Anoeska schreef:Maandenlang achter elkaar wekelijks op wedstrijd gaan vind ik onzin. En voegt ook niks toe aan mijn training of rijtechnische ontwikkeling. Dan ga je echt op wedstrijd om op wedstrijd te gaan.
Wat is er mis dan met het op wedstrijd gaan om de wedstrijd?
De komende tijd heb ik regelmatig dressuur en springwedstrijden staan, ik denk 3/4 per maand. Ik ga inderdaad op wedstrijd om de wedstrijd. Ze moet veel zien en leren zodat ik haar ook op wedstrijd goed kan rijden en ze niet elke keer overdonderd is. Ik zie niet wat daar mis mee is. Maar dit voegt wel degelijk wat toe aan mijn training en ook aan de rijtechnische ontwikkeling.
Elke week ga ik eigenlijk nooit, of er moet eens een groot concours zijn waar ik heen wil. Ik ga maximaaal 3 zaterdagen/ zondagen in een maand. Een wedstrijd zie ik echter niet als een wedstrijd, ik zie het als een training. Maar die training hangt wel deels af van het op wedstrijd gaan, daarom wil ik op wedstrijd.
Ik denk zelfs dat ik op zo'n wedstrijd (m.u.v. SGW) zo nu en dan minder van mijn paarden vraag dan tijdens een goede les of training thuis.
Daarnaast ga ik 2 avonden in de week naar de vereniging, 1x dressuur en 1x springen. Rij ik regelmatig in het bos en longeer ik ook, genoeg afwisseling dus. Is de week eens wat drukker krijgt ze een dagje meer vrij.
Ik zie niet echt in waarom het niet kan om vaker op wedstrijd te gaan dan 2x in de maand. Als je nuchter blijft en je paard in de gaten houd is dat prima. Kijk maar eens naar die profs, die rijden vrijwel 3/4 x in de maand een wedstrijd. Waarom? Om die paarden op wedstrijd verder te trainen... Daar leren ze veel meer van dan elke dag thuis in dezelfde bak rijden.
Maar goed, meningen verschillen.