Paard loopt niet goed van de trailer HELP!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJellybeex12

Re: Paard loopt niet goed van de trailer HELP!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 11:57

Ik heb een trailer naargebootst door hindernissen neer te zetten. in de vorm van een trailer als hij hierin staat. en dan eruit moet doet hij alsnog zijn hoofd achterover. hiermee ben ik aan het oefenen.
Maar ik kan hem op geen enkele manier laten stoppen...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:30

Kan je dit eens laten filmen?

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:40

Haha jawel

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:11

Wat doe jij met je touw op het moment dat hij achteruit gaat? Want als jij hem tegenhoudt dan gaat ie alleen maar harder achteruit en met zn hoofd omhoog, kijk daar dus ook eens naar.
Je kunt hem leren zn hoofd laag te doen door hem een snoepje/wortel laag voor te houden en dan achteruit te laten gaan, let wel op waar je zelf staat want als hij onverhoopt toch zn hoofd omhoog gooit heb je kans op je tanden door je lip :)

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 01:20

Ik geef hem echt een heel klein drukje achteruit ik zet echt 1 sec druk op het halstertouw en dat is voldoende ookal zeg ik terug gaat die ook achteruit ookal doe ik niks.. maar dit is zelfs als ik de trailer na boots. doormiddel van hindernissen een ingang te maken.. hiermee ben ik aan het oefenen. ik snap er echt niets van... vrijdag ga ik met iemand oefenen. en begin bij de klep 1 stap erop. 1 stap eraf. belonen dan een rondje lopen zodat hij weet dat als hij de trailer heeft aan geraakt die rust krijgt. maar zodra niet dan lopen. anders denkt hij oh als ik dat heb gedaan krijg ik rust dus het hoeft niet. dus ja het is even oefenen het is een 1 paards trailer dus zowiezo al erg klein... vind het zo sneu voor hem.. ik wil gewoon dat hij de trailer als rustplek en een aangename plek beschouwt..

Willemke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:33

Je zegt dat je wilt dat je paard de trailer als een rustplek ziet. Maar weet je hoeveel herrie het maakt binnen in een trailer, met 90 op de snelweg? En steeds inhalend verkeer?
Voor een paard niet echt aangenaam en rustig. Ook binnenwegen niet. Remmen, optrekken, rotondes.
Verder zeg je dat jouw paard niet met hooi in de trailer staat. Juist een hooinetje kan een groot verschil zijn.
En dat moeilijke gedoe bij het uitladen..... zorg dat je altijd met je beiden bent. Dat ten eerste. Laat bij het uitladen het touw zo lang mogelijk. Hoe meer druk is hoe meer stress. Zet de trailer altijd met één kant tegen een afscheiding, zodat je helper aan de andere kant het paard kan corrigeren.

Wat je vrijdag wilt doen, 1 stap op de klep, 1 stap eraf enzovoort kan ook averechts werken. Je kunt een paard ermee vervelen tot en met totdat hij het helemaal niet meer doet.

Oei je zegt eenpaardstrailer?? Tja. Ik ken meer paarden die daar een bloedhekel aan hebben. Ze worden niet voor niets niet meer gemaakt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:58

Ik zou niet met een 1 paards trailer de weg op willen of een paard willen leren trailerladen, die krengen zijn instabiel en veel te krap. Je kunt je voorstellen dat een van nature claustrofobisch dier zoals een paard er niet graag op wil. Dan moeten ze wel heel veel vertrouwen in je hebben....

Oefenen moet je met een zo groot en licht mogelijke trailer doen, pas als hij daar goed op gaat kun je een andere kleinere trailer pakken maar zorg wel altijd dat het paard in die trailer past. Hij mag dus niet met zn hoofd tegen het plafond staan of opgepropt worden tussen de stangen. De trailer moet bij het paard passen. Je wilt niet weten hoe vaak paarden in te kleine trailers worden gestopt en dan problemen krijgen.

Angelsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:13

Wij doen onze pony,s altijd met meerdere mensen op en afladen zodat we hem bij het afladen kunnen sturen dat ie niet naast de plank stapt.

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 19:21

cissy schreef:
Ik zou niet met een 1 paards trailer de weg op willen of een paard willen leren trailerladen, die krengen zijn instabiel en veel te krap. Je kunt je voorstellen dat een van nature claustrofobisch dier zoals een paard er niet graag op wil. Dan moeten ze wel heel veel vertrouwen in je hebben....

Oefenen moet je met een zo groot en licht mogelijke trailer doen, pas als hij daar goed op gaat kun je een andere kleinere trailer pakken maar zorg wel altijd dat het paard in die trailer past. Hij mag dus niet met zn hoofd tegen het plafond staan of opgepropt worden tussen de stangen. De trailer moet bij het paard passen. Je wilt niet weten hoe vaak paarden in te kleine trailers worden gestopt en dan problemen krijgen.

hij is in het begin ook altijd vervoerd met een 1 paards trailer en hij staat nog lang niet men zijn oren tegen het plafond hij is maar 1,63 en de stangen zitten prima. ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:23

Dit deed mijn merrie ook: netjes en rustig achteruit lopen en vervolgens je kop omhoog gooien en stoten tegen de rand. Hierdoor wilde ze haast de trailer niet meer in. Toen dat weer lukte hebben we het achteruit gaan geoefend. Met een emmer met wat muesli. Die laag voor haar houden en dan het commando "laag " en haar steeds een hapje laten nemen. Zelf ook laag blijven en dan nam ze een hapje en ging vervolgens een stapje achteruit. Op deze manier heeft ze wel geleerd om rustiger uit de trailer te stappen. En zorgen dat er iemand naast de klep staat om haar te begeleiden om recht van de klep af te komen.

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:12

Mijn paard loopt nu uit zichzelf de trailer op en af. supper! *\o/* :D (lang niet gereageerd, maar ik moest dit toch echt even met jullie delen)

Dankzij lisette, _/-\o_
Kan ik mijn paard zelf laden.

Hoe!?

Door hem 3 meter voor de trailer kort te longeren, met een lang halstertouw zodat hij bezig blijft.
En dan achteruit lopen.
Alleen streng zijn van de trailer af.
Zodat hij op de trailer wil omdat hij weet dt hij daar rust heeft.

eerst ging het natuurlijk niet,
maar naar wat stappen op de trailer..
& daarna. hoppa hij liep er zelf op. ik stond naast de klep.
met mijn halstertouw lang.
EN HIJ STOOTE ZIJN HOOFD NIET! :D :D :D

(Truc. halstertouw lang houden (echt lang ) en gewoon terug te zeggen. )
Indien je paard dit snapt natuurlijk en anders een klein tikje tegen zijn borst aan geven.
Hoppa meneer liep keurig netjes de trailer af! :j

Ik ben lisette zo dankbaar.

Dankje lisette!!! +:)+
Ik hoop dat andere bokkers hier ook mee hun paard op de trailer krijgen.
Tips?
Of snap je iets niet?
Je mag mij een pbtje sturen of hieronder reageren!

:PB
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-02-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:03

Hey graag gedaan! :) Ik hoop dat het goed blijft gaan, maar heb er alle vertrouwen in!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:53

Sinds mijn paard er in 1 keer oploopt, loopt hij er ook normaal af. Ik had hetzelfde probleem.
Zorg dat jij voor hem staat en hem stuurt door zijn hoofd van links naar rechts en omgekeerd te doen.
Daarnaast kan een mede ruiter zijn staart omlaag trekken, niet eraan hangen. Maar wel fors druk erop. Hierdoor komt er stof vrij die hem rustig maakt, en zo voelt hij dat er iemand achter staat en dat hij begeleid word.
Bij mijn paardje hoefde dit drie keer te gebeuren en nu loopt hij er zo in en er zo uit... Zonder hulp

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:11

Neem iets mee wat je paard graag eet,wortel of stukje droog brood in ieder geval iets wat goed zichtbaar is voor je paard.Je kunt proberen dit tijdens het achteruit lopen onder zn neus te houden,zodanig dat zn hoofd mee omlaag komt.Dus omlaag lokken maar nog niet helemaal te eten geven,enkel laten proeven.Verder niet al te gefocust zijn op het achteruit lopen maar enkel met dat lekkertje bezig laten zijn.Eenmaal eruit geef je natuurlijk de beloning.
Zo haal je ze uit die "denkzone" van eruit willen rennen,probeer maar eens. :)

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 23:59

Dankjewel maar zoals jullie zien in mijn reactie loopt hij er uit Zichzelf op nu, opzig mag hij gesloten worden :D

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:00

Het ginghet ging toch om het achteruit lopen?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:45

Ja ik dacht ook dat je paard uit de trailer deed stormen???? :?
Maar goed,je bent geholpen dus,prima! :)

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:16

ch_ntii123 schreef:
Het ginghet ging toch om het achteruit lopen?

Jaa ook, maar hij loopt er nu rustig af, omdat hij er rustig op gaat, :D

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:17

funnyhorses schreef:
Ja ik dacht ook dat je paard uit de trailer deed stormen???? :?
Maar goed,je bent geholpen dus,prima! :)

deed hij ook maar ben geholpen. en het ging eigenlijks heel makkelijk. :D
toen hij relaxt op de trailer stond ging hij er makkelijk af *\o/*

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:00

Ahh das fijn om te lezen.Nooit leuk als een paard niet netjes op of af een trailer loopt.
Ik hoop dat je paard zich zo netjes blijft gedragen. :)

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 00:35

funnyhorses schreef:
Ahh das fijn om te lezen.Nooit leuk als een paard niet netjes op of af een trailer loopt.
Ik hoop dat je paard zich zo netjes blijft gedragen. :)

ik oefen nog elke dag,
En zoals in de vorige mails was het een 1 paards,
Ik snap ook wel dat hij er niet op wou stond aardig krap..
Hierop is die immers wel beleerd,
Heb zinds 2 dagen een trailer aangeschaft,
1 waar een paard van 1,80 in kan. :o
(hij is 1,63) :D
En natuurlijk een anderhalf paards trailer :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:00

Een paard kan trouwens ook claustrofobisch zijn,net als de mens.Daarbij is een smalle trailer nooit zo fijn om in te staan dan een lekker brede trailer.
Scheelt veel ruimte hè,tussen 1 paards of 1,5 paards?Heb je goed gedaan om een bredere aan te schaffen.
Ik wens je veel succes,hopelijk is dit probleem nu opgelost voor jou én je paard.

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:09

funnyhorses schreef:
Een paard kan trouwens ook claustrofobisch zijn,net als de mens.Daarbij is een smalle trailer nooit zo fijn om in te staan dan een lekker brede trailer.
Scheelt veel ruimte hè,tussen 1 paards of 1,5 paards?Heb je goed gedaan om een bredere aan te schaffen.
Ik wens je veel succes,hopelijk is dit probleem nu opgelost voor jou én je paard.

Dankjewel :D
Gaat goed komen :)