tegen de deur trappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:27

troi schreef:
Kick chain, Idd, paard trapt doet zichzelf flink zeer, probeerd het nog een keer om zeker te weten waar het door komt doet zichzelf weer flink zeer en laat het vervolgens.. Zal zichzelf vervolgens niet meer kreupel schoppen/pezen en botten stukslaan etc. etc.
Even hard maar voorkomt veel ellende.
Bij chronische schoppers, ik zou wel echt al het andere eerst proberen, een erg effectieve oplossing ter voorkoming van ellende.

Pawing bracelet ken ik niet. Kun je me het principe uitleggen?

Zo'n kick chain is dus puur symptoombestrijding en maakt het probleem uiteindelijk alleen maar erger: het paard gaat het geestelijk zwaar krijgen. Hij wordt niet alleen opgesloten, wordt ook nog eens "gestraft" voor het duidelijk maken dat hij eruit wil... De enige oplossing is onafgebroken naar buiten en daar ook voeren. Liefst kleine plukjes hier en daar, zodat hij zijn natuurlijke graasbehoefte kan toepassen. ;)

troi

Re: tegen de deur trappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:57

Idealiter zoek je eerst een andere oplossing dat klopt, heb ik ook al aangegeven. Maar dat kan niet altijd. Als dan de keuze is tussen ernstige schade aan de benen door langere tijd trappen of 1 keer een fikse pijn waarna het over is en je de ernstige schade aan botten en pezen daarmee voorkomt dan kies ik voor de gezondheid van mijn paard en hang er een tijdje een ketting aan..

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:06

Dik isolatie met daar overheen rubber tegen deur en stalwand, dit dempt het geluid
Hij zal dan nog steeds trappen maar het heeft dan geen effect en irritatie meer op de mensen er omheen en het trappen zal dan stukken minder worden
Ik heb al 13 jaar een trapper en dit is het enigste wat werkte
Nu staat hij aan huis en heb een schuifdeur en ja dan kan meneer weer lekker trappen want daar kan geen rubber tegen
Hij heeft aan de andere kant wel een buiten Luik maar daar is de wand van steen, en daar trapt hij niet tegen want dat geeft geen geluid
ik begrijp als je op een pensionstalling staat dat je niet altijd de gelegenheid heb om hem heel de dag buiten te zetten, en daarom moet je de oplossing in stal zoeken
Veel succes met je paardje en ik hoop dat het een tijdelijk probleem is omdat hij het niet altijd heeft gedaan,

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:09

Een bokker die haar paarden thuis heeft staan had een paard dat s'ochtends steeds vroeger begon met schoppen tegen de deur om voer.
Dat gaf natuurlijk geluidsoverlast want tja om 4 uur s'nachts i.p.v. 7 uur (ofzo) daardoor gewekt worden is niet heel prettig.

Toen had ze een tuinslang zo gefabriceerd dat toen ze hem weer hoorde bonken, ze van buiten de kraan aan kon draaien en dat paard dus een flinke slok water over zich heen kreeg.

Van schrik heeft ie het niet weer gedaan en konden ze in het vervolg rustig slapen tot een normaal tijdstip.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:48

tja, ik weet natuurlijk niet precies de oorzaak, maar bij ons op stal staat een fjord die tegen de deur begint te trappen als hij mensen ziet die hem wel eens voeren of als hij de brok/hooi kar aan ziet komen. als hij zijn eten dan heeft stopt hij weer met trappen. (hij wordt altijd als eerste gevoerd, zodat hij zichzelf niet blesseerd)

123horse123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:54

Bij ons op stal hebben ze bij een paard een speciaal zeil tegen de wanden gehangen... Het helpt opzich wel maar nu is het probleem dat ze in de deur BIJT en er tegen beukt met haar hoofd!! Je kan het wel proberen want bij ons op stal... Dat paard wil eerder soort van "aanvallen" en zij is altijd chagrijnig... Misschien helpt het bij jouw paard wel

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 12:27

ik ga eens kijken of ik rubberen matten oid tegen de wanden kan maken dat lijkt mij de beste oplossing.
laat de zomer maar snel beginnen dan wordt het altijd een stuk minder :j

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:39

Ik weet niet of je deze tips al gehad heb. maar jij kunt het nog zo negeren. Als andere dit niet doen dan helpt dit niet.

je kunt bij de stal op de grond een rubbere mat leggen(minder schadelijk voor zijn hoef) en een soort matras op de deur doen(iets wat niet snel stuk gan gaan) als hij er aan bijt. Of ook een stuk ruber er in schroeven.

Je hebt er geloof ik speciale maten voor of zelf op maat maken.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:05

Ik heb ook een paar schoppers op stal. Heb daarom al mijn deuren aan de binnenkant bekleed met oude transportband. Dat dempt het geluid en omdat het wat veert beschadigen ze hun benen niet. Werkt super !