Is een deken nou wel nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:11

Toen ik veel trainde en wedstrijden reed werd mijn paard geschoren dus was
de deken nodig. Ze stond ook veel minder buiten in die tijd.

Nu staan de wedstrijden even in de ijskast, dus mag ze lekker haar dikke vachtje
houden en zichzelf warm houden. Ze heeft wel een regendeken om want ik vind het niets
als ze een hele dag in de regen/wind staat. (ze staat nu de hele dag buiten)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:15

ambre schreef:
Een deken leg ik niet op omdat ze het anders koud krijgen.
Wanneer je met een dikke wintervacht gaat sporten,en dan heb ik het niet over een buitenritje,
gaat het paard enorm zweten.Dit zweten kost het paard onnodig veel energie.
Die energie gebruik ik liever voor het werk,daarom scheer ik mijn paarden.
Het scheelt me ook enorm veel werk,al dat opgedroogde zweet verstikt ook vaak de huid.
Paarden maken nu eenmaal geen dikke vacht aan om er een uur hard mee te gaan werken.

Ik heb zo de indruk dat je hier volkomen onzin aan het vertellen bent. Zoveel "energie" kost het zweten niet. Je paard zal er geen pas harder of langzamer door lopen. Dus in het werk merk je dat echt niet.
Ja, het zal je werk schelen, fijn voor jou. Opgedroogd zweet wat de huid verstikt??????? 8)7

Paarden maken een dikke vacht om zich tegen weer en wind te beschermen. Ook tijdens het werk....
Wat een hoop drogredenen bij elkaar zeg. Als je nou beweert dat je paard een deken aan heeft omdat jij dat leuk vind, prima!. Maar kom niet met deze onzin aan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Is een deken nou wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:04

Nou zeg ietsje aardiger kan ook wel.
Het is ieders eigen keus om een deken op te leggen. Persoonlijk vind ik het niet nodig, maar ambre is niet "de gemiddelde L ruiter" waar ik het net over had, dus dan begrijp ik wel wat beter.