waar paard huren zonder begeleiding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77Jarig

Re: waar paard huren zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:20

Ik weet dat dit bij Manege Groot in Egmond gebeurt, maar hoor daar ook veel verhalen over breuken, dus of je daar blij van word, gewoon kosten delen en begeleiding meenemen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:21

Sorry hoor maar ik snap echt niet dat mensen bij zon bedrijf paarden zouden WILLEN huren. Wat kost zo'n instructeur nou extra als je het bedrag deelt door 5? Bedrijven die in zulke verzoeken meegaan zijn voor mij bij voorbaat al waardeloos qua paardvriendelijkheid en veiligheid. Verder ben ik erg benieuwd naar hoe een eventueel ongeluk vergoed gaat worden. Waarschijnlijk niet door hun aansprakelijkheidsverzekering......

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:26

Volgens mij gaat het vrijwel nooit over de kosten die het met zich mee brengt, maar is vooral het feit dat er dan fatsoenlijk gereden moet worden een probleem ;)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:31

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:26

Loetie84 schreef:
Volgens mij gaat het vrijwel nooit over de kosten die het met zich mee brengt, maar is vooral het feit dat er dan fatsoenlijk gereden moet worden een probleem ;)

Ja, vandaar ook mijn (sarcastische) vraag..... Waarom moeilijk doen en persé zo'n bedrijf willen vinden terwijl het zoveel gemakkelijker kan?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:02

Ik ben het zo met jou eens oreo!!

LindeWodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:06

Ik weet wel dat je zonder begeleiding paarden kunt huren in het Fjordenpaard in Drenthe.
Maar ik weet niet of je hier ervaring voor nodig hebt.
Wel vind ik het redelijk onverstandig om zonder begeleiding onervaren ruiters mee te nemen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:13

Ik weet dat dit (tot mijn verbazing) ook kan bij Ponyhof in Aagtekerke (Zeeland). Dat is voor jullie alleen wat ver weg. Daar heb ik ooit met een paar vrienden een buitenrit gemaakt. Uit interesse vroegen we daar of ze ook wel eens aan ritten zonder begeleiding doen: prompt kregen wij de paarden in onze handen geduwd, legden ze de kortste route naar het strand uit en weg waren we. Heel apart. Ze hadden ons nog nooit zien rijden, kenden ons net 5 minuten, en we hebben niet eens een telefoonnummer of e-mailadres achtergelaten. We hebben een heel leuke rit gehad, maar mijn mond valt nog steeds open als ik eraan terugdenk. Hoe makkelijk ze hun paarden meegeven... En dat terwijl we alleen voor een eventuele vervolgrit wilden kijken of je dan zonder begeleiding kon gaan. Die tweede rit is er nooit gekomen. Als je zo onverantwoord omgaat met je bedrijf :n

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:33

Szan schreef:
Ik weet dat dit (tot mijn verbazing) ook kan bij Ponyhof in Aagtekerke (Zeeland). Dat is voor jullie alleen wat ver weg. Daar heb ik ooit met een paar vrienden een buitenrit gemaakt. Uit interesse vroegen we daar of ze ook wel eens aan ritten zonder begeleiding doen: prompt kregen wij de paarden in onze handen geduwd, legden ze de kortste route naar het strand uit en weg waren we. Heel apart. Ze hadden ons nog nooit zien rijden, kenden ons net 5 minuten, en we hebben niet eens een telefoonnummer of e-mailadres achtergelaten. We hebben een heel leuke rit gehad, maar mijn mond valt nog steeds open als ik eraan terugdenk. Hoe makkelijk ze hun paarden meegeven... En dat terwijl we alleen voor een eventuele vervolgrit wilden kijken of je dan zonder begeleiding kon gaan. Die tweede rit is er nooit gekomen. Als je zo onverantwoord omgaat met je bedrijf :n

Inmiddels doet het ponyhof ook alleen nog maar buitenritten zonder begeleiding met 16 + ers en ik geloof ook alleen mensen die ze kennen

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:13

Miepie77 schreef:
Ik weet dat dit bij Manege Groot in Egmond gebeurt, maar hoor daar ook veel verhalen over breuken, dus of je daar blij van word, gewoon kosten delen en begeleiding meenemen.

Hier reageer ik even op, dit is niet zo :n Er worden alleen paarden meegegeven aan mensen die al langere tijd bij Groot komen, dus zeker niet aan vreemden!

Balou_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:24

inderdaad bij het leersumse veld