ik zoek chocoladebruine rijlaarzen maat 39/40 met xl-kuit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Re: ik zoek chocoladebruine rijlaarzen maat 39/40 met xl-kuit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:41

Ik lees even mee met mijn xxxxxxxxxxxxl kuiten.... ;(

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:49

Heb altijd met hetzelfde probleem gezeten. Ook eindeloos lang naar donkerbruine laarzen gezocht met kuitmaat 42, maar helaas redelijk onbetaalbaar voor mij als student :D! Ben nu overgestapt op chocoladebruine chaps van Ariat, heb al meerder keren op concours de vraag gekregen waar ik die mooie 'laarzen' van daan heb, valt dus helemaal niet op :p, misschien ook nog een optie mocht je het echt niet meer zien zitten? Las ook ergens iets over Epplejeck laarzen, zou ik niet aan beginnen als ik jou was, heb ik ooit ook gehad en hoeveel gezeik ik daar wel niet mee heb gehad, allemachtig! Goedkoop is duurkoop wordt wel eens gezegd, nou dat bleek wel bij die laarzen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:51

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:51

Bij Epplejeck ga je geen goed passende laarzen vinden denk ik, als je echt 42cm hebt qua kuitomvang. Althans, niet die binnen jouw budget passen en qua wat je zoekt. Als je naar de matentabellen kijkt op de site zie je dat ze tot 41cm lopen. Je kan het altijd proberen natuurlijk, het hangt er ook vanaf hoe dik van stof je rijbroek is en of je nog hoge sokken aandoet of niet.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:19

Ik heb vorig jaar voor hetzelfde dilemma gestaan. echter had ik een kuit van 45 cm.

Ik ben ook bij Lipica uitgekomen. toch redelijk betaalbaar maar wel op maat gemaakt.
Ik heb mijn laarzen ook aan laten meten in raamsdonkveer.
Wat ze bij mij echter niet wilde doen is per been meten dus had ik 2 "dezelfde" laarzen gekregen. terwijl mijn ene been duidelijk dikker is als het andere been en kwa vorm er anders uit zit. verder heb ik ook 3 of 4 keer terug gemoeten voordat ik met mijn voet(hoge vreef) in de laarzen paste.
Ik heb daarnaast ook wel 3 maanden moeten wachten op mijn laarzen wat ik toch echt wel een groot nadeel vind(daarna ook nog eens 4 weken met vermakingen erbij).
Ondertussen zijn we 9 maanden verder sinds ik ze heb en nu zitten ze pas echt goed(voor het goede hadden ze nog een keer mijn ene laars aan moeten passen).

Ik ben nu dus zeer tevreden over de laarzen maar ik wil je wel meegeven dat als je ze aan laat meten ben dan kritisch naar hoe ze meten en als er speciale dingen zijn geef deze dan aan zodat die fout iig niet gemaakt kan worden.

Verder nog een laatste tip. ik heb redelijk brede voeten en de eerste 2 keer met passen was dit dus een groot probleem naast mijn te hoge vreef. dus laat hem anders ietsjes breder aanmeten zodat je redelijk confortabel zit want anders heb je het gevoel dat je voeten samen gedrukt worden of je komt er gewoon niet in.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:26

Ik zit net serieus te bedenken dat ik het niet eens zou durven om te zeggen "schat ik ga nieuwe laarzen kopen van 200+ " terwijl ik bij hem nog een schuld zou hebben :') (kan daar sowieso niet tegen hoor :p) Lieve vriend heb je dan :D

Even ontopic:
Chaps van Ariat, lijken net laarzen en het scheelt zo veel inlopen :') (En in de zomer ook lekkerder :D)

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:35

ik heb ook lipica's meerdere zelfs 2 paar rijlaarzen, 2 paar outdoors, 2 paar jophers en western(dans)laarsjes en nog een paar soort legerkisten, ik heb een kleine voet en een normale tot grote kuitmaat en mijn onderbeen is vrij lang, dus standaard laarzen pas ik niet goed had eerst petrie's maar die waren zo snel lelijk daarna moutain horse gehad ook erg fijne laarzen en daarna nu ruim 7 jaar geleden lipica's aan laten meten, ik heb me 1ste paar nog steeds en die zien er echt nog heel netjes uit.
ik ben zeer tevreden, heb ook een aantal vriendinnen die ook eerst petrie of derby of cavalor hadden nu lipica's en die zijn ook allemaal erg tevreden sommige hebben ook al meerdere laarzen van lipica inmiddels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:41

Ik heb ook Lipica laarzen. :j
Met 200 euro kom je al een heel eind hoor!
Die van mij zijn ook chocolade-bruin geloof ik, heel donkerbruin.
Op het moment doet Tinypic raar (i.i.g bij mij), maar dit is een foto ervan.
Afbeelding

Afbeelding

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 15:58

Serendip90, mijn vriend vindt het allemaal prima, als Eagle maar is afbetaald tegen de tijd dat hij de pijp uit is. Aangezien hij 3,5 is ga ik er maar vanuit dat dat nog ff gaat duren haha. En ik ben het helemaal met je eens, hij is inderdaad geweldig lief. Zonder hem had ik nog lang geen paard gehad want ik ben echt een ramp in sparen. :+
Momenteel heb ik helemaal geen laarzen maar alleen jodphurs met Ariat chaps, maar die zijn een beetje op en bovendien in het zwart, terwijl mijn tuig chocoladebruin is. Aangezien ik in het voorjaar wil starten heb ik dan toch echt laarzen nodig. :o Maar daardoor dus wel tijd genoeg om rond te kijken en ondertussen betaal ik voorzichtig wat centjes af :P
Koudbloedkim, zien er mooi uit hoor!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:06

Haha jaah die van mij zou ook gek genoeg zijn :$ maar ik zou me dan zo schuldig voelen (alhoewel aan de andere kant.... extra lief doen en vaak koken :+ en het zal ook niet zijn dat jullie daarom nu op water en brood moeten lezen :p)

Dan zijn echte laarzen wel mooier ja. Ik heb alleen iets tegen het inlopen van laarzen :')

Het nadeel is dat bruin nog niet zo lang "in" is.. Dus dat je 2e hands natuurlijk ook nog niet veel vindt in die kleur (en dan ook nog eens in dezelfde maat).... Lipica hoor ik wel goede dingen over, eerlijk is eerlijk... (Natuurlijk blijf je mensen houden die zweren bij de laarzen van Petrie, Derby etc... maarja, daar betaal je ook wel iets meer voor...)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 16:17

Serendip, hij heeft niks te klagen hoor! Zolang ik maar weet dat hij het terug krijgt en hij het Echt niet erg vindt voel ik me er eigenlijk ook niet zo schuldig over...Daarnaast heeft hij liever dat ik gewoon een beetje oke kan leven ipv op een houtje moet bijten, word ik een stuk gezellig van. Dus is ook eigenbelang hahaha.
Hij zou het minder vinden als ik elke week zwaar ging shoppen, maar ik kijk echt heel goed naar wat ik uitgeef, dan vindt hij dit niet erg :)
Moet zeggen dat ik niet op zoek was naar bruin, maar heb toevallig voor een ander paard een bruin hoofdstel aangeschaft. En toen ik mijn paard kreeg 3 maanden geleden werd het ook een bruin zadel dat het beste pastte. Dus nu maar duimen en anders toch maar ns kijken of ik niet voor kerst een deel van de laarzen als cadeautje kan krijgen:P.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:19

Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 28-11-12 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:21

Haha mannen denken over shoppen altijd anders :') (maar dat komt omdat vrouwen vaak veel kopen en goedkoop... en mannen vaak weinig en duur :+ tenminste hier zo :D)

Toevallig op bruin uitkomen kan... (Vind het wel mooi hoor, heb zelf ook een nieuwe bruine set gekocht :')) Even dom vraagje he? Als je de goede maat hebt, dan zou je eventueel er nog elastiek ofzo in kunnen laten zetten voor je kuiten of is dat heel onmogelijk? Anders is dat misschien ook nog een optie? (Even dom zitten brainstormen hier)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:26

De Niro's die je op de vorige pagina hebt staan zijn het sparen in ieder geval dubbel en dwars waard !.

Ik heb exact die, nu 3 jaar en ze zijn heerlijk ! Ook mooi gebleven..

Ik heb dan zelfs het geluk gehad dat ik ze via marktplaats voor de helft heb kunnen kopen, maar hier moet je net geluk in hebben. (ik wilde eigenlijk donkerbruine, maar wasa spontaan verliefd toen ik de cognacjes in mijn maat voorbij zag komen En nog steeds !)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:28

ik heb ook dikke kuiten , ontzettend veel moeite met laarzen ook altijd.. zelf heb ik nu de Mondoni Bath rijlaars in het bruin en hij past echt perfect *\o/* ! is nu ook met korting bij divoza! Ik vind ze zelf ook super mooi ,helemaal na inlopen en een paar keer invetten!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 17:41

Serendip, ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk...Dan alleen nog een goede vakman zien te vinden die dat kan regelen!
En wat die mannen & shoppen betreft: mijn vriend heeft best een goede baan maar is best krenterig met kleding eigenlijk :) Wat uit eten gaan maakt het hem niet zoveel uit maar oh jee als hij teveel uit moet geven aan goede schoenen of een spijkerbroek :P
:D _/-\o_ }:)
hij moest eens weten wat ik allemaal over m zit te roddelen!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:44

Ow die van mij zeurt altijd dat ik veel kleren koop, maar ik doe bijna alles sale/uitverkoop (best leuk, spijkerbroeken voor 20-40 euro ipv 60-80)... En hij koopt een broek van 140 euro :') ja daarvan koop ik er 3 of meer...

Maar met elastiek --> zou je gewoon naar EJ kunnen gaan en is je keuze ruimer (omdat EJ volgens mij maar tot 41 cm gaat?) en als je een keer een dikkere broek aan hebt, is het ook ideaal met elastiek...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 17:51

misschien dat ik in ieder geval maar ns moet gaan kijken/passen. Of heel flink lijnen en hopen dat het alleen van mijn kuiten afgaat :=

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:53

Niet paardrijden en weinig fietsen :') dat doet ook wonderen....

Was een paar jaar geleden (toen reed ik actief, fietste ik ook nog een paar keer per week) laarzen passen.. Kom ik in een schoenenwinkel... zat de laars niet goed op mijn kuit... Verkoper: "je rijdt paard of je fietst veel?" :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 17:55

Serendip, uuuuuh dat niet veel fietsen lukt op zich nog wel maar aan knollie uitleggen dat hij het komende half jaar vakantie heeft, naaaaah, toch maar niet. Maar thanks for the tip :D
Overigens geef ik ook altijd mijn hobby's de schuld...vraag me alleen af als ik mammies kuiten zie, of dat niet gewoon een rot-excuus is :D }>

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:59

Ga met hem wandelen en hardlopen (of krijg je daar ook veel kuiten van? Help? :D) Weet wel dat nu ik minder actief fiets, mijn leren laarzen zo veel beter passen :'))

Maar elastiek is sowieso handig... in de winter kun je dan tenminste nog wel dikke sokken aan (dat kan ik nu misschien wel proberen in mijn laarzen, maar eerst echt niet... :S dan merkte ik het al als ik een dikkere rijbroek aan had..)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 18:00

oooh dat heb ik al met mijn hard-chaps. Wel een uitvinding voor mijn pootjes hoor, maar veel minder mooi. En voel me ook nog eens een kneusje als ik met alleen mijn gare jodphurs in de winkel sta (laat mijn chaps meestal op stal) vol blubber :P Dan maar liever met charmante laarzen...Haha lekker goeie reden ook!