Bow Balance ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:06

M_Vainqueur schreef:
Maar bij de bow balance is het maar een heel dun laagje rubber en daaronder zit een stalen ketting...voor het verbrijzelen van iets maakt het niet veel uit, en misschien is een ketting nog wel beter er in als je het allemaal een Beke logisch bekijkt. Ketting kan draaien en om je voet vouwen waardoor er meer kracht op je botten kan gaan staan dan...

Nou, een ketting kan zoals je zegt er omheen vouwen.

Denk je in hoe ik gevallen ben: Paard loopt achteruit. Gaat op zijn kont zitten. Wil achterover klappen. Mijn voeten zitten nog in de beugels, de beugels zitten niet meer onder mijn tenen maar onder mijn holle-voet-gedeelte. Vervolgens heb ik zijn linkerbitring gepakt en naar links getrokken. Mijn linkervoet zit klem tussen de grond en het paard. De stijgbeugel heeft dus het werk gedaan voor de verbrijzeling.. Het gewicht van het paard in combinatie met staal is gewoon klote. Maar goed, ik hoor graag alle verhalen aan om een zo goed mogelijk keuze te maken. :)

Nibbit

Re: Bow Balance ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:11

Met de safestyle is juist die opening zo fijn, je voet kan niet blijven hangen doordat je er te ver in gat

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:22

Zelf heb ik de oude beugels (met de zwarte rubbers) van sprenger. En merk echt verschil. Vind het zelfs niet fijn meer als ik met het paard van mijn moeder ga rijden, dan voel ik constant die beugels. Alleen mijn pony heeft de sprenger beugels aan het zadel.

Kerry_Tinker

Re: Bow Balance ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:25

Hier ook de bow balance van Sprenger, en ik vind het heerlijk, geen pijnlijke knieën meer na het rijden, dat ze ook nog extra veilig zijn bij een val is mooi meegenomen ;-)
Ik heb ze laatst bij Epplejeck gekocht toen er zo'n 25% korting was op alles, dan is het nog te doen. Maar ik hoor dat je ook kunt bestellen bij het limburgs ruitersport huis (even zoek via MP) en dan kosten ze standaard maar 119,-. Zijn de originele van Sprenger!