buitenrit en niet verkeersmak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 21:02

smurffie schreef:
Ik neem toch aan dat je je paard niet alleen hebt staan al 6 jaar. Dus gewoon het maatje waarmee hij staat mee naar buiten nemen?! Als je paard alleen staat heb je een groter probleem dan het verkeersmak maken ;)

al 6 jaar? Ik heb mijn paard nog nieteens een jaar dus weet niet hoe je daar bij komt..
Hij staat niet alleen, hij staat met een aantal koeien.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:04

Ho sorry ik dacht dat er stond met 3 jaar geprobeerd maar dat was 3 keer.

Met koeien staan is alleen staan... -O-
Koeien zijn geen paarden..
Jij kan ook niet leven in een huis met alleen apen lijkt me ;)?
Maatje zoeken en dan neemt de verveling ook een heel eind af.
Paarden alleen houden is mishandeling, bovendien mag 144 dan wel is langskomen want is het ook gewoon niet meer toegestaan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:05

annnepannne schreef:
Froukje1993 schreef:
Vader en moeder moeten gewoon even zien dat het niet altijd fout hoeft te gaan, als je er morgen in de bak afdondert mag je er ook gewoon weer op toch?
Je kunt ook in de buurt kijken voor een sterke vent, die hebben dan vaak toch wat meer te zeggen.
Of.. Je geeft d'r uit handen, maar het nadeel is dat je dan gelijk een hele hoop geld kwijt bent.

Als ik hem uit handen moet geven zou ik het zelf moeten betalen en dat gaat mij niet lukken met mijn bijbaantje.

Daarom zeg ik ook, oefenen, oefenen, en een sterke kerel om de eerste keren te helpen.
smurffie schreef:
Ho sorry ik dacht dat er stond met 3 jaar geprobeerd maar dat was 3 keer.

Maar met koeien is niet genoeg, jij kan ook niet leven in een huis met alleen apen lijkt me ;)?
Maatje zoeken en dan neemt de verveling ook een heel eind af.
Paarden alleen houden is mishandeling, bovendien mag 144 dan wel is langskomen want is het ook gewoon niet meer toegestaan.
Waarom moet zulke dingen nou altijd? Als je er zo over valt, stuur dan een pb. Dit gaat nogal offtopic.

smurffie

Re: buitenrit en niet verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:09

Dat is helemaal niet offtopic:
Ts geeft aan dat ze minder verveling wil voor het paard, dat is al 1 punt.
Daarnaast is een paard met een vriendje veel stabieler en rustiger, en hebben ze steun aan elkaar als ze iets eng of spannend vinden.

Paarden alleen houden is gewoon vragen om problemen, met heel veel dingen! Alleen koppelen mensen het niet.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 21:10

Zeg jij maar eens waar die regel staat.
Mijn paard heeft trouwens regelmatig dat hij naast de paarden van de buren staat, zit alleen een hek tussen maar verder niks dus dat is eigenlijk niet alleen.
Misschien dat jij de regels eerst maar eens moet lezen voordat je andere aan gaat vallen dat het tegen de regels is.
Kijk hier maar eens: http://www.agrifirm.com/Portals/1/feed/ ... 0paard.pdf

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:11

Babeau schreef:
Misschien is schiktraining proberen? Heeft bij mij verzorgpony, die vroeger van alles schrok, maar echt alles! :p Dan kun je aan je ouders laten zien dat je pony wel heel lief kan zijn onder 'rare' omstandigheden. Mijn vz pony is nu superbraaf! :)

Ja, mijn 'pony' van 1.70 :+ kan hartstikke lief zijn, maar schriktrainingen worden vaak niet thuis gegeven en ik heb geen trailer.
En ik wil het gewoon zelf kunnen, Wox moet naar mij luisteren en ik wil het hem zelf aanleren anders hoeft het van mij niet.[/quote]

Ow.. :p Een pony is het niet meer echt.. :p

Maar schriktraining kun je ook gewoon zelf geven? Daar hoef je helemaal geen les ofzo voor nemen... Gewoon beginnen met een paraplu in de paddock, over plastic zeilen laten lopen, plastic zeil over hem, toeter, .......

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:12

smurffie schreef:
Dat is helemaal niet offtopic:
Ts geeft aan dat ze minder verveling wil voor het paard, dat is al 1 punt.
Daarnaast is een paard met een vriendje veel stabieler en rustiger, en hebben ze steun aan elkaar als ze iets eng of spannend vinden.

Paarden alleen houden is gewoon vragen om problemen, met heel veel dingen! Alleen koppelen mensen het niet.

maar kun je dat niet uitvechten via pb.en om te dreigen met 144 vind ik helemaal kinderachtig.

ts gewoon blijven oefenen,en anders toch die jonge met die pony eens vragen die altijd langs komt

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 21:48

^ze kan dreigen met 144 maar de regels bestaat niet eens, het is niet verboden dus ik maak me er niet druk om.
en ze moet er sowieso al niet over beginnen want ze houd haar hond ook alleen, zo te zien op haar profiel, dat is net zo 'zielig'.
En nu hou ik er over op.

Ik denk dat ik beter niet meteen de weg op kan gaan maar als het daar tijd voor is zal ik die jongen toch maar eens aanspreken denk ik!

@Babeau ja heb ik al een keer geprobeerd, ging gewoon goed, denk dat ik dat van de week weer eens ga doen als ik tijd heb!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:43

Ah nee duidelijk, het is niet verboden. Voorstel ligt er maar is er nog niet door. Echter ken ik wel 2 paarden die in beslag zijn genomen omdat ze alleen stonden en de eigenaar dit dier best een maatje kon geven maar weigerden. Dit noemen ze mishandeling bij 144.
Verder dreig ik niet hoor. Ik zal geen meldingen maken als het paard er goed uit ziet, echter zou ik als eigenaar mijn dieren niet zo willen kwellen. En zit het punt er dat je klaagt over gedrag dat je zelf veroorzaakt, best krom.

Honden met paarden vergelijken getuigd dat je je totaal niet voor je dier ingelezen hebt.
Honden zijn van nature roofdieren, paaden vluchtdieren dat is dus een peer met een appel vegelijken.
Verder is de aanname dat mijn hond alleen gehouden wordt erg makkelijk.
Gezien een hond 1,5 a 2 uur per dag uitgelaten wordt waarbij ze veel contact hebben met buurhonden is dat al aanzienlijk meer dan jou paard. Daarbij te nemen dat een hond geen kuddedier is hebben ze minder steun nodig van soortgenoten dan paard.

Mocht je de verveling van je paard echt willen oplossen en stress verminderen moet je misschien toch is kijken naar de behoefde van je paard.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:06

Ik klaag niet over zijn gedrag, hij is nooit verkeersmak gemaakt en dat wil ik hem leren.
Hij ziet er ook gewoon goed uit dus ik zie het probleem niet.
Ik zou gerust een maatje voor hem willen kopen, maar ik heb het geld er niet voor om nog een paard te onderhouden. (ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een paard in te moeten laten slapen terwijl hij/zij nog geopereerd oid zou kunnen worden)
Volgend jaar komt er misschien wel een bij, omdat we dan meer tijd hebben enz.
Ik wil niet dat een dier in een hoekje staat weg te rotten omdat er geen tijd/geld voor is.
En jij vergelijkt trouwens paarden met mensen, dat is net zoals ik paarden met honden vergelijkt.
Maar daar gaat dit topic niet over dus laten we er mee ophouden