Agressief gedrag bij avond eten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:33

Ik vraag me af wat je nu eigenlijk wil horen :o
Als ik het zo lees is je paard ongelukkig daar en doe je er het beste aan om hem te verhuizen, maar goed dat zei ik eerder ook al.

3112Gizmop

Re: Agressief gedrag bij avond eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 22:51

Ben overal op zoek, maar in België zijn er niet zoveel plaatsen met buitenpisten en of binnenpiste en veel wei. Alleen manèges, en daar ze dagelijks binnen. en dat laatste wil ik niet.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:53

Balen zeg. -O-

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 22:55

Balen????? excuseer!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:55

Dat je niks kan vinden.

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 22:57

Wie zoekt die vindt!!!!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:58

Ik hoop het voor je zo is het ook niet fijn.

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 23:00

Zo is het zeker niet fijn, vandaag staan ze trouwens op een ander stuk wei met veel gras en riep mijn paard echter de andere jaagden hem alweer weg, waardoor hij niet kwam. Anders komt hij wel

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 21:55

Vandaag naar de wei geweest en gelukkig dankzij mijn partner mijn paard van de wei kunnen halen, deze gedurende 15min laten longeren en was rustig. wat voorheen echter niet van sprake was.......zich los trekken enz.dit is niet meer van toepassing.....
Hem eten gegeven en de rest eveneens, echter kwam de vos onder de draad door......ging blijkbaar niet snel genoeg...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:10

Jemig, klinkt echt alsof ze honger hebben, dus geen trek in een knabbel maar echt honger!!
Als ik ruwvoer ga rantsoeneren, want ja sommige fjorden worden daar nog dik van, dan gaan ze zich wel wat pinniger gedragen, maar dit is echt niet normaal!! Toch??

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:34

Kun je in de ochtend niet eerst voeren op stal en in de middag naar buiten?
Of de wei opdelen, dat jouw paard alleen, of met 1 ander paard staat?

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:09

Geef nu 5 porties eten s'ochtends, zodat mijn paard om zijn minst toch eten heeft. S'avonds komt mijn paard nadat iedereen binnen is (rangorde), gaat hij vanzelf in zijn stal en is hij zo blij dat hij zijn eten heeft. Daar de eigenaar die 3 paarden heeft niet zo bezorgd is en dit voor de nodige problematiek zorgt. Als ik ze verzorg, zorg ik voor eten zowel s'ochtends als s'avonds helaas doet de eigenaar dat niet altijd :(

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:16

Nieuwe stalling zoeken en ondertussen verantwoordelijkheid nemen voor je eigen paard. Dat houdt in: buiten de wei bijvoeren. Desnoods uit zicht van de andere paarden als dit voor problemen zorgt.

Wat betreft het probleem dat de paarden jouw paard wegjagen: als jij de wei in loopt, hebben paarden JOU te respecteren. Zij houden nu jouw paard weg van jou, jij moet die rol dus overnemen! Hou hun weg van jouw paard. Dus in plaats van jouw paard proberen te pakken, de rest op afstand proberen te houden.

Dat je je zorgen moet maken over je paard als jij er niet bent, hoort niet. Het idee van een pension is juist dat zij goed voor jouw paard zorgen wanneer jij er niet bent.

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 18:53

Ben ik mee bezig, maar is niet evident om een goede plaats te vinden met buitenpiste. Eigenaar zet nu de paarden allen samen, ik daarentegen verkies om de paarden per 2 te zetten. Op die manier is er al veel minder problemen tijdens het eten. Heb op verschillende keren de paarden op afstand gehouden, echter zonder resultaat. Eens mijn rug gekeerd begint het weer. Normaler wijze is het de bedoeling dat een paard die op pensioen staat met liefde behandeld word. Echter weet je nooit wat er achter je rug gebeurd :(

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:02

Ik heb ook een paardje verzorgt op een stal waar niet genoeg gevoerd werd, pony kwam heel graag met mij mee, maar niet om te rijden, maar om te eten... Ik kon er niks mee doen, t arme dier was uitgehongerd, mij klinkt het alsof er echt te weinig gevoerd word.
Je zegt porties maar hoeveel is dat? bij ons krijgen 8 paarden 7 hooinetten (eten vaak met elkaar mee) zo vol in de ochtend dat ze zeker van 8 tot 11 bezig zijn met eten, in de middag rond 12 weer en om 17 op stal weer een bergje en om 22 uur een hele volle hooizak per paard. honger maakt boos.... snel zoeken , gaat je vast lukken. Dit is ook niks voor je paard, is ie wel hele dag buiten maar vind ook de rust niet toch?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:35

Als de paarden meteen weer beginnen als je je rug omdraait, moet je dus je rug half omdraaien en meteen corrigeren bij de eerste stap richting jou/je paard!

Waarom is de buitenpiste zo belangrijk voor je?

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 19:02

Het probleem is dat ze veel te dominant zijn t.o.v mijn paard pffff. Wat ik ook mag doen. Daar je geregeld ter plaatse kan rijden, daar ik echter geen Van heb om hem te verplaatsen. Vandaar ik een voorkeur voor een buiten en of binnenpiste.