poef schreef:En de hoefsmid dan?
Kan die de achterhoeven niet ook iets van voren afronden zodat hij makkelijker kan afwikkelen?
daar had ik nog niet aangedacht! ik kan het dinsdag vragen, dan komt de hoefsmid weer.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
minajtje schreef:Ilsaaaa schreef:Je kunt ook grondwerk doen, oefenen met balkjes lopen, zorgen dat hij bewuster wordt van zijn benen. Omdat hij nog zo jong is denk ik dat hij gewoon nog niet zo door heeft hoe hij alles het handigst neer moet zetten,
ja dat dacht ik ook wel. hij is harstikke slungelig en heeft nog weinig spieren. ben hard aan het trainen hem sterker te maken
. minajtje schreef:bedankt voor de antwoorden, ik hoop dat het beter gaat als hij onder het zadel is en ik goed de achterhand kan gaan trainen.
Babootje schreef:minajtje schreef:bedankt voor de antwoorden, ik hoop dat het beter gaat als hij onder het zadel is en ik goed de achterhand kan gaan trainen.
Of het een probleem is hangt af van hoe erg "koehakkig" hij staat. Het aantikken tegen de voorbenen heeft daar overigens idd niet mee te maken.
Meestal is het geen probleem en wordt soms als voordeel gezien omdat ze blijkbaar gemakkelijker het achterbeen onder de massa brengen. Ik zou lekker de voorbenen goed beschermen met peesjes en springschoenen. Achterbenen met een strijklap.