Haflinger springt uit de wei.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:22

ha, ik heb het zelfde probleem, al is het nu al een tijdje rustig..
ik heb hier ooit ook een topic over geopend:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1522674

misschien kan je er wat mee.

Wat ik bij mijn paard heb gemerkt is dat hij het vooral doet als hij top in zijn vel zit (energie over) als er nieuwe paarden zijn (moet je altijd even mee kennismaken) of als er weinig te doen is in de wei ( geen gras, of geen weide maatje). en als hij niet als eerste naar binnen wordt gehaald als ze al een tijdje in de wei staan.

Hij heeft het nu al weer een hele tijd niet gedaan (behalve toen ik vorige week schriktraining deed... sprong hij uit de bak, in de wei..)

Hij zou altijd weten dat hij met gemak over de omheining kan, of door de omheining (toen ik m 2 meter hoog had gemaakt) maar het is gewoon belangrijk dat ik hem tevreden hou... tja een verwend paard dus :j

josien_m_

Re: Haflinger springt uit de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:28

Als ze springen en los van de grond de draad raken, krijgen ze ook geen schok, er is dan geen aarding. Wat kan helpen is een meter voor het hek nog weer een draad spannen, hij kan dan geen aanloop nemen. Is dat nog onvoldoende, dan nog een draad ervoor, gewoon met prikpaaltjes b.v.

capopjekop

Re: Haflinger springt uit de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:02

Mijn pony heeft dat ook een tijd gedaan, ze is zelfs een paar keer over de 1,40 draad gesprongen (en een keer erdoorheen). Bij haar is het vanzelf gestopt. Maar dat zal bij jou wel niet het geval zijn. Ik heb toen ook een topic geopend en kreeg toen de tip om er een hek voor te zetten, dan lijkt het optisch veel indrukwekkender omdat het dus een stuk breder is.

Overigens is mijn buitenste hek wel van hout, daar heeft ze nog nooit een poging bij gedaan om erover heen te springen, terwijl het lager is dan de weidescheiding. Ik heb ergens anders ook nog prikpaaltjes staan van 1 meter hoog en daar probeert ze het ook nooit, want de ruimte achter de prikpaaltjes is erg smal, dus dat ziet er optisch al moeilijker uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:07

Hahaha! Ik wist gewoon dat het jouw topic was toen ik de titel zag!!
Hij doet dit van jongs af aan al, hij is gewoon een beetje vreemd.. (En veel te slim)
Zijn moeder deeds het ook, ook over hekken van 1.30!
Is ze uiteindelijk vanzelf mee opgehouden, maar vervelend was het wel!

Oja wij hebben een heras hekwerk en alleen de bak is rond de 1.10.
Daar sprong hij ook uit, of ging klimmen waardoor hij met zn buik over het hek stond :+
Maar om de wei heen deed hij niet, maar dat is ook minstens 1.60 hoog..
Dus ik zou zeggen, toch verhogen. Denk dat hij slim genoeg is om te zien dat het niet gaat lukken. Zou tevens iets verzinnenm om hem bezig te houden in de wei, aangezien hij zich nogal snel verveelt. Een groot hooinet met fijne mazen ophangen, een voer bal of misschien skippybal?