buitenrit drunense duinen zonder eigen paard,bij wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:22

Ben in september ook naar manege Van Loon geweest. Vrijdagavond hele leuke rit gehad, zaterdag en zondag had ik een beetje een gevoel dat het een echt bedrijf was. Ritten waren wel heel mooi. Paarden zijn ook braaf en je kan echt u eige keuze doorgeven. Waren bijna allemaal dikke fjorden en haflingers, maar ik had een klein fijn warmbloe^paardje. Eten was dik in orde en waren ook vriendelijk

superwoman

Re: buitenrit drunense duinen zonder eigen paard,bij wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 12:24

Haflingers en fjorden zijn niet mijn favo-type paarden. Bedankt voor je reactie.
Dit weer is trouwens niet echt goed om er zin in te krijgen,zo'n buitenrit

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:08

Kan je gewoon zeggen dat je paardje met iets meer bloed wilt, hebben ze ook. Wou dit jaaar eigenlijk is buitenwandeling in de sneeuw doen, lijkt me echt sjiek!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 14:18

In de sneeuw is heel mooi,maar mij te koud. Beter in het voorjaar zonder die vervelende steekbeesten

Fauchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 03:36

Ik ben in september bij van Loon geweest, vond de paarden er persoonlijk niet heel florissant bij staan, tuigage was oud en slecht verzorgd en de begeleiding was niet zoals ik het gewend ben. Paarden die mee waren wel heel koel in het hoofd.

FingroLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:31

manege pullens is een erg goede manege

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:22

Bij Manege van loon in Loon op zand en bij manege pullens in kaatsheuvel

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:34

Ik heb jaaaaren geleden eens bij Van Loon een paar keer achter elkaar een buitenrit gemaakt. Paarden en ponys zagen er prima uit, zadels oud maar niks mis mee. Ze hebben zo veel paarden en ponys dat er voor iedereen wel een match te vinden is. Wat ik wel heel maf vond is dat ze strozakken gebruiken als onderlegger. Het werkt hoor, daar niet van, maar ik vond het maf. Ik heb 2 keer een superleuke rit gereden. Hele aardige mensen ook.

Maar ik zie dat dit een wat ouder topic is. Superwoman, ben benieuwd of je je ritje er al op hebt zitten?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 19:58

Hi, bedankt maar nee. Ben met mijn eigen paard begonnen (waar ik niet mee op buitenrit kan ivm groenigheid) maar voelde dat het niet lekker bij hem zat. Na een osteopaat door gegaan naar de vallei-kliniek en ondertussen veel centjes oogemaakt. Eerst even wachten tit hij is uitbehandeld voordat ik weer geld aan extra dingen uit geef ;-)

Maar die strozakken,je bedoeld jute zakken zeker? Ook niet mijn ding.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:10

De strozakken worden bij van loon niet meer gebruikt. Ben er in maart nog wezen rijden....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 09:45

Maar nog wel oude zadels?
Ik krijg nogal snel last van mijn kontje ;-) en oudere zadels zijn vaak hard.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:51

Er is nu ook een nieuwe manege, in Drunen zelf. Deze heet D'n Dries en daar doen ze ook buitenritten en hebben leuke paarden volgens mij. Dus daar zou je ook nog op kunnen zoeken.
Veel plezier! (Want rijden in de Loonse en Drunense duinen is nou eenmaal heerlijk :P )

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:35

Ojaa dat klopt!! is een nieuwe ja!

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:31

Danseresje schreef:
De strozakken worden bij van loon niet meer gebruikt. Ben er in maart nog wezen rijden....

Oh kijk, dat wist ik dus niet, want voor mij is het al een tijd geleden dat ik daar was... Oude zadels vind ik zelf niet erg, ik heb eelt op m'n kont - haha :D Zadels waren echt niet slecht hoor, gewoon van die leren veelzijdigheidszadeltjes die je vroeger veel zag.
Maar ik heb alleen maar positieve ervaringen verder hoor, met Van Loon. En zo'n mooie omgeving... <3

Hee wat een pech met je eigen paardje dan? Echt vervelend, hopelijk niet ernstig genoeg, en dat hij snel weer opgeknapt is! En mag je in de tussentijd wat doen? Aan de hand desensibiliseren voor (o.a. zwaar) verkeer bijvoorbeeld, of licht grondwerk? Als je dan toch niet kan rijden...

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:38

Wat betreft zadels: liever een oude kieffer dan een nieuw dingetje van zadelmarkt...

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:38

ik volg :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 14:26

NoName126 schreef:
Wat betreft zadels: liever een oude kieffer dan een nieuw dingetje van zadelmarkt...

Hmmm,weet niet. zadels van zadelmarkt hoeven niet slecht te zijn. (sommige zijn heel scheef)Echter zijn ze niet bedoeld voor normaal tot zwaar gebruik,zoals bij een manege . Dat gaat tenkoste van het paard. Dus een manege die deze zadels heeft, is niet zo zuinig op zijn paarden....
Zo.n zadel moet een particulier met normaal gebruik ook al eerder vervangen,omdat ze gewoon niet zo goed zijn.

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:58

Bij Manege den Dries in Drunen kun je paarden /pony s huren voor buitenritten alleen gaat er wel altijd begeleiding mee.
Je zit 10 meter van het bos vandaan ,en je kunt er eten en overnachten met je eigen paard.
www.manegedendries.nl
of www.dendries.com