Verkeerde proef gereden, welke regels gelden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjotje82

Re: Verkeerde proef gereden, welke regels gelden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:05

Echt raar dat ze je door hebben laten rijden.
Zoals je al zei, bij t eerste onderdeel is t in de ene proef al linksom en de andere proef rechtsom, dus dan zouden ze het al moeten hebben kunnen zien.
En je mag als eerste proef geen andere proef rijden, want de eerste is verplicht aan te houden volgens de proeven die die maand gelden....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 14:06

het was de 2e proef die ik verkeerd heb gereden, de 1e proef heb ik wel de juiste gereden, gelden daar dan andere regels voor?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:18

Nee, daar gelden geen andere regels voor, verkeerd is verkeerd. Dus proef stil leggen en overnieuw beginnen met -2. Deze jury is gewoon fout bezig geweest. Je zou er melding van kunnen maken bij de KNHS, of ze er wat mee doen is een tweede.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 14:19

ik ga het zeker doen, al is het maar om te zorgen dat het vastgelegd wordt voor het geval deze dame nog een keer zo'n stunt uithaalt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:01

mail is verstuurd naar de knhs.
zit me nog even af te vragen of ik hun antwoord af moet wachten of ook een mail moet sturen naar de betreffende organisatie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:06

Ik zou dat idd doen en melden dat je contact hebt opgenomen met knhs

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:08

daar zat ik ook aan te denken inderdaad, zeker nu het nog zo kort geleden is, dan kunnen zij het zich ook beter voor de geest halen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:53

Heb de organisatie een soortgelijke mail gestuurd waarin ik aangeef wat er is gebeurd (in dezelfde bewoording als naar de KNHS) en aan heb gegeven dat ik om deze reden de KNHS heb contacteerd.
Ook heb ik aangegeven dat ik me afvraag wat het standpunt van de organisatie hier is, aangezien zij erbij zaten en zich er niet mee bemoeiden, zal er later wellicht nog over gesproken zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:27

Wat een vreemd verhaal, onbegrijpelijk.
Ik laat de ruiter opnieuw beginnen en ik geef -2.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:46

Heel bijzonder gehandeld door de jury....
Uitspraak is zeer zeker niet jurywaardig! Ik hoop ook dat je dit ook genoemg hebt in je schrijven naar de KNHS. Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:15

jazeker ik heb zowel het niet uitbellen en het gedrag achteraf genoemd, zowel naar knhs als naar de organisatie.
als ik reactie heb plaats ik hier een update.

hdekoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:48

opisop_shop schreef:
Nee ik had geen andere proef meer willen rijden, door alle spanning was mijn paard echt op, dat had ik hem niet aan willen doen. Bovendien kon ik aan de punten van beide proeven al wel zien dat ik bij haar toch niet hoog zou scoren, paard zou een 3e / andere proef ook niet beter hebben gelopen misschien (hoewel misschien wel met minder spanning omdat hij dan langer in de ring zou zijn dus dus wel iets beter) kortom; opnieuw rijden had geen zin.
Het gaat me niet om mijn punten, hoewel ik het wel erg lelijk vind om zo'n lage score op mn lijst te hebben staan.
Ik vind haar beslissing gewoon onterecht en mijns inziens tegen de regels, daarnaast vond ik haar gedrag gewoon ontzettend onbeschoft. Ik vind dat niet vallen onder de noemer 'geen handige actie' en vind dat ze hierop wel aangesproken mag worden, om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurd. Het betrof een (zo op het oog) erg jong jurylid, ik hoop dan ook dat ze hierop aangesproken kan worden en er lering uit kan trekken.

hoi volgende keer bij zoiets de federatievertegenwoordiger aanspreken en vertellen hij kan in het rapport vermelden wat er gebeurt is, dit komt weer bij de KNHS te liggen. als er meerdere klachten zijn over een jurylid wordt het gebundeld en zullen ze aangesproken worden. En daarbij had de federatievertegenwoordiger ook nog naar een oplossing kunnen zoeken!!
Ik zeg wel volgende keer, maar dit hoop je niet vaker mee te maken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:35

Wat een bizarre situatie zeg. Dit jurylid heeft wel heel vreemde ideeen. Als iemand de verkeerde proef begint reageer je daar gelijk op als jury en zorgt ervoor dat de juiste proef alsnog gereden wordt. Dit heeft niets te maken met het rijden op zich, je bent als jury verantwoordelijk voor een correct wedstrijdverloop . Dit betekent als eerste dat de juiste proef gereden wordt.
Ik schaam me eigenlijk een beetje voor zo n collega.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 10:53

Gelden de resultaten van die proef eigenlijk wel, mag dat wel ingediend worden bij de KNHS?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:08

Ik sluit me aan bij CharleyT, ik zit hier een beetje met plaatsvervangende schaamte! (haai Charley, kom je nog een keer een bakkie doen! ;) )
@ hdekoning, meestal is het jurylid ook federatievertegenwoordiger, in dit geval zou je er niks mee opschieten.
Daarnaast zou ik er niet te lang van wakker blijven opisopshop, oliebol happens wel eens, en ondanks dat dit toch wel een heel bizar ding is zou ik me lekker richten op je volgende wedstrijd waar hopelijk wel een jury zit die weet hoe het hoort. Je hebt melding gemaakt en je klacht en die komt vanzelf in het dossier van het betreffende jurylid. Mocht ze nog meer slippers maken krijgt ze vanzelf wel een keer een telefoontje.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:26

Ik heb het al een keer gehad dat ik een (was wel de goede ) proef voorlas en de ruiter mij aan keek of dat ze water zag branden en het helemaal verkeerd deed . Zelfs de Jury ging nog buiten het Juryhokje hangen om te vragen welke proef dat zij dacht dat ze moest rijden en wat bleek nou zij had een proef geoefend thuis die nog van het oude proevenboekje was .
Het meisje wist echt niet meer welke dat ze nou moest rijden . Ik heb gewoon gezegd , in overleg met de jury hoor , we gaan het opnieuw doen en dan goed luisteren wat ik door de bak roep en dan de proef rijden .
Het was een onderlinge manegewedstrijd en ik werkte daar al op wedstrijddagen en ik werd ook altijd gevraagd of ik de proeven wilde voorlezen omdat ik altijd luid en duidelijk te verstaan ben . Ook lees ik het onderdeel altijd 2 X voor .
Maar toen dat gebeurde had ik ook zoiets van He wat gebeurt hier nou .
Ze heeft volgens mij toen geen aftrek van de punten gehad en de proef ook niet zo heel goed gereden , ze was heel de weg kwijt en werd erg nerveus en dat bracht ze over op haar pony die toen echt heel vervelend werd .

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:31

Ik he persoonlijk we meegemaakt dat mijn lezer eerst de laatste proef las en daarna de eerste, ik mocht gewoon door rijden en de jury heeft snel het andere protocol er bij gezocht.. Maar dit verhaal vind ik wel erg vreemd

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:50

opisop_shop schreef:
Gelden de resultaten van die proef eigenlijk wel, mag dat wel ingediend worden bij de KNHS?

Lijkt me niet !
Er is niet gereden conform het vraagprogramma !

Diana_v_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:04

Bovendien mag je bij officiële wedstrijden niet eens andere proeven rijden dan die maand door de KNHS zijn voorgeschreven. En aangezien je de 1e proef wel de juist had gereden, kunnen we dus aannemen dat de 2e proef er een was die die maand niet was toegestaan. (Ik neem tenminste aan dat je niet 2x achter elkaar dezelfde proef hebt gereden). Ik snap de desbetreffende jury dan dus ook totaal niet! Inderdaad overnieuw laten beginnen met -2 erbij lijkt mij de enige normale oplossing in zo'n geval.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 00:45

Ik heb mail van de KNHS gekregen, vond het mooi vlot!

Mag hem hier natuurlijk niet plaatsen, dus even in mijn eigen woorden de grote lijnen:

Ze hebben de jury gebeld om haar kant van het verhaal te horen. De jury heeft het wedstrijdsecretariaat en de KNHS op de hoogte gesteld van wat er gebeurd is. Het was een foute beslissing, maar een fout maken kan gebeuren. De melding hierover is wat het KNHS betreft voldoende. De jury beschrijft het gesprek op een totaal andere manier dan ik, de KNHS gaat daar geen uitspraken over doen want zij waren er niet bij. Wel vinden ze het belangrijk dat er van beide kanten zorgvuldig en respectvol gecommuniceerd wordt.
Ze hebben het besproken met de jury en hopen dat het niet meer voorkomt.

Allicht dat de jury niet toegeeft wat ze gezegd heeft tegen mij en ze zal het vast zo gedraaid hebben dat ik respectloos was en stennis heb geschopt, wat absoluut niet waar is. Maar dat zal ze natuurlijk niet toegeven ;)
Afijn, meer dan dit kan de KNHS natuurlijk niet doen.
Ben wel benieuwd of ik nog reactie ga krijgen van de organisatie.
Dat ze nog niet gereageerd hebben vind ik ik niet gek, ze moeten hun woorden natuurlijk ook goed kiezen dus logischerwijs wachten ze eerst af wat de KNHS erover te zeggen heeft.
Ik zou het vreemd vinden om niets meer van ze te horen, maar het zou me ook niets verbazen als dat zo zou zijn.
Mocht ik nog een reactie krijgen dan plaats ik hier nog een update.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 07:42

Ik vind het een keurige reaktie van de KNHS, ze hebben je klacht netjes serieus genomen. Nu maar hopen dat het betreffende jurylid voortaan een beetje beter op zal letten. Of de organisatie nog wat laat horen weet ik natuurlijk niet, maar ik vrees dat ze net zo met de situatie in hun maag hebben gezeten als dat jij hebt gedaan. Ze nodigen soms een vreemde jury uit waarvan ze niet weten dat er zulke dingen op een wedstrijd kunnen ontstaan. Gelukkig heb je door de KNHS genoegdoening gekregen en nu gewoon weer lekker verder gaan rijden! Dit is verder niet meer terug te draaien, maar je weet in ieder geval wel dat de KNHS zulke klachten dus wel oppikt!

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:17

Denk dat je van de organisatie niets gaat horen....

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:59

Heb dit ook een keer gehad, m'n moeder(mijn voorlezer) had de verkeerde proef voor zich, terwijl ik nog zo had gezged die proef he mam, niet die andere. :+
Maargoed toen heb ik ook -2 gekregen en mocht ik opnieuw beginnen. Baalde wel ontzettend want had hierdoor dus net 178 punten. :(

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:17

ik heb dat een keer gedaan maar was meteen gediscalifiseert

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:35

@Mie123gie; das wel heel rigoureus!
Zonde van al je tijd en energie.
Als je bij de voorgaande berichten kijkt mocht vrijwel iedereen opnieuw starten, met -2!