Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Loetie84 schreef:Volgens mij gaat het vrijwel nooit over de kosten die het met zich mee brengt, maar is vooral het feit dat er dan fatsoenlijk gereden moet worden een probleem
Szan schreef:Ik weet dat dit (tot mijn verbazing) ook kan bij Ponyhof in Aagtekerke (Zeeland). Dat is voor jullie alleen wat ver weg. Daar heb ik ooit met een paar vrienden een buitenrit gemaakt. Uit interesse vroegen we daar of ze ook wel eens aan ritten zonder begeleiding doen: prompt kregen wij de paarden in onze handen geduwd, legden ze de kortste route naar het strand uit en weg waren we. Heel apart. Ze hadden ons nog nooit zien rijden, kenden ons net 5 minuten, en we hebben niet eens een telefoonnummer of e-mailadres achtergelaten. We hebben een heel leuke rit gehad, maar mijn mond valt nog steeds open als ik eraan terugdenk. Hoe makkelijk ze hun paarden meegeven... En dat terwijl we alleen voor een eventuele vervolgrit wilden kijken of je dan zonder begeleiding kon gaan. Die tweede rit is er nooit gekomen. Als je zo onverantwoord omgaat met je bedrijf
Miepie77 schreef:Ik weet dat dit bij Manege Groot in Egmond gebeurt, maar hoor daar ook veel verhalen over breuken, dus of je daar blij van word, gewoon kosten delen en begeleiding meenemen.
Er worden alleen paarden meegegeven aan mensen die al langere tijd bij Groot komen, dus zeker niet aan vreemden!