Betaalbare kleding voor beginnend ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: Betaalbare kleding voor beginnend ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:24

Ja ik heb ook een broek van RedHorse. Epplejeck heeft volgens mij ook wel broeken van rond de 30/40 euro. Bij Divoza heb je een starters set. Ik koop zelf trouwens ook nooit dure rijbroeken. Slijt zo snel als je elke dag op een paard zit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:24

Ik vind de rijbroeken van Redhorse zeker ook superfijn. Alleen helaas bij intensief gebruik komen er overal bij de naden kleine gaatjes in.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:59

Ik heb goede ervaring met Harry's Horse, vooral voor rijbroeken, qua prijs, maar ook qua model/figuur. Heb veel moeite moeten doen om een passende broek te vinden, en uiteindelijk was de goedkoopste (van HH, dus) ook de best passende. :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:32

HH is tegenwoordig wel goed ja, eerst was het een beetje slechte kwaliteit (toen ik begon :') in die tijd... gingen die HH rijbroeken altijd sneller kapot...)

Blijf er wel bij, als je kijkt naar Eurostar, Kentucky etc. die broeken blijven mooi... (zelfs de maatjes 164 die ik al jaren niet meer pas en nu door iemand anders worden gebruikt zien er nog goed uit..)

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:42

divoza heeft ook wel starterssetjes volgensmij,
en anders een paardenwinkel in de buurt zoeken , er is meestal wel iets goedkoops te vinden ;)

newfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 15:20

Bedankt voor alle antwoorden! Super dat jullie allemaal zo meedenken!

Om nog even wat vragen te beantwoorden: ik woon zelf in Eindhoven, maar wil in principe ook best een eindje van huis gaan, als ik daarvoor goede kleding kan vinden.
Ik kan doordeweeks gratis reizen, dus dat scheelt. ;)
Ik moet zeggen dat ik geen heel strict budget in m'n hoofd heb. Vind het ook best moeilijk om te bepalen, gezien het allemaal nog relatief nieuw voor me is.
Maar, om dan toch even een richtlijn aan te geven... zo'n 100-150 euro vind ik een mooi bedrag voor een beginner.

Ik ga al jullie tips zeker in gedachten houden en alle genoemde merken en sites eens bekijken. Uiteraard blijven ideeen altijd welkom en zal ik jullie op de hoogte houden als ik een keuze gemaakt heb!
Het voelt wel heel goed om zo rond te neuzen naar kleding, het is toch de eerste stap richting een grote droom. :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:29

Een cap moet je nooit tweedehands kopen, je weet nooit wat ermee gebeurd is.
Na één keer vallen kan het schuim in de cap namelijk al gebroken zijn (en dus niet meer geschikt voor het opvangen van verdere klappen), terwijl hij er van buiten nog prima uit ziet.
Je hebt al nieuwe caps vanaf 25 euro, dus daar zou ik dan eerder voor gaan

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:50

Op marktplaats kun je veel vinden, maar een cap adviseer ik nooit tweedehands te kopen.
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar je hebt ook nieuw, betaalbare rijkleding.

Bijvoorbeeld het merk Harry's Horse of Eurostar en Mondoni. Betaalbaar en een goede kwaliteit is mijn ervaring.
Als Divoza of Hyporama niet te ver voor je zijn, dan zou ik daar eens rond gaan rondneuzen en passen, een andere grotere ruitersportwinkel kan natuurlijk ook.

Bij sommige winkels heb je ook complete startersets bestaande uit: rijbroek + cap + laarzen + zweep.
Al zou ik liever niet snel kiezen voor plastic/rubberen rijlaarzen, als je twee tientjes bijlegt heb je vaak al een veel comfortabelere laars of rijschoen.
Qua bovenkleding voldoet een oud shirt of trui prima, en een oude jas/bodywarmer voor de koude dagen.

In principe kun je klaar zijn voor nog geen 200,- en dan neem ik het nog ruim.
Maar daar kun je echt heel lang mee doen, vooral als je maar een of twee keer per week rijd.

Succes en natuurlijk veel rijplezier :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:52

ik heb wat broeken van Decathlon, die zijn héel fijn, en ze gaan ook niet snel kapot! eigenlijk alles vandaar geldt dat voor, ik weet niet waar je woont? anders zit in oirschot (noord-brabant) ook altijd een discount hoek, met heel goedkope spullen (+goede kwaliteit)\

edit; zie dat je in Eindhoven woont, dan zou ik echt eens een keer naar ruiterstad gaan als ik jou was :j

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:55

Je hebt ook in sommige winkels starters paketten, die zijn erg goedkoop! bijv. bij Levade

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:01

Redhorse is niet zo'n duur merk inderdaad.

En vaak op evenementen stunten ze ook met prijzen.
Zo heb ik op Indoor Brabant voor EUR 20,00 een mooie rijbroek van Epplejeck gekocht (volgens mij 2 jaar terug).

Voor een cap zou ik inderdaad niet kijken voor 2e hands, maar een nieuwe.
Je weet nooit wat er mee gebeurt is en of hij dus nog aan de eisen voldoet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:10

newfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 18:20

Echt enorm bedankt voor jullie hulp!

Ik ben zelf zo langzamerhand een lijstje aan het samenstellen met spullen die ik wel zie zitten en die toch nog betaalbaar zijn.
Als ik het lijstje compleet heb, zal ik 'm hier wel plaatsen, dan hoor ik graag jullie keuring. ;)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:54

Ik zou wel, voor een cap, een model kiezen wat echt goed zit. Van een cap die goedkoper is maar niet goed en/of lekker zit krijg je echt spijt.