Probleempje: Loopneus tijdens rijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:53

sophie13 schreef:
Dat is misschien een optie, het moet idd een keertje 'op' zijn

Haha dat dacht ik ook, maar ik ben al zo'n 2 maanden aan het snuiven, het lijkt maar niet op te geraken! Ik lees even mee want ik heb ook een verschrikkelijke loopneus en ja ik heb zakdoeken bij maar dat helpt niet, ik veeg en er zit terug snot en als ik constant blijf vegen dan wordt er ook niet veel gereden...

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:54

hè bah, dat heb ik ook! ook gewoon buiten.
is echt vervelend.. :brr:

Dabo

Re: Probleempje: Loopneus tijdens rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:35

Ik heb het ook met rijden... zodra het wat kouder wordt, loopt het snot me neus uit. Gelukkig geen liters haha.
Irritant! Ik veeg het vaak gewoon even af hoor.. Wasmachine is er goed voor ;)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:39

Ik heb het ook en niet alleen met rijden, ook als ik op de fiets ben en vroeger toen ik nog actief bezig was met hardlopen: zodra ik me een beetje inspan, begint het al te lopen.
Hét wondermiddel heb ik nog niet gevonden, ik neem gewoon maar een pak zakdoekjes mee :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:47

GamblersCup schreef:
Is denk ik niet zo prettig rijden :')

Ik rijd altijd met mijn mond open. Net als ik altijd fiets met mijn mond open en loop met een open mond, hahaha.

Van te voren goed je neus leegsnuiten, tot je echt niet meer kan en dan moet je het toch 10 minuten uit kunnen houden? :p

Ik heb het 's morgens altijd als ik kranten moet lopen. Zakdoekjes vergeet ik meestal en gezien ik toch altijd een 'vieze' trui aan heb, even mn hoofd opzij, 1 neusgat dicht, flink snuiten en eventuele restanten afvegen aan mn trui. Et voila, zo houd ik het weer 10 minuten uit.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:03

Heb ik ook en ik denk dat je er weinig aan kan doen, lekker snuiven en na het rijden gelijk je neus snuiten :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:42

Tamponnekes :')

sophie13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 12:51

antje_vip schreef:
Tamponnekes :')

Haha, nou, dan loop ik al helemaal voor gek! :')
Maarjah, gisteren voor het rijden heb ik dus mijn neus helemaal 'leeg' proberen te snuiten. Een halfuurtje had ik er geen last meer van, daarna nog eventjes ging het door, toen was het over. Het is best apart eigenlijk, de ene keer heb ik het heel erg, de andere keer weer niet, dan weer een beetje. Maarjah, ik denk dat er toch vrij weinig aan is te doen.

Blind_Faith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:33

Ik heb ook vaak last van een lekneus tijdens het rijden, maar bij mij komt het grotendeels omdat ik alergisch ben voor dierenharen. Tijdens het rijden heb ik hier niet altijd last van, eerder tijdens het poetsen.
Maar goed, ik weet eigenlijk niet echt iets dat je er tegen kan doen... Een neusspray zou misschien kunnen helpen als je het een uurtje voor het rijden spuit en dan heel vaak je neus snut en niet meer ophaalt. Tegen dat je moet rijden zal het snot dan wel "op" zijn volgens mij :p Of anders toch allesinds veel snuiten voor je begint met het rijden en in de winter als het koud is misschien heel goed "induffelen" met een warme sjaal, dikke jas... Het rijdt niet altijd even gemakkelijk maar ja :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:39

Ik heb net hetzelfde, en heb na jaren eindelijk door dat ik allergisch ben voor paarden :')

Wat bij mij echt helpt is het drinken van citroenmelissethee! Niet met je handen aan je gezicht/ogen/neus komen helpt ook enorm en op dokter Oz zag ik ook eens wat truukjes, maar die herinner ik mij niet goed meer... al geloof ik dat een neusspray op basis van zeewater zou helpen, omdat die de dingen waar je allergisch voor bent zou uitschakelen. Maar het laatste zou ik zelf eens moeten uittesten :+

Overigens heb ik het ook erger als ik vb clicker, omdat ik dan vaak restjes kwijl op mijn handen krijg. Mijn handen worden dan rood en jeukerig en dan beginnen mijn neus en ogen ook weer, dus clickeren vermijd ik nu (of doe ik als allerlaatste).

Maar eens je er goed oplet dat je niet meer je gezicht aanraakt of tenminste met een (schone) zakdoek, wordt het echt stukken beter!

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:57

Heb eventjes gegoogled en heb het volgende gevonden!

* Kopje water, waarin een afgestreken theelepel zout is opgelost. Dan een klein beetje van dat zoutige water af en toe voorzichtig opsnuiven doet de slijmvliezen slinken en je loopneus verdwijnen.
Heb er positieve reacties over gelezen,je kan het altijd proberen.
* Of een gesneden uit naast je bed leggen (lijkt me alleen wel stinken) :Y) :D

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:44

zakdoek.

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:08

Ik heb ook altijd een loopneus tijdens het rijden, ik veeg het gewoon af aan me jas. Me neus elke keer ophalen vind ik mega irritant.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:11

Bij een loperige neus moet je duidelijk zijn :j

Ho is ho, desnoods even stil zetten.
Misschien een idee om een tijdje met een snotteugel te rijden?

Maar ff serieus, het is ook echt natte neuzen weer, ik zit ook niet anders dan m'n neus op te halen en heb ook altijd zakdoekjes bij.
En nee, het raakt niet op :n

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:02

LBLGypsyCobs schreef:

Maar ff serieus, het is ook echt natte neuzen weer, ik zit ook niet anders dan m'n neus op te halen en heb ook altijd zakdoekjes bij.

Haha, toen ik dat eerste stukje las, dacht ik echt: wat, een teugel om je neus!? :') Ben niet echt wakker denk ik _O-

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:09

Hier heb ik al jaren last van. Niet alleen bij het paardrijden, maar bij alles wat ik doe zodra ik ergens ben waar het koud is.
Ik heb ook vanalles al geprobeerd, maar er is niks wat helpt. Dus hier is het pakje zakdoekjes, neus ophalen en afvegen aan een oud vest tijdens het rijden. Het ziet er niet uit, maar ja, je moet toch wat...
Mijn moeder heeft het trouwens ook.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:10

deniseqn schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Haha, toen ik dat eerste stukje las, dacht ik echt: wat, een teugel om je neus!? :') Ben niet echt wakker denk ik _O-

_O- _O- _O- _O-

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:19

LBLGypsyCobs schreef:

:')

Ik ben ook een patient.. Helaas niets aan te doen vrees ik..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:05

De enige oplossing is een zakdoek.. Ik heb er zelf ook last van, heel vervelend! Het hele jaar door, zelfs in de zomer moet ik iedere keer een zakdoek pakken om mijn neus te snuiten. Het is niet anders.. heb het met fietsen ook altijd.