Mijn vp mest ook nooit tijdens het rijden. Zelfs niet op de wei. Volgens mij is ze gewoon zindelijk xD
Jippyhorse
Geplaatst: 19-11-12 22:54
In de 8 maanden dat ik de mijne heb heeft ze gewoon nog niet een keer gemest tijdens het rijden, zelfs niet op de poetsplaats. In d'r stal mest ze ook altijd netjes achterin enzo, de staleigenaresse zei laatst nog dat ze altijd de schoonste stal van allemaal heeft haha. Ik heb gewoon een super nette poownie denk ik.
mijn paard doet eigenlijk ook nooit mesten tijdens werk en volgens mij is dit ook totaal normaal
Anoniem
Geplaatst: 22-11-12 16:43
Noblesse_ schreef:
June, wat kies je dan? Afstappen, of een kwartier drollen zoeken ?
Meestal er tussen in: een keer afstappen en daarna 10 minuten wanhopig mest zoeken.
Nikass
Geplaatst: 26-11-12 23:26
Mijn paard mest ook nooit tijdens het rijden of longeren. Wel tijdens een buitenrit omdat ik dan simpelweg langer aan het rijden ben en soms omdat het een beetje spannend is als we alleen van huis zijn. Maar op eigen terrein: netjes vóór het rijden en na het rijden. Het is zelfs zo dat als ik haar van de wei haal dat ze dan als ik aan kom lopen vaak vast even gaat mesten. Ze weet dat als ik er aan kom dat we wat gaan doen en dan kun je dat mesten maar beter vast gehad hebben Bij ons op stal moet je de mest uit de rijbaan halen liefst meteen (dus even afstappen terwijl je aan het rijden bent) goed voor de bak, maar best irritant als je je training moet onderbreken. Gelukkig hoef ik dat dus nooit. En als de boer wel eens moppert dat er mest in de bak ligt dan hoeft hij mij niet beschuldigend aan te kijken
saffiralove1
Geplaatst: 08-12-12 13:49
ik rijd op een manege en daar hebben ze genoeg paarden die het netjes in hun stal doen en niet tijdens het rijdden
Die van mij mest vaak ook voor het rijden. Kom ik er aan met het zadel gaat ie poepen. Wilde het al niet persoonlijk opvatten. Scheelt idd mest zoeken na het rijden.
Mijn paard mest over het algemeen wel tijdens het werken op een enkele keer na. Plassen doet hij heel vaak als hij net de stal uitkomt en dan het liefst op het gras, want anders spettert het zo. Gaat dan ook in een flinke spagaat staan.
flare
Geplaatst: 08-12-12 14:26
Mijn paard poept echt haast nooit tijdens het rijden/longeren. Altijd tijdens het poetsen voor het rijden op de poetsplaats, en soms ook nog na het rijden haha
Meijer1990
Geplaatst: 12-12-12 19:31
Klopt, Sommige paarden vinden hun stal fijner. Of voor je aansingelt mesten ze of als je het zadel er net af hebt. Misschien kunnen ze dan zich consentreren met mensen. ik zou het ook niet lopend kunnen
kimfamke
Geplaatst: 13-12-12 20:09
het ligt aan het paardje zelf, sommige paarden gebruiken ook maar een stukje van de wei om in te poepen bijvoorbeeld. en sommige poepen hun hele wei vol. zo ook met rijden. sommige poepen bij het rijden nooit. en sommige iedere tien minuten.
AmberStb
Geplaatst: 19-12-12 20:42
Heel herkenbaar, doet de mijne ook nooit... Heb haar nu 1,5 jaar ofzo en ze poept echt nooit onder het rijden! Longeren ook niet..
_Cher
Geplaatst: 19-12-12 21:02
Mijn paard is ook ''zindelijk'' haha. Ze houd het altijd op tot ze weer in de stal of wei staat. Als we van les weer naar huis gaan gaat ze altijd eerst staan poepen in de trailer .
Incroyable
Geplaatst: 21-12-12 18:36
Haha:-) Bij ons op de manege pepen wel regelmatig ponys 2 a 3 paardjes van de 6 per les:-)
Dyonepooh1
Geplaatst: 25-12-12 22:51
Paard bij mij op stal poept ook nooit tijdens rijden.. Maar dat is een wedstrijd paard geweest, die poepen heel vaak niet tijdens het rijden! Mijn fries poept soms wel 5 x als ik een lekker buitenritje van 2 uur doe!
mijne mest altijd op het moment dat hij zin krijgt om aan het werk te gaan (en dat is meestal na 5 minuten). en aan het werk gaan kan natuurlijk niet met een volle buik !
Narita
Geplaatst: 25-12-12 23:01
Mijn shet (rijd ik nu niet meer op, te zwaar en te groot geworden, heb er vroeger wel veel op gereden) plaste ook altijd tijdens het rijden. In één uur ook minstens 2 keer.. Echt abnormaal veel. Moet zeggen dat ik ook altijd zonder zadel reed. Mestte eigenlijk nooit.
Mijn paard mest af en toe bij het rijden, plast eigenlijk nooit.