(Z-dressuur + ) Cap mooier dan hoedje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:43

kleinvosje schreef:
ik vind het jammer dat het hoedje verdwijnt. Ik vind het veel mooier dan een cap. Natuurlijk is veiligheid belangrijk, maar ik denk dat ik zelf wel kan beslissen of het verstandiger is om een cap op te zetten.

Same thoughts.
Als ik mijn paard ooit in het Z heb is de cap al verplicht dus hoedje hoef ik niet meer te kopen.
Blijf het jammer vinden :j

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:46

Ik vind een hoedje ook veel mooier, staat zoveel eleganter en chiquer. En inderdaad wat een paar mensen hierboven al zeggen; een slipjas met cap vind ik er persoonlijk ook niet uitzien.
Maar ja ik vind caps sowieso al ondingen en heb er ook nog nooit één kunnen vinden die ik echt mooi zou vinden. Maar veiligheid is natuurlijk wel belangrijk..
En daarbij zelf ook altijd de droom gehad om zelf ooit eens met een hoedje te kunnen starten, maar dat zal er voor mij niet meer inzitten.

Frits2008

Re: (Z-dressuur + ) Cap mooier dan hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:40

Een hoedje heeft misschien wel meer stijl en is wat chiquer en we zijn het al zo gewend sinds jaar en dag.
Toch vind ik een cap niet verkeer en uit oogpunt van veiligheid is er ook wat voor te zeggen , ook al gebeurt er bij de meeste dressuurruiters op dit niveau nagenoeg nooit iets ernstigs.
Gelukkig zijn er steeds meer dressuurruiters die met cap rijden. O.a Valentina Truppa, Charlotte Dujardin en zelfs Isabell Werth is met een cap gesignaleerd.
Adelinde mag wat mij betreft doorgaan met het rijden met een cap. Haar prestaties worden er niet minder om. Welke dressuurruiters op dit niveau volgen haar voorbeeld?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:43

Isabell Werth had imo toch beter haar hoedje op kunnen houden.. Ik vind die goudachtige cap echt verschrikkelijk. Zag wel dat ze laatst met hetzelfde model in het zwart is gestart, dat was dan wel weer mooi :) Adelindes combinatie is wel chique, (nieuw?) Animo jasje past ook echt heel mooi vind ik :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:34

x_Milou schreef:
Isabell Werth had imo toch beter haar hoedje op kunnen houden.. Ik vind die goudachtige cap echt verschrikkelijk. Zag wel dat ze laatst met hetzelfde model in het zwart is gestart, dat was dan wel weer mooi :) Adelindes combinatie is wel chique, (nieuw?) Animo jasje past ook echt heel mooi vind ik :)

Helemaal mee eens, die goude cap was echt afschuwelijk.
Het hoedje heef tnog wel echt iets klassieks, maar ik moet toegeven dat de caps van tegenwoordig steeds mooier worden, bijvoorbeeld die van Kep Italia.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:57

Aaah die die Kep Italia vind ik juist echt verschrikkelijk lelijk! En daarnaast ook nog onbetaalbaar (gezien je eigenlijk altijd een nieuwe cap moet aanschaffen als je met je cap bent gevallen).

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:11

ik vind het persoonlijk ook spijtig dat er binnenkort niet meer gestart mag worden met een hoedje. Zeker nu ik volgend jaar zelf Z1 mag starten en ik droomde er al lang van om met hoedje te kunnen starten.
Maar een cap is idd veiliger :j & een mooie cap kan ook elegant zijn!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:30

Vanaf dat ik in het Z rijd (nu circa 2 jaar) heb ik misschien 2 keer een hoedje op gehad.. Ik bedank er voor, koop liever een mooie cap dan een hoedje. Niet perse voor de veiligheid, ook omdat een hoedje niet comfortabel is.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:38

Er zijn een aantal caps die ik wel degelijk mooi vind.(kep, samshield, gpa(niet de speed air) en bij sommige mensen de charles owen) Maar een hoedje staat zo mooi in combinatie met de slipjas. Ik vind het de charme van de dressuur, lekker ouderwets :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:44

Het is voor mij altijd een droom geweest om met een hoedje te mogen rijden. Ik ben nu 3 keer Z1 gestart. jawel, met cap! ik vond het onzin om voor 3 maanden een hoedje te gaan kopen.
Een hoedje heeft wel een veel sjiekere uitstraling vind ik. Moet eerlijk bekennen dat ik mijn gepimpte cap niet vind misstaan bij m'n stang&trens :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:51

Ik vind het eigenlijk wel zonde dat het hoedje eruit gewerkt wordt. Natuurlijk is een cap veiliger, maar voor de hoge sport vind ik het hoedje wel mooier.
Wat ook 'jammer' is, is dat je niet meer het punt bereikt dat je je hoedje hebt verdient. Ik ben pas net begonnen met wedstrijden, maar was voor veel mensen die ik ken was 'het hoedje' toch wel een mijlpaal.

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:52

tegenwoordig zijn er hele mooie caps, dus ja, ik vind een cap mooier en sportiever, maar ik vind een hoedje ook niet lelijk.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:52

Vicky_88 schreef:
Het is voor mij altijd een droom geweest om met een hoedje te mogen rijden. Ik ben nu 3 keer Z1 gestart. jawel, met cap! ik vond het onzin om voor 3 maanden een hoedje te gaan kopen.
Een hoedje heeft wel een veel sjiekere uitstraling vind ik. Moet eerlijk bekennen dat ik mijn gepimpte cap niet vind misstaan bij m'n stang&trens :D

Als ik niet een ontzettend lieve groom heb die em zelf gemaakt heeft, dan had ik er ook geen een gekocht hoor. Ik start in bruin/creme en zou dan een bruin hoedje moeten kopen. Nieuw vind ik ze niet te betalen, en tweedehands zijn ze in mijn koeienkop maat niet te vinden. Dan had ik ook gewoon met cap gereden!

Ik heb dit weekend voor het eerst met mijn hoedje gereden, en heb er totaal geen last van. Maar ja, hij is ook op mijn hoofd gemaakt zeg maar...

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:53

Ja dat is wel heel jammer, het is toch een droom om met een hoedje te mogen rijden :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:57

kleinvosje schreef:
Vicky_88 schreef:

Als ik niet een ontzettend lieve groom heb die em zelf gemaakt heeft, dan had ik er ook geen een gekocht hoor. Ik start in bruin/creme en zou dan een bruin hoedje moeten kopen. Nieuw vind ik ze niet te betalen, en tweedehands zijn ze in mijn koeienkop maat niet te vinden. Dan had ik ook gewoon met cap gereden!

Ik heb dit weekend voor het eerst met mijn hoedje gereden, en heb er totaal geen last van. Maar ja, hij is ook op mijn hoofd gemaakt zeg maar...

Same problem :D alles bruin. En bruine hoedjes zijn inderdaad nog strontduur en 2e hands niet te vinden -O-
ik zou wel een bruin hoedje willen... dus heb ik m'n cap maar gepimpt :D

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:58

Een hoedje staat mooier, maar is wel vele malen onveiliger dan een cap bij een val.
Ik vind wel dat de ruiter of amazone zelf moet kunnen blijven kiezen of hij/zij start met cap of hoedje.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:01

Het probleem is dat er een aantal ernstige ongelukken zijn gebeurd met ruiters/amazone's die een hoedje droegen. Paarden zijn en blijven nou eenmaal vluchtdieren. Erg jammer voor de genen wiens paard compleet bomproof is en die dus eigenlijk wel met hoedje zouden moeten kunnen blijven rijden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:01

Niet kijken naar hoe het paard gaat, die zag weer eens wat, maar zo rijden wij nu dus rond:

Afbeelding

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:04

wauw, heel mooi! mooie kleuren. Staat erg sjiek bij je paard! hihi hij stapt net uit de keertwending, niet?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:06

Dankjewel, ik ben er ook erg blij mee zo! En nee hoor, dit was na de proef, ze zag iets bij de trailers die naast de bak stonden, en dat is natuurlijk erg interessant...

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:06

kleinvosje schreef:
Niet kijken naar hoe het paard gaat, die zag weer eens wat, maar zo rijden wij nu dus rond:

[ Afbeelding ]

ik heb wel eens iemand gezien met die kleur laarzen, maar misschien is dat een beetje te?
ik vind het leuk, weer eens wat anders dan zwart :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:07

Bedoel je dan laarzen in de kleur van het hoedje? Nee, dat vind ik dan ook too much... Ik vind dit erg mooi, maar meer hoeft van mij ook niet.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:09

owh haha het lijkt op het einde van een KW :+

laarzen in die kleur wordt TE indd.
Ik heb alles donkerbruin. Hoedjes, niet te vinden, betaalbaar dan!

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:10

ja, de laarzen in de kleur van het hoedje idd. Het zou dan te druk worden ja, maar degene die ik zag had dan een beige cap, grijs jasje en beige laarzen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:12

Een donkerbruin hoedje heb je voor 200€.
Zou ik voor die paar maanden ook niet meer doen.