2in 1 trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:12

moet je ff op internet kijken

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:12

LUNNAAX schreef:
@rOcky_lofs ik snap best dat t niet kan hoor en t is maar voor een keertje, en nee ik kan nergens een trailer lenen

Huren kan vast wel ergens! :j[/quote]

Zal dat duur z'n?[/quote]

20/30 euro is het hier ongeveer voor 1 dag. Dan kan je ze tenminste veilig vervoeren!

minajtje

Re: 2in 1 trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:13

bij ons is het wel 50 euro per dag! dat is een behoorlijk verschil!

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:14

Woon in de zaanstreek, iemand een idee hoeduur t hier is

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:15

LUNNAAX schreef:

kijk even op google! er zullen er vast wel meerdere zijn!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:16

LUNNAAX schreef:

Als je even gaat googlen zullen er vast een aantal adressen te voorschijn komen.
Deze hebben vast een site met prijzen, zoniet kan je ze mailen/bellen voor een prijsopgaaf.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:17

Niet doen, veel te gevaarlijk.

Inderdaad een trailer huren en anders 2x rijden. :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:18

Duren ligt zo rond de 40 euro voor een dag... Valt op zich nog wel mee dus :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:19

Tja, alles kan. Ik ken iemand en die kan 7 pony's kwijt in een tweepaards :+ Maar als je gepakt bent ben je de pineut...

Als je een paard hebt wat zijn been niet uitslaat kan het voor een stukje misschien niet kwaad. Maar je vergeeft het je zelf nooit meer als het fout gaat.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:23

In een 1 paards is het niet handig, maar in een 1,5 paards kan dat prima. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het geen enkel probleem oplevert zolang deze paarden aan elkaar gewend zijn en rustig met elkaar om gaan.

In het verleden is hier 20 jaar rondgereden met een veekar waar circa 4/5 shetten per keer samen in konden. Die stonden ook echt niet netjes met tussenschotjes.
Vervolgens kwam er een 1,5 paards trailer. Ook daar zijn meerdere shetten op deze wijze in vervoerd, toen mijn fjord kwam, kwam het concept fjord plus shet aan bod. Zo hebben we 10 jaar gereden. Nu hebben we sinds een jaar een 1 3/4e trailer met een tussenschot. Nog steeds een fjord en een shet tegelijk erin. Alle shetten willen helemaal niet netjes recht staan, maar kruipen fijn in het hoekje voorin.

Ik denk dat je met een beetje gezond verstand zelf wel de afweging kunt maken of het in jouw geval haalbaar is. Daarnaast denk ik ook dat er hier weer eens op zijn bokt's gereageerd wordt.

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:24

Ik ga nog wel ff kijken wat ik ga doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:15

Inderdaad, als het is voor een kort stuk.. en je logisch nadenkt met hoe je ze neerzet (desnoods dat paard niet naar shet kan trappen door stevig doek onder de voorstang te plaatsen). En ja er kan altijd wat gebeuren, maar dat kan met paard alleen erin of beide in een 2 paards ook. Persoonlijk vind ik een 2 paards voor paard en mini ook niks, veel te ruim. Kans is groot dat mini dan alsnog in het voorstuk gaat staan.

Van wei naar stal verhuizen deden we de shet ook gewoon voor in de 2 paards trailer en dan 2 pony's. Die 10 minuutjes kan prima. Desnoods als je het niet vertrouwt transportbeschermers om.

Maar ligt er aan waar je helemaal heen gaat rijden die ene keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:38

Inderdaad gelijk fjordnina, wij hebben dan 2 paards, soms verhuizen de shets naar een ander landje (wel eindje rijden, denk zo'n 20 km). Soms gaan ze allemaal, soms maar 2. We hebben ze 1 keer netjes vast gezet met het tussenschot er in, maar ze lopen gewoon doodleuk naar voren en dan heb ik liever dat ze los staan dan dat ze zichzelf of elkaar ophangen in de touwen.
Als het een klein stukje is en ze zijn aan elkaar gewend, zou ik het gewoon proberen. Je kunt misschien ook eerst eens proberen als de trailer gewoon stil staat, wat ze dan doen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:16

hou er wel rekening mee dat als je een 2paards gaat huren dat je chauffeur dan wel BE rijbewijs moet hebben.