Wie weet dé geschikte accomodatie voor vakantie met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:17

Misschien erve meenderinkboer, kun je een huisje huren en je paard kan er ook staan, ligt direct aan het bos en er kunnen ook paarden gehuurd worden.

Silence

Re: Wie weet dé geschikte accomodatie voor vakantie met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:57

Boszicht is dicht in de winter ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:43

Ik ben NU hier:

http://www.landgoeddedodshoorn.nl/

Werkelijk voortreffelijk! Paarden staan in nette boxen, stro en hooi gewoon vrij pakken, zeer luxe appartement (met keuken, vaatwassen en vloerverwarming ;) ) en er is een paddock en wei waar ze nu gewoon in mogen. En je rijdt gewoon via het hek aan de achterkant het bos in. Echt top!

Aan de overkant is nog een stel met cross terrein waar je in overleg gebruik van kan maken. Daar kun je vast ook wel lessen.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:45

www.vakantieparkzonnetij.nl
Het is daar super leuk! Er is een heel mooi en groot bos waar je in kan rijden, met verschillende ruiterpaden. Ze hebben een wei waar je wel naar toe moet lopen maar dat is ook door het bos dus ik vond dat totaal niet erg. Ook hebben ze een paddock. Je kan er met een caravan of een tent heen maar je kan ook een chalet of bungalow huren. er zijn paarden te huur waar je de bossen mee in mag. Met en zonder begeleiding. Ik heb het er heel erg naar mn zin gehad.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:52

http://www.decharleshoeve.nl/index.html

Erg leuk, mooie omgeving, ze hebben zelf ook paarden en iig 1 huurfries.
Paarden kunnen vast wel in de paddock.
Ze zijn erg aardig en ze kunnen veel regelen.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 14:25

Heel erg bedankt voor het meedenken. Fijn om zoveel ervaringen te hebben gelezen. Ik ben lekker aan het googlen, bellen en mailen met de verschillende bedrijven.

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:14

op Stoeterij Willemien kunnen ze ook zomer en winter naar buiten en rijd je zo vanaf het terrein de bossen in. Appartement is luxe lekker warm, met ligbad, vloerverwarming en uitstekende bedden.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 10:30

Dank allemaal. Het is stoeterij Willemien geworden! En nu maar hopen dat ik daar ook kan komen volgende week met al die sneeuw :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:41

reina schreef:
Dank allemaal. Het is stoeterij Willemien geworden! En nu maar hopen dat ik daar ook kan komen volgende week met al die sneeuw :)

Kwestie van de juiste route kiezen :)*

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:56

Ik ben zelf een keer naar 'de kleine pol' in otterlo geweest. (B&B)
Voor twee nachten in de pipowagen. Paard stond 'snachts in stal, kon hem zien vanuit het raampje, en overdag kon hij in de wei, naast andere paarden (als we zelf niet met hem aan het rijden waren dan :)
Super veel uitrij mogelijkheden, naar de hoge veluwe/edese heide, helemaal super!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:00

Leuk! Alvast heel veel plezier!

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:02

Ben zelf ook op zoek, maar dan voor lente/zomer/herst.
Hoe was de vakantie bij stoeterij willemien?

samfrancoise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:48

ga naar brabant

reina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 19:30

@zippora: ik heb het heel erg naar mijn zin gehad! Prachtige uitrijmogelijkheden, bos, hei en zand. Kleine kronkelpaadjes en brede rechte paden. Je kunt werkelijk uren rijden zonder iemand tegen te komen. Fijne bewegwijzering waardoor je snel je weg kunt vinden. Je rijdt vanaf het erf zo het bos in. De verzorging van ed was werkelijk subliem. Alles kon (meer/kinder voer, biks of muesli en binnen en buitenzetten aangepast aan je wensen. Lang, kort, s ochtends, s's middags en altijd een aaitje of een klopje extra. Hele lieve mensen! Ik ga zekee nog eens.
Als je nog vragen hebt, kun je me altijd even pben.

rooompjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:53

De lourenshoeve in den ham is echt een aanrader.
Mijn paard is bang voor andere paarden maar mocht bij hun op de wei met een ouder pony'tje van de manege, was super geregeld en ging super goed.
Op 5 min. Afstand zit je in het bos. De dierenkliniek is ook 5 min lopen ervandaan.
1 min lopen vanaf je huisje en je bent bij stal, er is een binnenbak waar je je paard kan longeren of losgooien. Op de manege kan iedereen lesje volgen en buitenliterair etc.

Ik heb er een super tijd gehad !

rooompjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:54

Als je met ze overlegd is alles mogelijk !

jambo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:49

Citaat:
Zonnetij heeft 9 boxen. Het park is bijna volledig gerenoveerd en de wei zit tegenover de camping.
Jet schreef:
Ikke, Zonnetij heeft volgens mij geen boxen voor vakantie, toen ik er een paar jaar geleden was in elk geval niet. En de wei was zeker een kwartier lopen weg, dat vond ik zelf niet fijn. Uitrijden op de Dwingeloose Heide was natuurlijk prachtig, maar ik ga er met Marlou niet weer naar toe.

De Boerhaarshoeve vond ik voor Lou heel geslaagd, overdag in de wei, naast hun eigen paarden, 's nachts op stal, met één van hun paarden in hetzelfde stallencomplex, zodat ze die kon zien. OF ze daar rond deze tijd nog naar buiten gaan weet ik niet.

Over de Woelige Stal ben ik ook niet echt te spreken, ze lieten mijn paard alleen op stal staan terwij ik ze gezegd had dat ze daar niet tegen kon. Ik vond het geen vriendelijke stalhoudster, ik had een endurancewedstrijd gereden en bracht Lou terug en kreeg te horen dat ze gedacht had dat ik niet meer terugkwam terwijl ik de volgende dag de stalling ook nog had betaald... Voor mij een no-go!

Boszicht is ook een aanrader, stalling en weidegang mogelijk, maar hoe dat om deze tijd van het jaar is weet ik niet.

Dopheetsdel heeft twee grote appartementen, niet leuk in je eentje volgens mij, de blokhut is niet zo lekker verwarmd volgens mij.

Stoeterij Willemien is volgens mij wel een aanrader, als ze daar nu nog weidegang hebben.

Ik denk dat die weidegang rond deze tijd van het jaar het grootste probleem wordt. En bedoel je met gezelschap voor je paard dat hij ze meot kunnen zien of bedoel je echt lijfelijk contact kunnen hebben?

jambo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:52

Zonnetij heeft 9 ruime boxen en weidegang. De wei zit tegenover het park of op 5 minuten loopafstand. Het park en de camping zijn bijna volledig gerenoveerd. De uitrij mogelijkheden zijn fantastisch!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:58

Jambo, goed om te horen dat er veel veranderd is op Zonnetij. Ik heb het denk ik niet getroffen de week dat ik er toen was, er was geen water op de wei waar Lou stond en dat zou wel later gebracht worden, maar dat duurde me te lang. We hadden een lange trailerrit achter de rug en ze had behoorlijk staan zweten. Die dag was het nog mooi weer, daarna begon de regen. En de wei was toen echt een stuk weg. Uitrijmogelijkheden waren inderdaad heel mooi, daarvoor zitten jullie echt goed. Wie weet kom ik toch nog een keer kijken hoe het nu allemaal is geworden en besluit ik weer bij jullie te komen met mijn nieuwe paard(je).

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:46

stoeterij willemien heeft zeker plek om lekker de paarden buiten te zetten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:59

http://www.minicampingterstal.nl/

-aardige mensen
- keuze voor wei of stal
- holterberg
- zandpaden op 60 m rijden
- manege op 30 min rijden.

- paard kan ook mee dat er staat (lady), leuke merrie energiek maar wel verkeersmak
- camping