Doorrijprobleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:01

Je hebt het over je weet wel vel eraf, je frontje?
Of bv op je zitbeen knobbels, of juist in je bilnaad

In 1e geval zit je denk ik teveel op je ehhh, doos....
Daar zou je met je houding aan kunnen sleutelen.

Overigens heb ik al jaren een bonte op mijn zadel, wel 1 van echt bont!
Zit heerlijk zacht.
En geen hoge uitstekende boom, dus met lichtrijden bots je nergens tegen aan.

Zou het toch zoeken in je zadel of je zit in dat betreffende zadel.

\En ja ik weet hoe vervelend het is stukken vel kwijt te zin, is ook nog wel eens wat, bv als ik perongeluk ben afgevallen,
of oeps met mijn stomme kop met verkeerde ondergoed of rijbroek ga rijden.

Chantal1609

Re: Doorrijprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:11

Je hebt van die bonte pads voor op je zadel, ik had mijn stuitje zwaar gekneusd maar daar kon ik wel mee rijden.
Misschien is dat een idee?
Ze zijn wel vrij prijzig dus misschien ken je iemand die zoiets heeft dat je het eerst even kan lenen om uit te proberen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:23

Ooit hoorde ik van iemand als tip om kamferspiritus daar te smeren. Zou wel heel pijn doen eerst, maar daar zou de huid hard van worden. Ik weet niet of het echt werkt en helpt. En ook zou een gelpad helpen. Heb ik ook van horen zeggen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:28

Ik reed op mijn oude zadel mij ook door en dat heb ik opgelost met een bontje.
Nu op mijn nieuwe zadel heb ik nergens meer last van.
Je kan ook eens een zeemleren onderbroek proberen die de wielrenners ook aan hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:14

Echt bontje voor op je zadel valt qua kosten wel mee en je doet er jaren mee!
En hij kan op bijna elk zadel.

Voor ca 60 euro heb je er 1

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:35

Lees je topic nu even door, want ik heb precies hetzelfde probleem bij de zitknobbels. Vreselijk is het, kan er echt mee van meepraten. mij is geadviseerd een paardrijbroek met kunstlederen zitvlak en dat helpt bij mij enigszins. In elk geval is het een stuk minder. Toevallig vandaag nog in de sportzaak geweest en inderdaad gestaan bij de fiets/wielrennersbroekjes. Denk dat ik er toch maar een ga aanschaffen en dat is gaan proberen. Inelkgeval succes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:51

Bij katoenen broeken rijdt ik me het snelst door.
Maar als je bij andere eczeem krijgt is het ook niet handig.
Bedoel je dan ook de duurdere merken?

Gelpad kan inderdaad 'ophopen'. Prolite doet dat niet en is in principe bedacht tegen doorzitten (in rolstoelen).

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:56

Nee, dat klopt, maar ik heb het dan ook inderdaad over de duurdere rijbroeken, zoals bijvoorbeeld de Eurostar, maar zo zijn er nog wel meer duurdere merken. In elk geval nog succes

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:11

Dit is écht een probleem, waar helaas weinig over gesproken wordt. :(

Respect voor TS, dat ze dit zo in de openbaarheid brengt! :j

Jezelf kapot rijden, terwijl je alles al geprobeerd hebt. :(:)
het IS niet altijd een zitprobleem.

Soms is de anatomie een reden: bijvoorbeeld ongelijke schaamlippen, of zo. :o

Geen zadel of gelbroekje of bontje of wat dan ook dat daarbij helpt. :brr:

Ik ken het probleem, heb geen 1-2-3 oplossing. Want ik denk dat zo'n kant-en-klare oplossing niet bestaat.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:50

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:58

Soms helpt sudocrem. Dat is volgens mij eigenlijk voor rode baby-billetjes, Maar je kan het natuurlijk ook voor andere zaken gebruiken. Het helpt bij het helingsproces en het hard de huid ook wat af.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:10

Overigens mocht je last hebben van maandverband, ik heb tijdje terug vrolijk contact opgenomen met
de afdeling malle uitvindingen, die vonden dat de libresse een luchtje moest krijgen.
Wand sindsdien kan mijn blijkbaar baby velletje ook niet meer tegen die dingen in combinatie met zweet.
Dus klachten mailtje er aan gewaagd, ze konden het zich niet voorstellen,
maar kwamen met de optie om dan de variant te kopen met silk (Zijde)! Schijnt ook te bestaan.
Misschien dat je daar nog wat aan hebt.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:18

En dan zijn er nog mensen die denken dat er zoveel vrouwen paardrijden omdat ze er orgasmes van krijgen ..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:24

Helaas niet zou ik bijna zeggen, zou minder vervelend zijn dan vel eraf.
Stomme van vel eraf is ook vaak dat je pas NA die tijd doorhebt hoeveel vel er nu weer af is _O-
En als je dan ook nog wel eens zwemt loop je zeker als je op zichtbare plekken vel mist ook nog voor aap.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:42

Ervaringsdeskundige!!
O, wat heb ik een pijn gehad, jarenlang. Jodelend plassen. Ik heb zoveel geprobeerd en niets hielp.
De volgende zaken heb ik aangepast en nu kan ik vrijwel pijnloos weer 4 tot 5 keer per week rijden.
Ik heb mezelf behandeld met Canesten. Ik had geen tekenen van een schimmeltje, maar heb het uit voorzorg toch gedaan.
Ik heb 30 zadels geprobeerd en heb er eentje gevonden waarvan de voorboom niet zo idioot hoog is. Eroverheen heb ik een bontje. Meer voor mijn billen, dan voor de voorkant, want het zadel is behoorlijk hard.
Ik draag alleen nog katoenen ondergoed. Ook ik bleek allergisch te zijn voor maandverband en tampons. Ik heb de laatste keer van die Kotex Night en Always Silk gebruikt. Dat ging super. De eerste dag had ik de normale Libresse die ik altijd heb en ik had weer pijn. Ik nog een Kotex liggen van mijn kraamtijd. De pijn verdween vrijwel direct.
Alle deze veranderingen hebben de irritatie weggenomen, waardoor ik nu weer klachtenvrij ben.

Je mag me altijd pb'en als je meer wilt weten. Sterkte!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 02:54

Oef echt pijnlijk dit. Ik hoor wel goeie ervaringen over deze rijbroeken:
http://webshop.peelviervoeters.nl/index1.html

Meestal helpt het veel om een zadel met een vlakke twist (en een damestwist) te nemen. Er zijn ook merken waar ze het harde deel uit de voorkant kunnen laten. Wow heeft dat, maar stalgenoot heeft een wat oudere Kieffer waar dat ook al is toegepast.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:29

Misschien moet je op een dameszadel gaan rijden. Zit je heel anders op, dan op een gewoon engels zadel. Lijkt je dat niet wat? ;) Heb je wel eens een western zadel geprobeerd? Daarin is je houding ook heel anders.
( Maar dat is natuurlijk niet echt de oplossing )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:37

Myraya schreef:
Thats_Me schreef:
Vaak ligt het toch ook voor een deel aan je zit. Doordat je weet dat het pijn gaat doen kun je ook (on)bewust anders gaan zitten waardoor je juist meer last krijgt. Misschien eens met een bontje op het zadel gaan rijden of zo'n gelpad?

Ja ik snap wat je bedoeld. mijn instructrice geeft wel aan dat ik het eerste half uur gewoon recht zit en stevig.. daarna begint het kapot te gaan en ga ik afwisselend scheef zitten afwisselend naar beide kanten.
Ik ben opzoek erna :)

In elk geval dus stoppen voordat/zodra het fout gaat. Te lang rijden geeft de huid geen kans om sterker te worden omdat het elke keer weer stuk gaat en je dus eigenlijk een chronische wond/ontsteking hebt.

mmajar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:37

Ik hoorde ook eens van iemand die altijd last had met een leren zadel, en een stuk minder problemen met een kunststof zadel. Heb je ook last als je eens zonder zadel rijdt?

Dain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:58

Hier even een stipje!
Heb ook enorm last van doorrij plekjes...daarzo... :o ook vervelende bultjes af en toe..
Duvel en z'n ouwe moer erop gesmeerd, niets helpt helaas.
Heb inmiddels ook een prachtige collectie ondergoed :7 andere rijbroeken, bontje, gelpad voor op het zadel... Zelfs 'Neutral' wasmiddel gaan gebruiken, maar nee, niets helpt!! Ben ten einde raad bokkers |(

Wilde de hele boel al weg laten laseren, maar omdat ik ook af en toe bultjes op m'n kont heb.. En heb toch echt geen haar daar :7 haha!
Zit er nu over te denken om de Anita Saddle pants te gaan proberen ( waar Lotje Schoots ook door gesponsord wordt meen ik ), heeft iemand ervaring met deze broekjes?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:46

-

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:15

Er zijn voor dit probleem wel oplossingen. Ook zijn er zadels die hiervoor aangepast zijn. Bijvoorbeeld de Amazone van Ibero zadels. Voor meer info geef me maar een PB.
Succes.

Dain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:05

Nobel01, bedankt voor je bericht!
Mooi, dan ga ik er 1 bestellen.. Valt dus iets ruimer?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:54

-

Dain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:33

Dankjewel! Ik breng wel verslag uit ;-)