Problemen met gekochte dekens, wat nu? Wet/Recht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Problemen met gekochte dekens, wat nu? Wet/Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:14

Ik heb nog nooit van leendekens gehoord en ik ben dan ook niet van mening dat je "leendekens" zou moeten krijgen. Agradi heeft geprobeerd het netjes op te lossen. Je kan ze gewoon opsturen hoor, je krijgt echt wel nieuwe dekens of je geld terug, alleen niet gelijk dezelfde dag nog.

Tis rot dat het zo gaat maar je kan ook van een mug een olifant maken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:20

De wet zegt dat je de leverancier de kans moet bieden de boel te herstellen. Die zegt niets over leendekens. Ik ken ook geen enkele winkel die leendekens verstrekt overigens. Bij de C&A krijg je ook geen leenjas als de jas die je gekocht hebt kapot blijkt te zijn.

Je kan je heel erg druk maken en heel principieel blijven en niets toesturen, maar dan houdt het op.
Jij houdt je dan ook niet aan de voorwaarden door de leverancier niet de kans te geven de boel te herstellen.

Het is een kwestie van geven en nemen, als jij met hun meebeweegt zullen zij met jouw meebewegen. Als jij bij je standpunten blijft staan, gaan zij dat ook doen. Zo werkt het nu eenmaal, met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

Maar, omdat je het nu bij Agradi verprutst hebt, ik zou een mail sturen naar HH met de foto's en evt de mededeling dat je bereid bent de dekens op te sturen en vragen om een oplossing. Nog een tip, schrijf het vriendelijke manier op en ga niet gelijk frontaal in de aanval.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:27

Een leenstelsel zou belachelijk zijn (nouja handig voor eigenaren, maar de kosten die erbij komen kijken, wassen, verzenden, weer wassen, reparaties etc. Verschillende maten "apart" leggen etc.)

Het is heel vervelend voor jou, maar heb jij geen ander deken? Even tijdelijk een dikkere of iets dunnere met een fleecedeken eronder? Of iets lenen van een stalgenoot?

Ik ben daar heel simpel in hoor, ik ga gewoon naar de ruitersportzaak in de buurt en heb ik daarna nog een reserve deken na het terugsturen ook. Een nieuw deken zal rond de 60 euro kosten?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 09:32

Nogmaals het gaat me niet om het feit dat ik die dekens moet terug sturen, het gaat mij om het feit dat ik ze niet meer terug wil! Het is wat genoemd wordt, als je geluk hebt, heb je met de volgende deken hetzelfde probleem.

Met Agradi en HH hebben ik contact gehad, ofja Agradi heeft contact gehad met HH, en ik kan het rechtstreeks opsturen om het proces te versnellen. Dat is nogmaals het probleem niet.

Ook vind ik hoe Agradi handelt echt niet netjes en 'naar behoren'. Als ik dat deed op de zaak dat ik de manager al op mijn kop gehad 'klant is koning'. Ik heb een probleem en dat dient opgelost te worden. Verder heb ik al met drie verschillende medewerkers gemaild, waarvan een van de verkoopafdeling is en twee van de klantenservice, sinds gisteren heb ik een mail van de directeur ontvangen.

@Serendip Ik heb nog reserve dekens liggen, nogmaals dat is het probleem niet dat terugsturen. En de dekens waren toch wel iets duurder dan 60,-.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:35

Dekens horen gewoon goed te zijn, maar zolang jij het niet door hun laat beoordelen zal er ook geen actie ondernomen worden vanaf hun kant..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:38

Ik had alleen openingspost gelezen, daarin stond dat het paard anders naakt staat, vandaar ;) en dan is het voor 60 euro een "reserve" deken halen ook best mogelijk (niet de meest fijne dekens, maar voor tijdelijk goed?) Maar als je reserve dekens hebt...waarom dan niet terugsturen?

Het kan gewoon een eenmalig foutje zijn? Ik heb ook een HH deken, niets mis mee :) Je zal ze toch moeten terugsturen dat zij er iets mee kunnen.

Voorbeeld met de jas, een winkel neemt ook geen gedragen jas terug en geeft je dan je geld terug omdat het snel kapot is gegaan. Ze kunnen hem hooguit laten maken, zelfde exemplaar geven.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:56

Het is natuurlijk heel vervelend dat een nieuwe deken snel kapot gaat.. binnen vier dagen heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt zelfs niet met goedkope of merkloze marktdekens. Tenzij je een paar enorme slopers in huis hebt, de maat niet goed was zodat bij spel, liggen of rollen er zoveel druk op kwam te staan dat koorden of sluitingen wel moesten breken. Maar dan nog..

Hoe het ook zij: je bent de koop aangegaan met Agradi en die moeten het oplossen, ook als de dekens van een merk zijn dat zij 'doorverkopen' zoals Harry's Horse. Je moet de dekens dus zeker niet naar HH sturen want die zijn niet verantwoordelijk voor de levering: laat Agradi dat zelf maar doen - jij stuurt de dekens terug aan Agradi.

Je vertraagt nu zelf de afhandeling met gezeur over leendekens. Komop zeg: het is geen 20 graden onder nul, en niemand zal ooit een leendeken aanreiken, gooi er gewoon een oud dek op of laat ze even zonder dek staan.
Misschien lees ik er overheen maar ik begrijp niet waarom je zegt dat je de dekens niet teruggestuurd wilt krijgen. Heeft men dat gezegd? Het lijkt er meer op dat dit jouw eigen conclusie is omdat men de gebreken eerst wil beoordelen en niet meteen akkoord gaan met jouw klacht.

Dus: inpakken die handel en zorgen dat je een verzendbewijs krijgt van de post. Nette aangetekende brief aan de directie van Agradi waarin je meldt dat de dekens binnen vier dagen kapot gingen/ mankementen vertoonden en dat je je geld graag teruggestort ziet op je rekening.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:57

blijft over dat men het moet kunnen herstellen, Agradi en HH moeten hun fout kunnen herstellen. Dat dit niet de oplossing is die jij wilt, is erg vervelend, maar dat zijn de vooorwaarden.

Dat je destijds hebt gekozen om andere dekens uit te kiezen is jouw keuze geweest, jij had ook de bestelling kunnen annuleren en de dekens ergens anders vandaan kunnen halen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:06

... inderdaad. De kans zit erin dat zij de dekens reparen en van nieuwe sluitingen voorzien. Dan krijg je de dekens wel terug ja.. Als je daar geen genoegen meeneemt zul je met andere argumenten moeten komen. Zoals die loshangende voering?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:14

Heb niet je hele topic gelezen maar toen ik je fotos zag wilde ik wel even reageren. Ik heb ook een hh deken gehad , regendeken thor volgens mij. Zelfde probleem dus als jij ! die van mij was niet eens waterdicht en de gehele voorsluitingen lagen op de naad los zoals jou bilkoord, na 3 dagen. Verder had paard er niet eens mee gerold of andere beschadigingen van schuren oid. Ik ben terug gegaan naar de ej war ik ik hem kocht en hij is opgestuurd naar hh. Die vertelden al redelijk snel dat het hun fout was. Dus ik mocht een nieuwe deken uitzoeken of geld terug. Ik had al een nieuwe deken meteen gekocht, anders had paardje niks. Dus geld netjes terug.

Ik zou voor de optie naar hh sturen kiezen en erachteraan zitten dat ze snel naar de deken kijken. Verder vragen om eem compensatie van agradi voor het niet nakomen van afspraken etc. dat is wrl op zn plaats. Succes!r

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:17

Ik zou pas zeuren om compensatie als alles is opgelost.

Overigens mijn ervaringen bij HH qua garantie zijn ook positief, ik heb een keer een deken na een aantal maanden gebruik teruggebracht bij de winkel omdat de vulling gescheurd was en dus naar een kant was gezakt, ook ik kreeg toen een andere deken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:23

Dat jij ze niet terug wil, doet helemaal niet ter zake. Je hebt een product gekocht, er blijkt wat aan te mankeren. Je moet hun de kans geven dit te herstellen. En misschien heb je echt wel pecht dat je gewoon net twee dekens uit een mindere serie hebt.
HH doet meestal niet zo moeilijk over garantie, maar kan me voorstellen dat Agradi even een slag om de arm houdt.

Weg nu te bewandelen: Stuur de dekens op en wacht af wat ze zeggen. Als je een nieuwe krijgt en die zijn ook binnen korte tijd op dezelfde plaatsen stuk, dán kan je gaan klagen dat het product niet geschikt is als waar ze zeggen dat het geschikt voor is en kan je gaan strijden voor geld terug. Eerder niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:30

Citaat:
Nogmaals het gaat me niet om het feit dat ik die dekens moet terug sturen, het gaat mij om het feit dat ik ze niet meer terug wil! Het is wat genoemd wordt, als je geluk hebt, heb je met de volgende deken hetzelfde probleem.

Ik denk dat je dat niet zomaar kan eisen je zult ze eerst de kans moeten geven om het te herstellen of vervangen. Je heb destijds gekozen voor deze dekens dus het is volgens mij vrij normaal dat ze eerst willen bekijken, en dan repareren/nieuwe mochten ze dan als nog niet voldoen kan je wel komen met het feit dat ze gewoon weg niet voldoen maar ik vindt het niet onredelijk dat ze dat niet direct doen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:32

Ik lees dat HH netjes geld teruggeeft omdat het "hun" fout is. Dat is echt heel netjes, zie je meestal niet volgens mij (vaak repareren/zelfde nieuwe deken). Dus misschien hoef je wel niet eens moeilijk te doen :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:29

Ik ga helemaal mee met Lalidan.
Opsturen die handel en wachten op hun antwoord. Dan pas kan je zien of het antwoord je bevalt of niet.

Wat zou jij NU willen dan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 12:03

NU wil ik die dekens opsturen naar Agradi en dat hun dat maar verder regelen met HH, en ik wil gewoon nieuwe dekens of het geld terug. Geld terug hoef nog niet eens perse, als ik maar nieuwe dekens krijg vind ik alles best. ;)

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:07

het is toch net als je een nieuwe jas koopt... dan krijg je toch ook geen jas van de winkel omdat je je oude al hebt weggegooid ...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 17:01

Ik weet niet waar jullie kleren kopen maar als ik een jas koop die binnen de garantie stukgaat en ik ga naar de winkel krijg ik een nieuwe..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:15

Nieuwe dekens of geld kan je op je buik schrijven. Ze zullen de huidige deken waarschijnlijk gewoon repareren. Als je tv binnen de garantietermijn kapot gaat krijg je toch ook geen nieuwe? Dan wordt 'ie gewoon gerepareerd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:55

KBTP schreef:
Ik weet niet waar jullie kleren kopen maar als ik een jas koop die binnen de garantie stukgaat en ik ga naar de winkel krijg ik een nieuwe..

Maar dan hebben ze hem wel gezien omdat je naar de winkel teruggaat.
Als je nu naar HH rijdt met je dekens krijg je misschien ook meteen een oplossing.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 19:58

@Saroanda Ten eerste: Gefeliciteerd *\o/* Ten tweede, volgens juridisch loket en consumentenwijzer kunnen ze de reparatie aanbieden maar hoef ik dit niet te accepteren. Nadat ik dat in de mail heb voorgelegd kon dat ook ineens, eventueel geld terug.

@Polly, gaat ook gebeuren. ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:42

HH repareert in de regel niet, die geeft gewoon een nieuwe deken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 21:44

ingvdh schreef:
HH repareert in de regel niet, die geeft gewoon een nieuwe deken.

En daar komt Agradi dan weer aan te pas, ik wil de dekens van HH niet meer, in ieder geval niet het model wat ik nu heb hier. Daarom stuur ik de dekens ook niet direct naar HH maar via Agradi. Dat was een goede tip.

Staat dat trouwens ergens op internet dat ze niet repareren?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:15

dat is mijn ervaring, het is goedkoper om te vervangen dan te repareren.
zeker als de vulling kapot is, dat herstellen kost heel veel tijd, voor hun is het al snel goedkoper om de boel om te ruilen. Ik denk zelfs dat HH niet eens een reparatieafdeling heeft.

Overigens toen mijn HH deken op garantie vervangen werd mocht ik in die winkel een ander dek uitzoeken, dat hoefde niet per se een HH te zijn. Ik mocht toen ter waarde van de aankoopprijs wat nieuws uitzoeken.

Love_Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:09

Wat vervelend! Ik heb dit ook een keer gehad met een deken. De stiksels lieten ook ineens los! Deze had ik gelukkig bij de Paardendrogist in Roden gekocht. Hun werken wel met leendekens, dus stond mijn paard niet in de kou toen mijn deken opgestuurd werd! Echt een super service hebben ze daar.