ouders willen pony niet scheren, jachtmodel bij welsh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 00:12

Miss87 schreef:
Noetje14 schreef:
oja en nog een ding,omdat mijn pony nog een pittig ding is denkt ons pap dat dat scheren zlef ook nog wel eens een lastig karwei kon gaan worden, omdat die dan allemaal verdooft moet worden en met praam ed

Toevallig heb ik jouw pony vorig jaar geschoren bij de vorige eigenaar, kan me niet herinneren dat het toen een probleem was... Toen zat hij ook zo dik in zijn vacht en was van het scheren echt veel mooier geworden!

Echt!!! Toevallig!! Toch kan ik me niet voorstellen dat hij helemaal braaf bleef staan wel? Werd hij toen wel helemaal geschoren. Ooh ik ben echt blij met dit bericht, misschien kan ik mijn ouders nu wel overhalen hem te scheren
_/-\o_

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 00:16

Ania schreef:
250 gram is meer dan voldoende bij een jachtmodel! Zodra het gaat vriezen zou ik er wel een zweetdeken onder doen (staat voor ong 100 gram) en als het weer warmer wordt kun je alleen de zweetdeken doen (wel steeds de regendeken erover)

Heeft ie een plaatsje waar ie uit de wind kan staan?

Oke,
Uhm overdag niet, tot januari staan ze overdag nog op de grote wei, (geen beschutting) daarna meer voor bij onze stallen op de bak. Hier staat wel bomen omheen maar that's it. 's nacht staan ze wel altijd op stal. (Behalve in de warmste maanden )

Noetje14

Re: ouders willen pony niet scheren, jachtmodel bij welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 16:49

ik hem mijn moeder misschien zo ver gekregen dat we hem voor een deel gaan scheren. eigenlijk wil ik liever helmaal ( ga ik ook nog proberen ) maar onze stallen zijn gewoon open, ze staan er dus wel uit de wind maar het is er niet warmer dan buiten. kun je hem dan wel helemaal scheren??

tamary

Re: ouders willen pony niet scheren, jachtmodel bij welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:45

Helemaal scheren betekend ook veel geklooi met uitrijdekens. Modelletje scheelt veel geklooi en spierpijn.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 19:47

tamary schreef:
Helemaal scheren betekend ook veel geklooi met uitrijdekens. Modelletje scheelt veel geklooi en spierpijn.

Toch scheren de meeste mensen hun paarden helemaal, en ik denk dat wij van de winter ook wel regelmatig binnen gaan rijden, en ik heb wel een uitrij zweetdeken. Maar ik weet ook nog niet, misschien doe ik wel model.