang word.

Ik ben later toch nog begonnen aan een nieuwe verzorgshet, gewoon, omdat het leuk is! En door die shet, verloor ik mijn angst. ik heb daar een tijdje mee gewerkt. Wat simpele dingetjes zoals wandelen en wat knuffelen. ik merkte dat hij helemaal niet eng is. Toen hij uiteindelijk wat meer uitdagender ging doen (Zoals trappen, of stijgeren) vond ik het niet meer eng! Ik leerde de pony kennen en wist dat hij me niks zou doen. En dat was waar. Het was gewoon bluffen. Nu durf ik ook voor een trekpaard te springen en geen kik meer te geven. blijven staan tot hij stil blijft staan.

Mijn tip is dus: Begin bij een vertrouwd paard, waar je je prettig bij voelt en betrouwbaar is. Begin veilig en ga langzamerhand wat andere dingen met hem doen wat hij moeilijker vind of ga langzaam met lastigere paarden om. Merk dat ze helemaal niet zo lastig hoeven te zijn!

Het duurt even, maar je geeft aan dat je het leuk vind. Je komt er dan vanzelf!

Mootje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:21

Ik zou zoals anderen ook al zeggen inderdaad beginnen met een heel vertrouwd mak paard.
Je hebt paarden waar je ondersteboven achterstevoren aan kan hangen en ze doen niks.
Dat soort paarden zal ik mee beginnen.
Heel veel succes en ik hoop dat je weer vollop van de paarden kan genieten !

masauri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:32

Hier op bokt zijn toch ook mensen die bepaalde trainingen geven om angst onder controle te krijgen, misschien daar is ten rade gaan?