Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:25

De outdoorlaarzen van de ANWB :j

Zijn helemaal waterdicht, lekker warm en betaalbaar. Zijn regelmatig in de aanbieding :)

Edit: op dit moment voor niet leden 129,95 en voor leden 89,95 ;)

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:29

Ik zit nu net ook op de ANWB site te kijken want ongeveer alle outdoor laarzen zijn inderdaad nu in de aanbieding. M'n moeder heeft ook een paar van de ANWB en vindt ze heerlijk lopen dus, wellicht moet ik toch binnenkort maar eens gaan kijken.

rien10

Re: Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:31

Ik vind de ANWB laarzen snel slijten. Heb er nog geen winter mee gedaan. TOen weer Aigles gekocht. Daar doe ik heel lang mee (iedere dag met de honden lopen, op stal aan etc.)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:33

Lous schreef:
Mest en ammoniak is natuurlijk niet goed, maar met goed onderhoud kan je wel zorgen voor een langere levensduur van je laars :)
Rubber valt voor mij al af, daar kan ik echt niet mee rijden.
De Dubarry's vind ik toch echt even te duur. Zal natuurlijk wel hele goede kwaliteit zijn, maar dat geld heb ik toch echt nu nodig voor andere dingen.

De Aigle outdoor laarzen zijn niet te vergelijken met de Aigle rijlaarzen. De outdoor laarzen zijn van natuur rubber/latex. Zodra dat warm is (en dat is na 3 minuten) zitten ze heel soepel. Is prima mee te rijden (buiten/bos)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:35

betaalbaar de imperial.en je kunt er gewoon mee rijden doe ik ook.gaan wel maar 2 a 3jaar mee ligt natuurlijk hoe intensief je ze gebruikt enz

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:36

Ik heb o'querey outdoorlaarzen, zijn een iets goedkopere versie van de Dubarry's.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 01:48

heb de horka outdoorlaars, bevalt me prima!
ik rij er niet mee, daar heb ik mn chaps/rijlaarzen voor ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 02:00

Ariat, die laarzen met veters aan de zijkant. Geregeld een nieuw laagje wax er op en na twee jaar zijn ze nog als nieuw. Ik doe er alles mee, rijden zowel dressuur als western, Poepscheppen op de weide, uitmesten door modder en grint banjeren en... Ik woon zo'n beetje in die dingen.
Niet goedkoop, ik heb daarom mijn liefje eens aangekeken toen ik jarig was...
Grootste voordeel, geen ritsen die elke paar jaar vervangen moeten worden en uiteindelijk vanwege het perforatie effect niet meer ingezet kunnen worden

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:08

Ik ben ook erg tevreden over de outdoorlaarzen van de ANWB. Alles wat jij ermee doet doe ik ook en dat overleven ze prima!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:11

Ik heb sinds gister mijn op maat gemaakte Lipica outdoors

Ik ben helemaal Flieft <3

vandaag droge en warme voeten gehad, gewoon heeeeerlijk

Moet nog wel keer mee rijden, want dat heb ik vandaag nog niet gedaan...

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:30

Ik vind de Mondoni Iceland thermolaars een erg fijne outdoor/winterlaars combi.
Lekker warm en je kan er ook mee door de bagger, zolang je ze maar schoonhoud achteraf.

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:49

Mountain Horse highriders.
Doe er eigenlijk in de wintermaanden alles mee.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:02

Ik zit nu in het 3e jaar met mijn Mondoni Lifestyle's, buiten dat ze er niet meer geweldig uitzien zijn ze nog wel helemaal waterdicht. En ik verzorg ze niet heel vaak..
Dus die zijn wel een aanrader.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:03

Die Horka laarzen zien er wel goed uit. Ik heb Dubarry's die al zo'n 4 jaar meegaan, maar die wil ik eigenlijk niet met rijden en in de stallen gebruiken (loop er wel mee door de blub in de weide) omdat ik het zonde vind als ze naar paard gaan stinken. Doe ze met kou en zeker met sneeuw ook naar de stad aan, of als net als afgelopen jaar mijn auto met -17 niet wil starten, naar mijn werk (onder een vrij nette jurk haha).
Is dat happy horse deal betrouwbaar? Kun je ook retourneren enzo? Kan zo op de site geen voorwaarden vinden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:25

Echte modder en sneeuwlaarzen, waar je ook mee wil kunnen rijden zijn Muckboots. Die zijn echt heel warm, droog, kunnen tegen een stootje etc. Ze zijn alleen niet zo mooi.

Afbeelding

Dubarry's zijn fijn, maar niet om mee te rijden. Alle nep-varianten (lifestyle / outdoorlaarzen) zijn van matige kwaliteit.

Anyway, ik heb ze nog niet gevonden, fijne rijlaarzen die ook modder/sneeuw-proof zijn en er nog redelijk oke uitzien. Mijn mountain horse high riders voldoen wel aardig, maar zijn niet volledig waterdicht. Wel warm :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:33

Ik hoor meer klachten over Dubarry's dan over de andere outdoorlaarzen.
Ik vind het absoluut geen matige kwaliteit, helemaal niet voor de prijs die je betaald :n Ik loop er mee door de blubber, heb er mee gereden, mest er stallen mee uit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:40

HHDeal schreef:
Horka Outdoorlaars Kensington

http://happyhorsedeal.nl/index.php/acties

Sportieve en trendy outdoor/rijlaars van glad runderleer. Dikke zool, schokdempend en waterafstotend. Zeer veel draagcomfort.

Die heb ik nu 4 maanden en ze zijn totaal niet water dicht zitten wel lekker maar als je ze ziet zal je zweren dat ik ze al jaren heb :=
Ben helaas dus niet tevreden ben nu weer op zoek naar andere laarzen die wel voldoen aan de eisen voor een outdoorlaars

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:00

Daar zou ik dan mee teruggaan, aangezien het als het goed is dezelfde zijn als die van Mondoni en IR. Die behoren toch gewoon waterdicht te zijn. Ik loop er mee door blub waar ik tot boven mn enkels inzak, nergens last van. 1 keer heb ik vochtige voeten gehad: toen ik een paar uur lang in flinke regen had gelopen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:51

Mijn eerste dag dat ik ze aanhad lekte ze al door op de wreef en ik liep toen enkel te speuren met de hond door hoog gras. Heb gelijk gebeld met de zaak waar ik ze heb gekocht maar ze zijn water afstotend dus kunnen doorlekken tja daar sta je dan :(

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:54

Ik heb me laten vertellen ( bij de Paardendrogist ) dat de laarzen van Ariat niet alleen zijn om te rijden maar ook heel erg goed tegen de ammoniak uit de paardenmest kunnen. Ze zijn dus erg geschikt voor alle werkzaamheden in en om de stal/manege want ze zijn ook nog eens waterdicht.
Heb er zelf geen ervaring mee. Gebruik "ouwe' dubarry's. Heb gelukkig twee paar ....

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:28

Ik zou daar ook mee terug gaan Seven ,dit kan een productie fout zijn.
Horka is zeer hoog van kwaliteit en dit moet niet kunnen.

@ fleurtje) Direct voor op onze homepage vind je de 7 dagen retourrecht, dit is wettelijk bij koop op afstand, daarnaast vind je onder het kopje contact( de veelgestelde vragen ) waarin dit ook vermeld staat.

Wellicht kunnen we dit iets meer verduidelijken.dus wat dat betreft bedankt.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:58

ook mijn nieuwe horka's zijn niet waterdicht :(
liep even door wat langer nat gras met paardlief, en ik denk; he ik krijg natte voeten.
Dacht eerst alleen de binnenkant van mn voeten, maar ook de bovenkant van mn voet nat :(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:28

kim_hester schreef:
ook mijn nieuwe horka's zijn niet waterdicht :(
liep even door wat langer nat gras met paardlief, en ik denk; he ik krijg natte voeten.
Dacht eerst alleen de binnenkant van mn voeten, maar ook de bovenkant van mn voet nat :(

Hier precies het zelfde het lekte door aan de bovenkant door enkel door wat hoger gras te lopen.

Helaas krijg ik niets terug of vergoed, ookal heb ik gemaild, fotos gestuurd ea maar volgens de verkoper heb ik geen recht op vergoeding want ze zouden nooit zo slijten bij normaal gebruik. Dan is het mijn woord tegen die van hun helaas.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 22:53

Goed dat ik dat weet, dan vallen die al af. Had namelijk het plan die lage van Horka aan te schaffen, maar dat plan laat ik hierbij mooi varen.