Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MyrtheJ schreef:Een galopje op asfalt kan geen kwaad, mits goed opgebouwd. En met ijzers zou ik het ook niet zo snel doen.
horlynnses schreef:ik draaf nooit in de berm. bij ons heb je route in bos voor fietsers en paarden maar daar fietsen haast nooit mensen en dat vind ik fijn draven en gallopeer er ook ik ga meestal egen de avonden dan fietsen er owieso geen mensen het is gewoon zand niet heel los maa niet te zwaar
fransje23 schreef:Ik draaf/ galoppeer ook vrijwel overal. Van ruiterpad tot berm en van door het dorp tot het strand. Ik kijk natuurlijk wel de situatie even aan en anticipeer daarop.MyrtheJ schreef:Een galopje op asfalt kan geen kwaad, mits goed opgebouwd. En met ijzers zou ik het ook niet zo snel doen.
Mijn paard vind het af en toe wel leuke om op asfalt te galopperen en zij heeft rondom ijzers. Gaat eigenlijk probleemloos al durf ik zelf niet in galop op asfalt en scherpe bocht om te gaan.
MyrtheJ schreef:Het gaat idd om het bochtenwerk dat het lastig maakt. De kans op uitglijden is dan gewoon net even iets groter. Heb zelf om die reden heel bewust voor kunststof beslag gekozen. Extra voordeel: meteen extra schokdemping