frustratie's..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Re: frustratie's..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 11:16

nope..?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:30

Ik denk dat dat wel eens nodig zou kunnen zijn,
Meestal duiden dit soort zaken op een vastzittende rugspier en of aanhechtingen van de ribben. Ik las nl dat jouw zadelmaker geweest was. Vaak als er n zadel niet goed gelegen heeft loop je later tegen dit soort zaken aan. Ik kon dit regelmatig in mijn praktijk tegen

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:33

dat zou kunnen maar waarom heeft hij er dan bij haar wel last van en bij de vriendin niet?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:45

Omdat ze misschien ent even anders gaat zitten op haar zitknobbel en daardoor dus de spieren ent even anders kan raken. Zowiezo is het altijd goed om na een niet goed passend zadel jouw paard even na te laten kijken door sportmasseur of fysio

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:12

ja idd, nakijken kan zeker geen kwaad. heb al zoveel paarden meegemaakt die vervelend werden (bokken enzo) omdat ze last van hun rug hadden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:48

Gezien de foto's in het profiel van TS zou ik meer verwachten van een betere instructeur, want TS lijkt nogal wat spanning mee te brengen op het paard. Sportmassage voor paard en ruiter is natuurlijk wel prettig om in een goede uitgangssituatie te komen, maar de ontspanning in het rijden moet bij de ruiter vandaan komen.
En TS, paardrijden is LEUK, dus als je het vooral frustrerend vindt gaat er iets niet goed. Dat is voor een keertje niet erg, maar je moet wel het gevoel hebben dat je met lessen vooruit gaat en dat het gemakkelijker wordt :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:02

Als ik je foto's zo zie sanso, dan zou ik vooral proberen om een instruceur te vinden die je helpt met jouw balans. Lijkt me vooral dat je je benen soms vergeet en je te veel met je bovenlichaam inwerkt.
Probeer als je rijdt eens je teugels op een normaal contact te houden, dat je zijn mond voelt, maar dat er geen gewicht op je vingers is, dus vooral niet je handen gebruiken, maar je vingers om in te werken. Hierbij moet je er op letten dat je voor je uit kijkt, recht zit en je benen echt gaat gebruiken. Je gewicht moet in je benen zitten, je moet ze echt aansluiten en er mag dus geen 20 cm tussen je hakken en zijn buik zitten. In het begin gaat dit beter lukken op circel. Wissel veel circels af met achtjes, slangenvoltes en andere figuren. Je gaat dan onbewust veel meer je onderlichaam gaan gebruiken. Focus je niet op andere ruiters, maar leer het zelf aan te voelen als het de goede richting in gaat. Hopelijk heb je hier wat aan. Grtjs

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 14:03

ik sta nu een dag op mijn andere stalling en mijn problemen (steigeren etc.) worden nu al veel serieuzer opgepakt, bij mijn oude stalling was het: ohh das leuk voor vrijheidsdressuur! ennu is het: oh waar komen de problemen vandaan, hoelang doet hij dat al, doet hij dat vaker etc. etc.

verder heel erg bedankt voor de tips! heb er veel aan

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:16

sanso schreef:
ik sta nu een dag op mijn andere stalling en mijn problemen (steigeren etc.) worden nu al veel serieuzer opgepakt, bij mijn oude stalling was het: ohh das leuk voor vrijheidsdressuur! ennu is het: oh waar komen de problemen vandaan, hoelang doet hij dat al, doet hij dat vaker etc. etc.

verder heel erg bedankt voor de tips! heb er veel aan

Fijn dat ze je willen helpen met de problemen. Hopelijk gaan jullie snel vooruit en kunnen jullie samen genieten ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:43

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar ik denk dat ik wel weet hoe het komt waarom hij zo doet. doordat jij hem met thiedeman hebt gereden, en wss niet al te lief in zijn mond voor hem bent geweest heb jij hem dus verplicht aan de teugel te laten lopen..dit is je paardje zat en hij is denkik bang dat wanneer hij weer ontspant jij hem vast gaat houden, hij heeft er geen fijne ervaring mee om laag te lopen met zijn hoofd met jóu, want met je vriendin doet hij het niet omdat hij hier denkik geen traumatje mee heeft.

misschien helpt het als je hem eerst dat vertrouwen in jou en jou hand weer terug geeft, ga eens lekker met een los teugeltje rijden, een keertje bitloos (kan gewoon met een stalhalstertje, beetje rondstappen), lekker buitenrijden en grondwerk doen. dan krijgt ie weer fijne ervaringen met jou, en koppelt hij niet jou=rijden=thiedeman="aan de teugel"=gespannen=niet fijn, maar jou=leuke dingen=plezier=vertrouwen. Als je er dan na een poosje weer op stapt, en dan bedoel ik dus gewoon 3 weken niet dressuur rijden, dan kan je langzaam eerst rondrijden, dan de teugels wat oppakken, en wanneer hij ontspant (dat hoeft nog niet in een mooie krul te zijn) belonen en na een paar rondjes lekker uitstappen. Dan kun je hem langzaam leren aan je hand te wennen, na een paar keer kan je misschien al wat meer van hem vragen, maar ookal lukt het niet, hang de thiedeman er NIET aan en ga ook niet lopen zagen oid! gewoon een beetje druk op de teugels, buitenteugel binnenbeen, goed voorwaarts blijven rijden, handen ontspannen.. misschien gaat het dan beter! :)

mijn pony liep aan het begin van het jaar super, toen ik teveel van haar ging vragen en dat niet lukte begon ik haar ook onbewust te dwingen en werkte ze me ook tegen..door haar rust en vakantie te geven gaat het nu weer heerlijk! :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 00:34

wauw hele goede tip die ik zeker ga uitproberen! dankjewel!

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:33

Komt hij regelmatig bij de tandarts ?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 17:42

nee hij is in mei een keer geweest toen hij in de kliniek in utrecht stond, er was niks te zien

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:07

Succes! :D ik denk dat er geen medisch probleem is als hij bij jou vriendin wel gewoon soepel loopt ;)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 20:32

ik hooop cvan niet nee!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:31

Veel succes! Ik krijg het zelf ook lang niet altijd voor elkaar hoor. Eerst had ik altijd dat paarden helemaal dood in de mond werden bij mij en ik met te weinig impuls reed. Ohw vond ik het moeilijk allemaal.
Ik werd dus wel eens op een paardenrug gezet aan de longeerlijn en dan moest ik gewoon erop blijven zitten en kreeg ik te horen, dit tempo moet je rijden. Die doodheid in de mond was gewoon dat ik af en toe eens een klein beetje moest kneden zo van hallo, hebben we nog contact. Probleem was bij mij vooral mijn impuls. Laat inderdaad voor een tijdje maar eens gewoon voor wat het is en ga echt even lekker rijden, lekker voorwaarts, even niet druk maken om de figuren.
Daarna inderdaad met andere instructie weer proberen op te pakken en kijken of deze je kan helpen door haar tips anders te verwoorden dan je tot nu toe hebt gehoord. Ik weet van mezelf dat ik als ik me op de mond van het paard ga richten ik vergeet te rijden. Vergeet nooit te rijden.