ervaring scheerapparaat koop goedkoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: ervaring scheerapparaat koop goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:55

ik heb hem net ook besteld. Toch maar gedaan en voor die prijs valt het altijd te proberen. Geen geld. Als hij dan ook nog perfect scheert zoals Sammy1 zegt is het helemaal perfect. Ik heb maar 1 pony te scheren en moet nu voor de 2e keer scheren.
Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg, denk deze week ergens. Dan kan ik zaterdag weer scheren.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:46

Als het goed is krijg ik morgen mijn scheerapparaat binnen. Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de messen. Kunnen deze oook nog ergens appart besteld worden? Hierover kan ik nergens wat vinden, en ook kan ik deze messen niet vinden als ik op het apparaat google.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:55

Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Er zitten gewoon messen in die te bestellen zijn. Het zijn dezelfde messen als die van Liscop.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:08

ok dankjewel voor je tip ik heb me ook rot gezocht na messen,heb je hem ook al gebruikt.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:13

Nee nog niet gebruikt maar deze week gaat ie zeker gebruikt worden

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:10

Super voor de info, ben benieuwd hoe jij hem vindt Monkey!

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:36

Ik laat het weten, hij maakt wel veel lawaai. Ik ga straks proberen of mijn idiote paard ermee te scheren is.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:14

Ooh, mooi van die messen zat me al rot te zoeken.
Bij mij zou hij vandaag binnen komen maar ze zijn aan mijn deur geweest toen ik op het werk zat en ze zijn verder niet meer geweest. Ik verwacht hem nu morgen.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 12:10

Hoi allemaal, hier TS.

Ik heb gisteren het apparaat gebruikt, heb een andere mening als de eerste review die hier gegeven is. qua lawaai vind ik het juist wel weer meevallen in vergeijking met een sectoling se-600. heb hem 2,5 uur gebruikt maar door de dikke vacht van mijn fjord kwam hij moeizaam tot op sommige plaatsen niet.Ik heb om 17:15 de beslissing genomen om snel een andere te halen( welke staat hieronder.)Het apparaat van koop goedkoop vind ik niet geschikt voor een hele dikke vacht, ik moest op sommige plekken heel vaak heen en weer voordat er wat af kwam.Maar op de minder dik behaarde plekken ging het een stuk beter, Qua geluid vind ik hem redelijk gelijkwaardig aan de sectolin die we daarna gekocht hebben maar qua scheren een heel verschil.

Mijn conclusie: mooi apparaatje voor dr bij maar niet geschikt om een heel paard met dikke vacht mee te scheren.De sectolin ging zonder moeite door de dikke vacht heen, en ook daar ben ik een behoorlijke tijd mee bezig geweest en dan moeten we vandaag de achterbenen en de buik nog doen...

De nieuwe hebben we bij de epplejeck in Groningen gekocht met 25% korting en kwam op een kleine 180 euro. 2 keer zo duur als degene van koop goedkoop maar ook zeker 2 keer (zeg maar 20 keer) effectiever, en absoluut 2 keer minder frustrerend.

Ik zou het apparaat niet aanraden voor een dik behaarde fjord, het is wel een leuk apparaat voor erbij.

Degene die we later hebben gekocht heeft de volgende specs:

SCHEERMACHINE SE-600
Art.nr. 7300005

•scheermachine 120W
•krachtige machine voor het hele paard
•230 V, 50 Htz
•met 2 scheermessen van 3 mm
•onderhoudskit, extra veerbladen en koolborstels
•3000 omwentelingen per minuut
•gewicht 1200 gr

De Sectolin SE-600 is een krachtige scheermachine voor het scheren van het gehele paard. Door de slanke vormgeving ligt hij makkelijk in de hand, wat samen met een hoog aantal snijbewegingen zorgt voor nog meer scheergemak. De machine heeft een wat hogere geluidsintensiteit dan vergelijkbare scheermachines.

De Clipper SE-600 wordt geleverd met maar liefst 2 hoogwaardige stalen messensets, waarvan het bovenmes 15 tanden en het ondermes 31 tanden heeft. De snijhoogte van beide sets is 3mm.

Inclusief: stevige kunststof koffer, 100ml flesje olie, extra koolborstels, extra veerbladen, extra 3mm messenset, borstel, schroevendraaier, handleiding.
Laatst bijgewerkt door Ollytje op 29-11-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:17

ik heb mijn bonte ermee geschoren en die heeft pas een kleine maand een deken erop liggen,geloof me dat hij een behoorlijke dikke teddy vacht had,en hup we zijn er zo doorheen kunnen gaan,hij had wel moeite bij de buik waar het wat vochtig was,maar dat heeft ieder apparaat,jammer dat hij bij jou niet fijn erdoorheen ging.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:23

ik heb m net binnengekregen. Geluid vond ik wel meevallen. Paard doet er toch niets tegen.
Mijn paard is al geschoren geweest en heeft dus nu niet zon dikke vacht, dus denk dat ik er niet veel problemen mee zal hebben. Daarbij heeft mijn paard nooit een hele dikke vacht. Ik ga hem zaterdag testen en dan zal ik even een verslagje neerzetten.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 12:26

misschien dat een fjordenvacht nog dikker is? ik zou het niet durven zeggen, maar er was geen beginnen aan. sommige plekken pakte hij helemaal niet.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:00

Ik heb gisteren ook geschoren, zoals verwacht stond die van mij te stuiteren van het geluid van de machine. Maar ben gewoon toch gaan scheren. Hij vloog er doorheen, in een uur had ik het meeste er toch wel af. Dus ja ik ben tevreden en het is een leuke machine voor dat geld.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:32

Ik heb zojuist het scheerapparaat ook besteld. Ben erg benieuwd.
Zijn er ondertussen al meer ervaringen?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:41

ben benieuwd naar meer ervaringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:02

Ah dit is dus het apparaat dat ik destijds gehuurd heb van iemand... Helaas niet echt goede ervaringen mee... Mijn paard is normaliter best braaf met scheren, kan het hoofd ook prima scheren... Ditmaal stuiterde ze al alle kanten op toen ik bij dr buik,hals en flank bezig was en het harde geluid apprecieerde ze ook totaal niet... Had nog geen 15min geschoren tot mijn paard echt onhoudbaar werd en ik ineens bulten op zag komen... Apparaat werd dus zo heet dat ze er brandblaren van kreeg. Schrok er van en had het in eerste instantie helemaal niet door! Heb hem gelijk af laten koelen en nogmaals flink geolied en afgesteld. Nog een poging geprobeerd maar na een paar minuten was hij alweer gloeiend heet. Dus ben ermee gestopt.. En heb iemand anders mijn paard de volgende dag af laten scheren... Ik heb het apparaat terug gebracht en die eigenaresse heeft hem nagekeken. Die zei dat de messen niet goed stonden afgesteld en dat hij het nu wel goed deed. Maar ik had zelf ook al verschillende standen geprobeerd en niets hielp toen... Durfde het dus simpel weg niet meer aan.. Wil mijn paard geen slechte ervaring meegeven over de pijn van de brand blaren nog maar te zwijgen.. Dus nee, ik heb helaas minder goede ervaringen hiermee. Heb voorheen altijd paarden geschoren met de sectolin se 600 en was daar ook erg tevreden over alhoewel het geluid ook best heftig is van dat apparaat. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het apparaat die diegene had die mijn paard heeft afgeschoren... Die was zooo stil en licht.. Daar ga ik eens achterna voor in de toekomst.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:06

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:31

En die is heeel stil en licht in de hand :)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:14

Ik heb er mee leren scheren, ging prima :)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:02

Vandaag mijn paard geschoren.
Prima apparaat. De herrie vind ik wel meevallen ( ben geen stillere apparaten gewend). Moest wel regelmatig de messen eraf halen en schoonmaken want er zaten steeds veel haren in de machine. Het gewicht valt mij ook wel mee. Het apparaat word wel heel snel gloeiend heet! Vooral nadat ik de messen er opnieuw op had gezet, waarschijnlijk niet goed afgesteld... Ik ben regelmatig gestopt om het apparaat te laten afkoelen... Al met al vind ik het een prima apparaat voor het geld!

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:36

Ik vraag mij eigen af welk type messen van Liscop op dit scheerapparaat gebruikt kunnen worden. Iemand enig idee???

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:47

Heb al lang niet meer gereageerd over het apparaat. Voor het geld is het een redelijk ding maar wordt ontzettend snel gloeiend heet, bijna niet te doen en je moet veel stoppen om af te laten koelen en veel geduld hebben. voor t opscheren van de benen vind ik m prima, maar het hele paard er mee scheren vind ik niets met dit ding. Verder vind ik de herrie meevallen en gewicht ook.

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:50

Het eerste kwartier was ik erg tevreden.
Daarna begon de ellende.
Loopt erg warm!
Messen eraf omdat er haren tussen zitten.
Halve pony gehad en hij deed niets meer.
Messen laten slijpen en bij koop goedkoop nieuwe gekregen.
Hij deed het toen nog niet.
Hij snijd niet meer.
Ook kreeg ik mijn geld niet terug.
Oftewel kat in de zak en ik had beter kunnen weten voor die prijs.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:28

Ai, wordt er wel goed met olie gesmeerd?
Messen mogen niet warm worden.....arme paarden.
Dat is ook de reden dat ik nu echt bij Hauptner zweer, had voorheen een Liscop die ook giga-warm werd, scheerde perfect, todat de messen te warm werden en paarden onrustig :oo (duurde even voordat ik de link kon leggen met warme messen)

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:36

Voldoende olie. Goed afgesteld. Gewoon een slecht apparaat voor een droomprijs.