Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amarial schreef:Als je een goed slim paard hebt, die je perongeluk de 1e x mept, dan zou het wel kunnen.
Ik ken het paard niet, maar hier op stal hebben we ook zo'n slimpie
amarial schreef:Ik kan me voorstellen dat je bang bent geworden, wat een klotestreek van je paard.
Echter is dit wel "uittesten" en staat zei nu boven aan.
Pak de longeerzweep, eventueel 2, en als ze het nog een keer doet had ik die zweep toch op haar hoofd geslagen zou ik je zeggen
verkocht, ik wisselde van deken en ze sloeg naar de muur maar haar voetjes moeten op de grond blijven, ik heb haar halster vastgepakt en MIJN voetjes eens gehoffen! klinkt cru maar ik ben de baas en niet zij! eerst poetste ik ze los in de stal, nu als ze 1 keer iets verkeerd doet, of zuur doet bind ik haar vast maar als ze braaf is met opzadelen of deken wisselen dan beloon ik haar goede gedrag ook wel! 
Locanda schreef:Je moet niet de situatie af wachten waarop alleen grof geweld uitkomst biedt!
Paarden geven altijd ook op subtielere wijze aan dat ze de baas zijn, als je dan juist reageert, zal het ook niet weer escaleren...