Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Ariebren schreef:Ik vind het wel eens fijn om door de wei te lopen en niet 6 van die merries in mijn nek te hebben hangen.
Ze willen allemaal een kriebel hebben van mij en dan is het dringen.
Dus, neem nooit iets te snoepen mee de wei in.
Levensgevaarlijk kan dat zijn.
Hier is het de gewoonte, de wei uit, poetsen, werken, enz.
En dan een schepje granenmix.
En dat weten ze ook heel goed, dat bijvoeren gebeurd op een kleine uitloop, en er zijn erbij die na gedane arbeid er los naar toe lopen.
Wellicht lees ik er over heen.
Soms denk ik oliebol had ik dat nou maar beter onthouden hoe dat er ook alweer uit zag haha. sallandval schreef:Ariebren schreef:Ik vind het wel eens fijn om door de wei te lopen en niet 6 van die merries in mijn nek te hebben hangen.
Ze willen allemaal een kriebel hebben van mij en dan is het dringen.
Dus, neem nooit iets te snoepen mee de wei in.
Levensgevaarlijk kan dat zijn.
Hier is het de gewoonte, de wei uit, poetsen, werken, enz.
En dan een schepje granenmix.
En dat weten ze ook heel goed, dat bijvoeren gebeurd op een kleine uitloop, en er zijn erbij die na gedane arbeid er los naar toe lopen.
Maar als ze dringen om een kriebel is het toch ook gevaarlijk om zonder brokjes het weiland in de komen?
Tsja ik denk dan; neem een uurtje les van een clickertrainer (35 tot 50e zoiets?) en je bent de rest van je leven van het 'levensgevaar' af. Dat lijkt mij dan toch een prima investering![]()
Ik vind het 'komen in de wei' echt de moeite waard om aan te leren TS; een paard dat naar je toe komt rennen is echt het mooiste wat er is
.
. Ariebren schreef:Wie moet er een clickertraining doen ??
Dorus schreef:Die van mij komt ook niet als ze zich nog goed vermaakt op de wei. Als ze het zat is staat ze al aan het hek, als ze het bijna zat is komt ze naar het hek als ze me ziet en als ze graag wil blijven dan loopt ze een keer of drie van me weg voor ze zich laat pakken.
Er is een tijd geweest dat ze in volle galop naar het hek kwam, maar dat doet ze nu nog maar zelden.
Ko denkt altijd dat er iets "van de kar valt"
) en dan weer 'm roepen of fluiten. en steeds grotere afstanden proberen en als het in de bak goed gaat ook in de wei gaan proberen! het lukt bij mij al redelijk goed! Veel succes nog