En toen zat het paard met 2 chips in haar lichaam...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:46

Geen probleem, je bent niet de eerste. Komt gewoon een nieuw paspoort met 2 chipnummers er in. Vriendin van mij was op wedstrijd en werd gecontroleerd dus.. Bleken er dus ook 2 chips in te zitten.
Ze zit hier wel op bokt, misschien even vragen? Jenneke1029

Wij zitten dus in de regio friesland, maar de eerste chip was dus in duitsland geplaatst.

Vippie

Re: En toen zat het paard met 2 chips in haar lichaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:44

Mijn vorige fjord had ook 2 chips (eerste bleek na een jaar niet meer te werken) en beide nummers stonden in het paspoort vermeld, geen enkel probleem. Overigens heeft de 1e chip het op 4 jarige leeftijd nog 1x gedaan bij een chipcontrole voor de ABOP en daarna nooit meer.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 23:36

Ik heb contact met de KNHS gehad, een chip kan wel degelijk zichzelf verplaatsen (hangt van de leeftijd af en of de chip precies op de juiste plaats is geplaatst) tot in de staartwortel toe ;)...

Het paspoort is nu bij de DA, die moet een hele berg formulieren invullen, ik kan het vrijdag weer ophalen en dat moet het naar de KNHS, die doen er dan een aantal bijlagen bij... Als het goed is zou alles halverwege december weer achter de rug moeten zijn :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:39

Dus een of andere Miep van het knhs zegt dat een chip zich kan verplaatsen in een paarden lichaam ??

Ben blij dat er zo veel mensen rondlopen die niet door enige kennis, kunde en ervaring geremd worden.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:42

Als je al jaar op paard rijd, dan is ze wel jong beleerd.....als ze van 2009 is..

Maar eerst maar es zeker weten of paspoort van 2009 wel bij paard hoort waar jij op rijd?

Of is dat al gecheckt?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:46

sigrid1182 schreef:
Als je al jaar op paard rijd, dan is ze wel jong beleerd.....als ze van 2009 is..

Maar eerst maar es zeker weten of paspoort van 2009 wel bij paard hoort waar jij op rijd?

Of is dat al gecheckt?

Ik denk dat ze bedoeld dat ze in 2009 is gechipt, staat niet bij hoe oud ze toen was?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:46

CrossHorse schreef:
Ik heb contact met de KNHS gehad, een chip kan wel degelijk zichzelf verplaatsen (hangt van de leeftijd af en of de chip precies op de juiste plaats is geplaatst) tot in de staartwortel toe ;)...

Het paspoort is nu bij de DA, die moet een hele berg formulieren invullen, ik kan het vrijdag weer ophalen en dat moet het naar de KNHS, die doen er dan een aantal bijlagen bij... Als het goed is zou alles halverwege december weer achter de rug moeten zijn :)

Die berg formulieren bestaat uit één A viertje.
Chipnummer invullen en handtekening DA met stempel.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 23:47

Ja t is al gechekt dat het paspoort bij haar hoort.

Het paard is in 2009 gechipt omdat de boerderij (was toendertijd nog geen pensionstal) verplicht was alle dieren gechipt te hebben. Het paard is uit 2002

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 23:48

Ariebren schreef:
CrossHorse schreef:

Die berg formulieren bestaat uit één A viertje.
Chipnummer invullen en handtekening DA met stempel.

Tja dat dacht ik dus ook...
Maar de assistente zei dat het een aantal (dus geen berg, maar 2 a 3;)) waren..
Ik weet 't verder ook niet, ik vertrouw maar op hun

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:51

CrossHorse schreef:
Ja t is al gechekt dat het paspoort bij haar hoort.

Het paard is in 2009 gechipt omdat de boerderij (was toendertijd nog geen pensionstal) verplicht was alle dieren gechipt te hebben. Het paard is uit 2002

Ah ok verkeerd begrepen. Dacht dat paard zelf ook van 2009 was..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:21

Ik heb het zelf ook eens gehad met een van mijn paarden. Geen chipnummer of iets in het paspoort, dus er vanuit gegaan dat ze niet was voorzien van een chip. Ook de controle die de DA voor het chippen uitvoerde leverde niks op. Alles geregeld en prompt een week of wat later bericht dat dit paard al bekend was onder een ander chipnummer. := DA weer opgetrommeld en weer laten checken, chip bleek verplaatst naar boven in de manen kam en ook pas na een aantal keer heen en weer langs de hals met dat apparaat gevonden.
DA heeft daarna een verklaring geschreven van het gebeuren en dat was verder prima. Paard was toen geregistreerd met chips. (Blijf het ook zeer frappant vinden dat er geen chip-info in het paspoort stond destijds.)

Wbt controle op wedstrijd; gebeurt wel degelijk, ik heb het al 2 keer zelf gehad dat ze kwamen controleren na de proef. :j