Welke deken moet ik halen? (EJ en Divoza)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:55

Ik heb laatst via MP 2 nieuwe (merkloze) outdoor dekens (350gr) gekocht voor 39,95 per stuk incl. verzenden.

Ik verwachte er natuurlijk helemaal niks van,was eigenlijk even een spoed aankoop om later verder te zoeken naar betere dekens.
Ik moet zeggen....het verbaasd me!! Had de dekens binnen 4 dagen in huis, liggen perfect ( 1 kwpn tuiger met brede borst en 1 oudje geheel uit vorm) zijn super waterdicht,zeer nette afwerking en met hoge sluiting en hoge schoft ( schoft loopt iets hoger op richting hals). Mijn kwpn'er is al een paar keer met flinke bokkensprongen door de bak gegaan en de deken blijft prima liggen, ook na het rollen ligt de deken nog goed.De kleuren (groen en blauw) zijn niet zo hip maar goed...da's hier na 1 week (24/7 buiten) toch standaard bruin.

Mijn paarden hebben dus ook de duurste dekens al opgehad, alles sneuvelt na 1 winter, vooral sluitingen schijnen hier max.1 winter te overleven. Op dit moment ben ik dus heel erg blij met mijn merkloze goedkope dekens, doet ook niet zo'n pijn als deze na 1 winterseizoen in de container belanden.

moelly

Re: Welke deken moet ik halen? (EJ en Divoza)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:37

Bedankt voor alle reacties en het meedenken!
Ik heb inderdaad de Pagony Deluxe meegenomen en ze liggen alletwee perfect! Schuiven niet, zitten niet strak en zijn mooi stevig, aangezien de 2-jarige ongeveer elke kans die ze krijgt haar tanden erin zet en er mee gaat schuren..

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:39

Ik heb zelf EppleJeck Leopard dekens (4 stuks) en nu ik ze voor de 3e winter op doe vallen ze spontaan uit elkaar op de naden. Daarnaast heb ik ook andere problemen gehad.

De eerste winter gingen de knippen van de bilkoorden en de voorsluitingen kapot. Netjes vervangen door EJ.
Dekens laten wassen voor 100,- (bij EJ wassen + waterdicht maken
De tweede winter ging alles nagenoeg goed alleen werden de voorsluitingen al slecht (slijtage) en ontstonden er scheuren in de binnenvoering (op plekken waar een paard het niet zo zelf kan doen).
Dekens laten wassen voor 100,- (bij EJ wassen + waterdicht maken
Deze zomer heb ik daarom de kapotte bovensluitingen en de binnenvoering laten repararen bij EJ. (kosten 75.-)
De derde winter, nu dus, hebben ze de dekens nu een week of 4 op en beginnen de naden die over de lengte van de deken los te laten. Niet alleen de bovenstof maar ook de voering.

Had ik ze nu maar niet laten wassen en repareren dan had ik al weer 1 nieuwe goede deken kunnen kopen -O-

Het leek heel mooi in het begin maar nooit weer!

(alle dekens op verschillende paarden hebben dezelfde gebreken)

janneke_berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:48

bevalt je deken? EJ heeft naar mijn ervaring niet hele goede winterdekens..

moelly

Re: Welke deken moet ik halen? (EJ en Divoza)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 21:51

Dekens bevallen super!!