Verdovingspasta...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Re: Verdovingspasta...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:42

Ikheb slechte ervaringen met Tranquigel. Bij lastige paarden werkt het totaal niet . Ze worden alleen ongecontroleerd en zullen ook gevoeliger worden op de huid. ik zal het nooit adviseren. Ik gebruik of sedalin of Domosedanmet Ketamine.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:03

de anti stress pasta niet geven voro het scheren, kunnen paarden alleen maar door heen slaan zal ik maar zeggen.

paarden die heel gek zijn kan je het beste door de da laat sederen. dan domesedan metbijvoorbeeld methadon. dan zijn die het beste te scheren.
voro paarden die alleen het geluid spannend vinden kan je heel goed de domosedan gel bij de dierenarts halen. dat spul werkt ook erg goed.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:07

Ik verdoof bijna alles altijd met tranquigel en paarden die me bijna doodslaan zonder zijn met heel braaf.
Een merrie vd DA zelf was compleet platgespoten en met praam nog haast niet te scheren.
Echt lastige/gevaarlijke dieren zet ik dan in de opvoelbox,beetje lastig maar wel veilig.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:25

tranqigel hielp bij mijn paard ook niet. Dit jaar watten in de oren gedaan met een springmuts erover, dat werkte super, kon probleemloos scheren.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:28

Domosedan is de allerbeste.
Deze is ook enigszins te vergelijken met het sedatie middel dat de DA spuit.
Daarnaast vind ik tranqui-gel meestal ook voldoen. Ik heb er echter ook gehad die daardoor braken en alsnog een duurdere Domosedan kregen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:32

Ik heb voor 1 kwpner 2 streepjes gebruikt voor ene optocht en die kiepte bijna om, de d pony had de hele spuit zodat de dierenarts hem kon spuiten 9 moeilijk paard ) en die ging er nog doorheen
per paard wisselend dus wat je moet geven
Stressers hebben meer nodig dan de toch al rustigere types

Moor25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 02:14

Die van mij heeft ook tranquigel gehad. De dosis was wel wat te laag voor hem dus dit was dan ook vrij snel uitgewerkt...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 02:32

tranquigel en cedalin werken het beste vind ik. tranq geef ik altijd gewoon voor het aantal kg van het paard. cedalin iets minder omdat mijn paard daar heftiger op reageerd.