Ik zit er mee ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: Ik zit er mee ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:56

:wow: nee serieus bestaat dat? nog nooit van gehoord...maar mogen/kunnen ze je dit verplichten? Wettelijk gezien? Heel apart, ga niet voor een ander afvallen...zoek dan lekker een andere manege..!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:57

Mag toch hopen dat ze jou lengte rekening houden, je bent niks te dik, je bent gewoon heel lang voor een meisje.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:57

Laat me raden; Stal Jasper!

Ik heb er ook gereden en mijn ma rijdt er nog steeds.
Bliksem en Rosa worden op het moment gebruikt voor mensen die net boven die 85 kg zitten.
Onderhand ook weer wat grote nieuwe paarden dus misschien zit er binnenkort wel meer tussen wat wat zwaardere mensen kan dragen!

Succes

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:59

Ik zie dat ik dus niet de enige ben die dit raar vind....

xCharmant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:59

Afvallen als je je te zwaar vind lijkt me logische. Ik vind het op zich heel erg raar van de manege dat ze zoiets doen, maar buiten dat kun je gewoon uitleggen dat je misschien wat zwaarder bent en dan komt het vast wel weer goed. <3

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:00

crazycactus schreef:
Mag toch hopen dat ze jou lengte rekening houden, je bent niks te dik, je bent gewoon heel lang voor een meisje.

Ja, dat mag ik hopen! Helaas wel, heel irritant om lang te zijn :P :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:01

wow, jeetje. Als jij vanwege je lengte al op een groot paard van 1.85 rijdt.... Vind ik niet dat ze je weg kunnen sturen terwijl jij gewoon een gezond BMI hebt. In je profiel zie je er eerder slank dan stevig uit, dus je zult je paard echt niet in de weg zitten met je gewicht. Bungelend vet, om het even oneerbiedig te zeggen (en daar heb ik zelf ook last van. Dus ja :') ) veroorzaakt veel meer problemen.
Dus dat ze iemand van 1.50 die 85 kg weegt wel goed vinden en jouw gewicht bij jouw lengte niet vind ik nie helemaal kloppen...

mss kun je dat dan ook tegen ze zeggen? dat zouden ze toch wel moeten snappen denk ik namelijk.

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:01

eline1991 schreef:

Bliksem en Rosa worden op het moment gebruikt voor mensen die net boven die 85 kg zitten.
Onderhand ook weer wat grote nieuwe paarden dus misschien zit er binnenkort wel meer tussen wat wat zwaardere mensen kan dragen!

Succes

Yes, Stal Jasper, haha. Die is echt de enige die dit doet x).
Rij nu alleen maar op Sherry :P

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:01

Heeft de manege alleen maar kleine paarden ofzo (op die ene in je OP na). Wat je gewicht verklaard is gewoon je lengte! Vind het wel een erg lage gewichtsgrens. Als ze ook een paard van 1.85 hebben staan.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:02

Ik heb 2 klanten die ook erg lang zijn (1,88 of zo) en bij mij rijden ze gewoon op e-pony's (ok quarters, maar toch e-pony qua maat)

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:06

furious schreef:
Heeft de manege alleen maar kleine paarden ofzo (op die ene in je OP na). Wat je gewicht verklaard is gewoon je lengte! Vind het wel een erg lage gewichtsgrens. Als ze ook een paard van 1.85 hebben staan.

De manege heeft , * even denken , snel uit mn hoofd* 6 grote paarden waar ik eventueel ( rond de 1.70/1.75 zijn die dan ) nog op kan. Voor de rest zijn het alleen maar kleine ponybeesies óf paarden die niet zwaarder dan 70 kilo mogen -__-' ..

xCharmant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:06

LisanneFloor schreef:
eline1991 schreef:

Succes

Yes, Stal Jasper, haha. Die is echt de enige die dit doet x).
Rij nu alleen maar op Sherry :P

Ik vind het echt enorm raar!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:07

BMI zegt ook niet alles. Zo wegen spieren meer dan vet. Een meisje uit mijn klas was volgens de BMI berekening te zwaar. Maar die berekening hield geen rekening met het feit dat ze deed turnen en ringzwaaien.

Opzich vind ik het tegenover de paarden wel netjes dat ze rekening houden met het gewicht van de ruiter.
Maar 85 kg is niet veel. Een langere man weegt dat ook heel snel, zonder dik te zijn. De richtlijn van 85 kg vind ik dus zeker voor een niet beginnende ruiter erg krap.

Mag ik vragen hoe zo'n weeg week werkt? Moet je gewoon 1 voor 1 op de weegschaal komen staan? Waar iedereen bij staat?

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:09

miss_lizje schreef:
BMI zegt ook niet alles. Zo wegen spieren meer dan vet. Een meisje uit mijn klas was volgens de BMI berekening te zwaar. Maar die berekening hield geen rekening met het feit dat ze deed turnen en ringzwaaien.

Opzich vind ik het tegenover de paarden wel netjes dat ze rekening houden met het gewicht van de ruiter.
Maar 85 kg is niet veel. Een langere man weegt dat ook heel snel, zonder dik te zijn. De richtlijn van 85 kg vind ik dus zeker voor een niet beginnende ruiter erg krap.

Mag ik vragen hoe zo'n weeg week werkt? Moet je gewoon 1 voor 1 op de weegschaal komen staan? Waar iedereen bij staat?

Iemand houdt je paard vast & dan mag je fijn op de weegschaal staan .. Zegmaar in zo'n rijtje achter elkaar, haha

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:10

Ik zou zeggen: heeeel dikke kleding aan trekken, en dan daar de schuld aan geven! :D

furious

Oh vreselijk zeg :=

Laura_

Ook lekker met je cap op je hoofd en je laarzen aan zeker? Huppakee nog is paar kilo erbij

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:11

Dat vind ik al helemaal bespottelijk! Op zo'n manier zou ik me al niet eens willen laten wegen (en nee, mijn gewicht is gewoon prima) maar zo ga je niet met mensen om.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:11

Laura_ schreef:
Ook lekker met je cap op je hoofd en je laarzen aan zeker? Huppakee nog is paar kilo erbij

Straks is dat ding geijkt en haalt de cap een laarzen er al af :+

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:12

Ohja Sherry ook inderdaad!

Ik denk zomaar dat ze op die 3 kilo niet zo snel zeggen dat je er niet meer op mag hoor.
Wanneer is je weegmoment of lees ik er overheen?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:15

Best ok dat ze rekening willen houden met hun paardjes hoor, maar dit?

Kun je niet naar je HA gaan en een briefje vragen waarin staat dat jij een gezond gewicht hebt en absoluut niet te zwaar bent of een te hoge BMI hebt? Neem toch aan dat ze je lengte niet zo maar kunnen negeren :n

xCharmant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:16

Ik vind het echt zo raar, ik blijf erop terug komen. Ik vind het niet kunnen maar ja, had het ook nog nooit ergens gehoord (?)

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:16

furious schreef:
Laura_ schreef:

Straks is dat ding geijkt en haalt de cap een laarzen er al af :+

Hahaha, het is echt zo'n ouderwetse weegschaal -__-', maar het moet idd met je cap en laarzen. Dus ik ben maar van plan om met mn normale schoentjes en chaps te gaan, dat weegt toch iets minder dan mn thermolaarzen :P

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:16

Aan de ene kant snap ik wel dat ze dat doen. Maar ik neem ook aan dat ze ook kijken naar hoe je rijd. Ik snap dat ze iemand van 90 kilo die niet echt goed kan rijden willen zien stuiteren op hun paarden. Maar als jij netjes zit en het paard niet in de weg zit, lijkt het me dat je gewoon mag blijven rijden.

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:17

xCharmant schreef:
Ik vind het echt zo raar, ik blijf erop terug komen. Ik vind het niet kunnen maar ja, had het ook nog nooit ergens gehoord (?)

Ik merk het, haha. Ja, ze zeggen dat het geheim blijft voor kantoor alleen, maar ik weet wie er allemaal op kantoor zit en die kunnen makkelijk die map pakken waar het in staat ..