Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:Ik zou niet met een 1 paards trailer de weg op willen of een paard willen leren trailerladen, die krengen zijn instabiel en veel te krap. Je kunt je voorstellen dat een van nature claustrofobisch dier zoals een paard er niet graag op wil. Dan moeten ze wel heel veel vertrouwen in je hebben....
Oefenen moet je met een zo groot en licht mogelijke trailer doen, pas als hij daar goed op gaat kun je een andere kleinere trailer pakken maar zorg wel altijd dat het paard in die trailer past. Hij mag dus niet met zn hoofd tegen het plafond staan of opgepropt worden tussen de stangen. De trailer moet bij het paard passen. Je wilt niet weten hoe vaak paarden in te kleine trailers worden gestopt en dan problemen krijgen.
(lang niet gereageerd, maar ik moest dit toch echt even met jullie delen)
Ik hoop dat het goed blijft gaan, maar heb er alle vertrouwen in!
funnyhorses schreef:Ahh das fijn om te lezen.Nooit leuk als een paard niet netjes op of af een trailer loopt.
Ik hoop dat je paard zich zo netjes blijft gedragen.
funnyhorses schreef:Een paard kan trouwens ook claustrofobisch zijn,net als de mens.Daarbij is een smalle trailer nooit zo fijn om in te staan dan een lekker brede trailer.
Scheelt veel ruimte hè,tussen 1 paards of 1,5 paards?Heb je goed gedaan om een bredere aan te schaffen.
Ik wens je veel succes,hopelijk is dit probleem nu opgelost voor jou én je paard.