Verschillende haarwervels op hoofd = intelligent paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:19

TurdusMerula schreef:
Er zal inderdaad wel 'iets' onderzocht zijn wat je misschien (niet zomaar mag, maar wel zelf) kunt 'doortrekken'. Meer dan dat zul je nooit hard krijgen. :)

Ik denk dat het op zich wel te doen is.
Het zou niet al te moeilijk moeten zijn een methodologisch verantwoord onderzoeksproject te ontwerpen om de hypothese " de vorm en het aantal van haarwervels op een paarden hoofd heeft een voorspellende waarde ten aanzien van karakter en temperament van het betreffende dier" te toetsen.
Maar dat kost wél veel tijd, geld en proefpaarden. In zo´n geval is het normaal dat degenen die erin geloven, de bewijslast leveren.

NB. Ik praatte laatst met een kennis over isabel paarden, en stelden vast dat alle die wij kenden vrij moedig en brutaal waren, misschien han ik geld gaan verdienen met analyses op grond van kleurslag... :D

Noiske

Re: Verschillende haarwervels op hoofd = intelligent paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 00:57

Nogmaals...
Ik ben behoorlijk sceptisch over 'gedragslezingen' etc.
Ik heb de vraag hier gesteld omdat ik te horen kreeg dat het aantal wervels te maken heeft met het sluiten van de fontanellen bij het veulenembryo. Als men dit weet, moet het van ergens komen, dus veronderstel ik dat er onderzoek/studies zijn gebeurd (zie het artikel waar ik eerder naar verwees).
Mijn vraag is of er iemand mij meer info over die studies kan geven, ik wil meer weten uit interesse, niet meer, niet minder...

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:39

Marga schreef:
Zojuist heb ik enkele berichten verwijderd. Als je hier niet in gelooft of niet de moeite wilt nemen om een serieus bericht te plaatsen is het verstandiger om dit topic gewoon te negeren

Mijn reactie is weggehaald maar:ik was bloedserieus en ben nog steeds trots op mijn twee kruinen waarmee mijn hoge IQ dus verklaard is.
Mijn excuses dan maar, grapjes mogen blijkbaar niet.

nb
Mijn grootmoeder beweerde trouwens dat mensen met meer kruinen meer ondeugend waren...